Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvakaukalosta vielä kysymys

Vierailija

Ehdottakaa mulle miten 3 kk vauvaa voi kuljettaa 400 km jos kerta murskaantuu kolarissa kopan seiniä vasten. Meillä kopassa kyllä turvaverkko ja sellaiset "turvaseinämät" jotka laitetaan kopan sivuille. Ne ei kait sitten kuitenkaan auta?

Kuljettaisitteko "turvakaukaloistuimessa"?

Kommentit (4)

Vierailija

Mutta pysähdytte lapsen tahtisesti tauolle huoltoasemalle, jaloittelemaan, eli pidätte lasta sylissä, syötätte. Jos nukkuu kaukalossa, ajatte. Mutta varaatte aikaa, että mahdollista pysähtyä usein ja pitemmäksi aikaa jos vauva vaatii.

Vierailija

Pitää pari ainakin puolen tunnin taukoa ja sylittelee perusteelisesti niin että selkä pääsee lepäämään. Esim. mahallaan sylissä selkä "oikenee." En ole istuinfriikki, eli meillä istutaan naama eteenpäin jo aikaisin, mutta kopassa en silti kuljettaisi.

Vierailija

ja hyvin meni ;) Itse asiassa menomatka kahdella pysähdyksellä niin, että kun vauva heräsi pysähdyttiin seuraavalle huoltsikalle ja siinä rauhassa syötiin ja juotiin, käytiin veskissä, imetin vauvaa, vaihdettiin vaippaa yms. niin että siihen meni n. 1h ja vauvalla oli taas uniaika. Sitten taas autoon ja ajaa paahdettiin sinne asti ku taas vauva heräs ja oli maitoa vailla ja taas yks tunti pois turvakaukalosta. Kolmannen kerran ku vauva heräs niin oltiinki 10min päässä määränpäästä.

Ja ennemmin mä kyllä tosiaan laitan vauvan ihan siihen turvakaukaloistuimeen, kuten sä asian ilmaisit enkä oo ees ikinä harkinnu sitä turvapetiä.

Vierailija

Ajatte kun vauva nukkuu, jos herää niin pidätte taukoa ja annatte vauvan liikutella ja oikaista itseään. Ihan kuten tässä edelläkin jo vastattiin.

Uusimmat

Suosituimmat