~~~~ Huhtikuun Helmet 4.viikko ~~~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

~Huomenta!

Ei tainnut vielä olla meille uutta viikkopinoa :)

Mukavaa viikkoa meille ja jaksellaan :D

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

...mietinkin jo tuossa, että mitähän on jäänyt tänään tekemättä, kun näin tuntuu aikaa riittävän olla täällä.. :P

Joku muukin tuolla toisella palstalla valitteli, ettei pitkää tarinaa pysty kirjottaa ( Se voi olla Tuuti, että kun on ennestään jo lapsia, niin ei sitten niin stressaa :P Vaikka en miekään kyllä stressaa tavaroiden ja vaatteiden kanssa, mut mukava on jo hyvissä ajoin laittaa :)

Kestoilijoille kysymys.... Kuinka paljon teillä on kestovaippoja vauvalle kerrallaan? En tarkoita oikein intoilijoita (ei pahalla), joilla olis vaikka kolmelle lapselle jakaa, vaan ihan normaali käyttöön? Ajattelin kuitenkin reissuilla käyttää kertakäyttövaippoja, kun ei oo kaikkialla mahdollisuuksia pestä ja säilytellä missä käydään..

Terv. Sivri ja Masukki edel 28+5

Vierailija

Eli 1. arvo 4,2

2. 6,0

3. 3,1 Miten voikin olla noin matala aina tuo viimeinen arvo? Harmi kun en oikein netistäkään löytänyt tietoa että onko ihan normaalia. viimeksi tuo arvo oli 3,3. Th on tietysti mielissään kun ei ole korkeita verensokereita.

Vapaapäivää viettelen ja siivoilin. Selkä nyt hyvän tuntuinen. Huomenna taas töihin. Olisi neljä aamuvuoroa. Viikonloppu etenkin hankala kun on vain kaksi hoitajaa niin pitää kyllä olla työkuntoinen, että saadaan hommat tehtyä.

vasta 26+1

Vierailija

Olin tänäään ultrassa tarkistamassa, että onko tuo istukka noussut sitten rv 20 ja oli se! Kylläpä helpotti! Jotenkin on mukavampi kun tietää, että molemmat synnnytystavat ovat edelleen käytössä ;)

Muutenkin oli huojentavaa nähdä,että vauva oli kasvanut normaalisti ja kaikki on hyvin. Oli kyllä myös jännä ajatella, että n. 10 viikon päästä tulen noista samoista ovista sisään synnyttämään.

Itsellä on tosiaan ensimmäinen tulossa ja pitikin kysyä, kenellä muulla on sama tilanne? Mulla on 2-3 vuotta sitten ollu synnytyspelko, mutta tällä hetkellä se ei ole vielä ilmoitellu. Tosin olin silloin ennen sitä mieltä, että kun tämä neiti tulee raskaaksi, niin en muuta ajattele kuin kaikkia kauhujuttuja ja lopulta olen ihan shokissa... Pois tämmöiset ajatukset!

Painoa on tullut 11kg! Olen ollu aina todella hoikka joten tämä tuntuu hieman hassulta...neuvolassakin sanoivat, että sais kyllä tuota syömistä pikkasen vähentää... nyt on tullu 700g/viikko, normaali nousu olis neuvolan mukaan 500g /viikko.

Olo on ollut hyvä muuten. Olen kävellyt ja huomannut, että jos niitä välipäiviä kävelystä syntyy, alkaa nuo paikat menee huonoksi. Joten täytyypä vaan pitää se liikkuminen loppuun asti ;)

Äitiysavustuksen ym. pistin tuossa kuun alussa kelaan, jospa se pakkaus sitten tämän kuun puolella vielä tulisi.

Ne ketkä on saaneet äitiyspakkauksen, niin kuinka monta kestoa siinä on? Itellä on tarkoitus käyttää kestoja. Olen saanut muutamia vaippoja kavereilta ja tuleva kummi on luvannut tehdä niitä lisää.

Äitiysloma alkaa tuossa runsaan kk päästä, mutta koska käyn myös koulua, en voi jäädä pelkästään kotiin... tarkoitus olisi suorittaa tämän kevään opinnot pois, alta, vaikka en pääsisikään loppu keväästä enää tunneille. Saa nähdä tuleeko koulusta mulle vielä stressiä....läsnäolopakkoahan ei ole, mutta sitten on niitä tehtäviä ym...

Selkä on alkanut kiukutella nyt kun istun pidemmän aikaa... onko muilla mitään samanlaista? Toinen harmi on tuo kenkien laittaminen, eipä onnistukkaan enää ilman asiaan kuuluvaa ähkimistä :D

Vaikka tuota masua on tullut, niin ei sitä meinaa huomata kuin vasta peilistä katsoessa. Mutta vielä se siitä tietysti kasvaa ;)

Rv 29+5

Vierailija

Nää sivut sanoo mulle, että viesti on liian pitkä. Siksikö ne kaikki romaanit on kadonneet!!! MIksi missään ei varoiteta maksimimerkkimäärästä!!!!

Seuraa aamun sepustus kahdessa osassa... jos sivut toimii!!!

Tervetuloa vaan uusille minunkin puolestani.

Sivri, tuttua tuo oman kaapin "ongelma". Mulla on yks kokonainen vaatekaappi, joka siis ei ole käytössä ollenkaan ja sit mulla on ollut liinavaatekaapissa (joka on siis kätevästi kodinhoitohuoneessa) ollut pari hyllyä, jossa olen pitänyt verkkareita yms. Nyt olen lopettanut oman vaatekaapin käytön kokonaan, kun ne kolme paitaa kahdet housut ja kahdet rintsikat mahtuu hyvin sinne verkkarihyllylle. Viikko sitten nostin sinne sukkakorin, jossa pidän siis mun tilavat mamma-alkkarit myös. ELi on vaan täys kaapillinen täysin käyttämättömiä vaatteita :-)

Meidän kakkonen on alkanut nukkua!!! Viime viikolla oli siis vain yksi yö, jolloin heräiltiin kakkosen tahtiin. Muut on menneet 10 h putkeen unten mailla. Aiemmin ollaan päästy lähinnä joka toinen yö nukutaan -tahtiin, eli muutos on ihan huikea! No, pikkukolmosen syntymä varmasti sekoittaa kakkosenkin unet, mutta siis toivoa on! Mä olen ihan täpinöissäni tästä uudesta taidosta, toki siis siitä olisi ollut enemmän hyötyä, jos olisi oppinut jo syksyllä, kun nukuin itse yöt läpi. Nyt ramppaan vessassa... Joka tapauksessa uskon, että kerran opittu taito on helpompi palauttaa tuossa toukokuulla kuin alkaa opettelemaan ihan uutta. Mähän saan silloin valvoa varmasti, mutta jos vaikka ei tarvis rampata lastenhuoneessa rauhoittelemassa kakkosta ja samalla imettää uutta tulokasta. Mulla tekee mies sen verran reissuhommia, etten voi laskea sen varaan, että se hoitais kaikki kakkosen yökukkumiset.

tuuti ja nappula rv 26+3, osa 1

Vierailija

olenkin ollut tiistaista asti saikkarilla kun maanantai iltana suppaili niin kovasti ettei voinut sohvaltakaan nousta. samainen lääkäri kokeili paikkoja kuin viimeksikin niin osasi arvioida hyvin. kuitenkaan muutosta ei hänen mukaansa ollut tullut viime kertaisesta.

vaikka härskille ja iljettävälle varmasti teistä kuulostaakin seurailen itsekin kokeilemalla kohdunsuun tilannetta. sillähän minä osasin pari viikkoa sitten mennäkin sinne lekurille tarkistuttamaan tilannetta, kun tiesin itse millainen ennen raskautta olleet paikat ja selvästi oli pehmeämmät. mitään oireita ei kummemmin ollut silloin.

huomenna menen kokeilemaan työntekoa. viikonloppu on vapaapäivät. ensi viikolla maanantai ja tiistai töitä ja taas pari vapaa päivää onneksi.

odotan jo kovasti ensi viikon torstaita kun pääsen ultraan mks:n. haluavat tarkistella tän raskauden tilannetta kun viimeksi oli se myrkytys. Jännä miten raskaudet voikin olla erilaisia. nyt suorastaan verenpaineet vaan laskee :)

vein kuitenkin isomman hoitoon eilen ja tänään vaikka kotona olinkin. sain ainakin varmasti levätä. tietenkin hoitopäivä oli lyhyempi kuin olisi ollut mutta kuitenkin. aluksi tuli huono omatunto mutta kun tytsi niin kovasti tykkää olla päiväkodissa niin mikä ettei. voisi miettiä josko äitiyslomasta lähtien laittaisi sen enintään 11pv/kk hoitoon jos vaan siellä on tilaa. Tuntuu tuommoinen 2,5v tarvitsevan jo sosiaalista toimintaa ja muutenkin toimintaa. jos hän ei sitten tykkääkään niin lopettaisi sitten.

tuosta vauvan muljahteluista mahassa: minä olisin nyt sitä mieltä että on pää alaspäin. tuntuu potkut navan yläpuolella muttei kuitenkaan ihan kylkiluihin. tänään oli selvä hikka tuolla pikkuhousujen alaosassa. onkohan pääs sitten siellä kun kävellessä hiukan pistelee. epäilisin näin mutta varmuudenhan saan viikon päästä.

tirppana rv29+1

Vierailija

Huomenta vain.. kerrankin sattui näin aamusta olemaan hieman hiljaisempaa aikaa, niin ajattelin kunnostautua kirjoittamaan. Itse en viime viikolla kirjoittanut taas kertaakaan :( ... kiire... viikon puolivälissä kävin lueksimassa kuitenkin kirjoituksianne. Mukavaa ollut huomata, että vieläkin uusia odottajia liittyy joukkoomme.

Kuinka olette jakselleet? Toivon mukaan hyvin. Täällä alkaa olla puuskutusta ja hengästymistä entistä enemmän, vaikka muuten on jaksanut ihan hyvin. Viikko sitten tosin sai vielä kokea pitkästä aikaa aamupahoinvointia. Tuli ilmeisesti liian kovasta nälästä, kun en illalla juuri ennen nukkumaan menoa syönyt, niin aamulla ei päässyt liikkeelle ennenkuin mahanesteet sai ulos :( Toissa viikolla kävin siinä sokerirasituksessa. Sieltä sain puhtaat paperit :) paasto oli vain 4,2. Jotkut taisi "kiitellä" sitä juoman makua, siis ettei oikein ollut maistuvaa. Mitä itse siinä join, niin oli minusta ihan hyvää, colan makuista, kuin limpparia olisi juonut. Lieneeköhän noita sitten erilaisia litkuja.

Moni on päässyt jo pakkauksen ääreen :) itse odottelen sitä saapuvaksi tällä viikolla tai viimestään ensi viikon alussa. Muutenkin olen inventoinut saatuja vaatteita kokojen mukaan. Tuntuu ettei meillä ole kunnolla tilaa, niin on melkein isommat vaatteet vielä varastoitava muualle odottamaan tulevaa. Omaa vaatehyllyäkin siivosin, niin tuntuu ihan mahdottomalta ajatella, että hyllyt on täynnä vaatteita, eikä oikein muut kuin paidat sovi päälle.

Nyt täytyy palailla töiden pariin.. koitan iltapäivällä käydä kertoilemassa lisää kuulumisia..

Terv. Sivri ja Masukki 28+5

Vierailija

toivomuksena kuten viimeksikin tuohon kyselypaperiin että saan synnyttää alakautta. muuta toivetta mulla ei olekaan. :) meni muuten miten meni niin ei väliä. Tosin en semmoista paperia ole edes saanutkaan. kysyvätköhän mks:sta edes asiaa vai saanko täytettäväksi torstaina kun menen. sen näkee sitten.

minä en kyllä ymmärrä miten päin tuo pikkanen on mahassa kun hikka ja potkut molemmat tuntuvat oikealla ylhäällä. tunkee itteensä myös tuonne oikean kylkiluiden alle, vramuutta en ole saanut onko se osa pylly vai pää kun kova kuitenkin on muttei ihan pallomainenkaan..

Vierailija

Verenpaine oli pysynyt samana matalana ja pissa oli kaikinpuolin puhdas. Ja hb:kin 133, että ei selitä se ainakaan väsymystä. Mutta nyt kun on saikulla ollut niin en ole ollut lainkaan niin väsynyt enää, eli syy löyty sieltä..

Lapsiveden määrä normaali, en kyl tie mistä se senkin tietää käsikopelolla. Ja sydän sykki 140 :) vahvemmin kuin koskaan :D

28,5 oli kohdunpohjan korkeus.

Raskauden jälkeisestä ehkäisystä. Tuossa jonkun kommentissa tuli kanssa ilmi tuo, että aloitti pillerit ja sit meni vuosi ennen uutta raskautta. Juuri tuon takia en halua ehkäisyä aloittaa raskauden jälkeen. Kun tätäkin yrittäessä, odotellessa meni niin kauan. Silloin oli minipillerit. Ja kun mulle ei taas muut pillerit sovikaan migreenin takia niin nyt saadaan luvan olla ilman.

Niin raskausarvista sanoi lekuri että decubalia kannattaa ostaa ja laittaa.. Sekin tietenkin sitä kalleinta apteekin rasvaa jotta ajaisikohan perusrasva ihan saman, kun sitäkin vaan muistaisi joskus laittaa..

Hentsu tuosta jutteli et on yöl pirtee kuin peipponen. Nyt kun olen saikul jäänyt niin vähän sama mulla. Herään joka yö joko kolmelta tai viideltä ja sitten olen ihan pirtee, mutta kun tunnin jaksaa maata vähintää sängyssä niin nukun taas ja joka aamu herään näemmä kello 9 ja väsyttää :D , mutta kun nousee niin onkin niin pirtee ettei voisi nukkua enää :D

Ai niin.. Pitääkö minun ilmoittautua työkkäriin kun ilmeisesti jään 16.2 työttömäksi 10.3 asti.. Vaikka olisinkin saikulla sen koko ajan niin pitääkö sinne silti ilmoittautua et jos sattuisi saamaan kelalta jotain päivärahaa?

Juu mutta eipä tässä muuta, sokeri ottamaan ja posti hakemaan niin lähtee päiväkin käyntiin :)

Verticia & masukkiasukki Rv 27+6

Vierailija

Sande et sä varmaan "pahis"ole:)

Ei kuulostanu kauheen pahalta tuo 1-2röökii, mä en edes kehtaa kertoa paljonko vedin!

Toivottavasti sinäkin pääsisit eroon siitä kakkasta.

Olin tänään sokerinrasitustestissä, ei se juoma ole mun mielestä pahaa, eikä tullut huono olokaan mutta perse puutu labran penkeissä.

Voisivat hankkia kaikille odottaville kunnon laiskanlinnat+tv:n, menis aika paremmin:)

Lapset huutaa ruokaa joten täytyy mennä tekemään, hienoo kun muksut heräsi tänään klo06.00 ja tarha aamuina eivät meinaa millään herätä klo.07.30!

:) Panu on jo 26+3:)

Vierailija

huomenta!

mä olin ajatellut kyhätä jonkunsorttisen "synnytyssuunnitelman" mutta hyvä tollasen paprun saa neukkiksesta täytettäväks.

Ite oon miettinyt että siihen laittaisin ainaskin sen peräruiskeen heti alkuun ja sit epiduraalin, suihkun mahd avautumisvaiheessa, ja sit sitä vois kai just tossa esittää toiveita jos haluaa noista leikkelyistä, musiikista, jos haluaa nähdä synnytyksen peilin kautta, (no thanks mulle btw) jos haluaa jaloitella mahd paljon avautumisvaiheen aikana jne. ja jos haluaa jotain kevyttä syötävää yms av.vaiheen aikana. En tiedä onko noi kaikki mahd pyytää kaikis paikoissa mutta tollasia oon lukenu et vois laittaa.. eli synnytystapa ja puudutukset yms. Ajattelin antaa miehelle kouraan jonkun paperin et se sit osaa sanoa jos ite on liian tuskissaanj tajutakseen mitään/taju kankaalla :D

Tällasen linkin löysin jossain vaiheessa kun googlasin aiheesta:

http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynntoiv.html#toiveet

t.iza

Vierailija

Kirjoittelen nopsaa yhden jutun ku pitää siivot vielä ja sitten lähtee yhdeksi neuvolalekurille.

Tsili kyseli noista perhevalmennuksesta ja synnytysvalmennuksesta.

Eli perhevalmennus on ainakin täällä turussa ensimmäistä lastaan odottaville. Ja järjestetään sinäänsä aika useaan että oli tuossa syksyllä jo (johon me ei menty sitten yhteenkään kertaan...) ja nyt on taas uudestaan. Ja niitä on öö, neljä luentoa, kaksi tuntia kestävät. Ekalla kertaa noissa käytiin läpi raskaus ja imetysajan ruokavaliota ja suun terveyttä. Ja nyt eilen oli varhaisvuorovaikutus ja parisuhde / seksuaalisuus ja sitten oli äidin puheenvuoro. Ja kolmannella kertaa taisi olla raskauden aikaisesta liikunnasta mm. lantiopohjan lihaksien vahvistamisesta ja sitten raskauden jälkeisestä ehkäisystä. Neljännellä kerralla oli sitten jotain synnytyksestä ja sellaisesta loppuvaiheen juttuja..

Synnytysvalmennus taas täällä on kaksi kertaa ja sitten yksi kerta on äideille fysioterapiaa.. Ekalla kertaa oli aiheena ainakin että miten tuntea koska sairaalaan lähteä ja mitä mukaan jne. Ja olisiko toisella kertaa sitten ollut tämä että rentoutusharjoitukset ja miten sä supparin aikana hengität lääh-puuh-lääh..

Ja fysioterapia osuudesta en sitten tarkemmin tiedä että joutuko siellä jumppaamaan vai onko se joku ohjeellinen käynti vai annetaanko vinkkejä vai mitä kun ei lapussa sen kummallisemmin sanottu.

Ja molemmat on ns. neuvolan tarjoamia. Synnytysvalmennus on neuvolan tiloissa ja perhevalmennus on kaupunginsairaalaan tiloissa mutta ei siis se paikka kuitenkaan mihin synnyttämään mennään. Tyksiin ei pääse edes tutustumaan enään.

Jep

Verticia & masukkiasukki 27+5

Vierailija

Alkuviikosta oli tosi kiireitä töissä enkä ehtinyt kirjoitella ja sen jälkeen joka kerta kun on käynyt katsomassa niin sivut ovat olleet jumissa. Ärsyttää.

Tällä viikolla oli neuvolakäynti keskellä työpäivää. Lähdin sinne tietysti suoraan tosi hankalasta palaverista, liian myöhään ja kovalla kiireellä. Verenpaine oli tietysti ihan pilvissä, alapaine yli 100. TH rupesi jo ehdottelemaan sairaslomaa, mutta en kyllä millään haluaisi jäädä töistä pois. Vaikka työmotivaatio ei ole huipussaan, niin muistan esikoista odottaessani kyllästyneeni kotona oleiluun jo sen kuukauden aikana kun odottelin lasketun ajan saapumista. Sovimme sitten TH:n kanssa että mittailen edelleen kotona ja jos paineet alkavat kotonakin nousta enemmän niin sitten otan uudelleen yhteyttä. Tietysti etusijalla pitää olla lapsen hyvinvointi, eli jos nuo paineet ovat jatkuvasti liian korkealla niin pitää sitten vain jäädä kotiin tylsistymään ja mahdollisesti lisätä lääkitystä. Muutoin kaikki oli ihan ok. Sain sitten noita neuvola-aikoja jo kolme kappaletta lisää ja nyt jo kahden viikon välein. Ajat täyttyvät kuulemma niin nopeasti että kun käynnit tihenevät niitä annetaan sitten kerralla enemmän.

Synnytystä olen aina silloin tällöin miettinyt. Esikoisen kanssa limatulppa irtosi laskettuna päivänä ja sen jälkeen oli puolen tunnin välein kivuliaita supistuksia lähes kolme vuorokautta. Olinkin sitten unenpuutteen takia tosi väsynyt kun varsinainen synnytys alkoi. Se kesti papereiden mukaan 15 tuntia. Ilokaasu ei minusta auttanut ollenkaan, mutta kivut olivatkin ihan siedettäviä niin kauan kuin jaksoin kävellä. Lopulta olin lähinnä kai sen unenpuutteen takia niin uupunut etten enää jaloillani pysynyt ja toisaalta maaten tai istuen kivut olivat aivan sietämättömät. Kätilö sitten lopulta ehdotti epiduraalia johon suostuin. Sen laittaminen ei kyllä ollut miellyttävää, mutta vei kivut pois niin täydellisesti että nukuin sen jälkeen kaksi tuntia. Sitten olikin jo aika ryhtyä ponnistamaan. Ilmeisesti pitkät esityöt olivat avanneet paikat niin hyvin, että itse ponnistus kesti papereiden mukaan 4 minuuttia. Itse en muista ponnistaneeni kuin kerran. Ponnistusvaihe taisi sitten olla niin rivakka, että pojalle venähti olkahermo. Sitä sitten kuntoutettiin kotiohjeilla muutama kuukausi - onneksi mitään pysyvää haittaa ei jäänyt. Muutama tikki piti laittaa minulle, mutta olin omasta mielestäni varsin hyvävoimainen synnytyksen jälkeen: kävin suihkussa ja kävelin omin jaloin osastolle. Kaiken kaikkiaan synnytyksestä ei jäänyt huonoja muistoja. Ainoa mikä ehkä hiukan huolettaa on mahdollisuus että uudellekin tulokkaalle tulee vastaava venähdys. Vakavat tapaukset vaativat leikkaushoitoa ja voivat aiheuttaa pysyvän vamman.

Meillä ei ole neuvolassa puhuttu mitään synnytys- tai perhevalmennuksista. Täällä ne taitavat olla suunnattuja ensisynnyttäjille. Sairaalaan voi käydä tutustumassa viikoilla 34-36 ja varauksen voi tehdä vasta kun 34 viikkoa on tullut täyteen.

Tsili kyseli vauvan asennosta. Ultrassa jokin aika sitten hän oli pää alaspäin (hyvä!), mutta sen jälkeen on ainakin pariin kertaan kääntynyt. Tällä hetkellä liikkeet tuntuvat niin kovasti alaspäin, että veikkaisin vaavin olevan nyt taas pää ylöspäin. TH lohdutteli minua viikolla, että vauvalla on vielä pitkän aikaa hyvin tilaa kääntyillä mieluiseen asentoon. TH koetti myös samalla itsekin tunnustella missä asennossa vauva on, mutta ei saanut selvyyttä. Kuulemma tämän jälkeen kaikilla käynneillä TH koettaa arvioida sitä.

Täytynee tästä jatkaa työn tekoa. Vaikka en halua jäädä kotiinkaan, niin ei tämä työntekokaan mitään herkkua ole. Ehkäpä minullakin on hieman raskauskyllästymistä, toivoisin että aika kuluisi oikein nopeasti ja vauva olisi jo täällä!

Juliaana + työnimetön 30+1

Vierailija

Olen niin kateellinen colatoffeelle. Minäkin haluan raxiin, haluan sitä yhtä tiettyä pizzaa ja jäätelöö :D .. En uskalla enää mitään tuommoisia syödä tän raskausdiabeteksen takia. Toki on tullut sorruttua kaksi kertaa heseen. Mutta nyt kun mittailen noita arvoja kotona niin on jotenkin semmoinen arka olo. Kaksi arvoa olen tänään ottanut ja olivat hyviä. Mut jotenkin tuijottaa vaan koko ajan kelloa et uskaltaisiko nyt jo syödä ja olisko ne arvot sit kohillaan sillon ja sillon ja.. *huoks* Ja sit ku tuo on 4krt viikossa joista yks weekendin eli joka toinen päivä toisin sanoen niin en uskalla välipäivänäkään syödä mitään herkkua kun pelkään sen vaikuttavan seuraavan aamun paastoarvoon. :( Ja nyt ajattelen jotenkin et täytyy aina olla se 10-12h välissä ennen ku otan aamupaastoarvon ettei vaan oo koholla :/ ..Vihaan tällaisia elämän rajoituksia!!!

Jännä ettei neuvolassa sanoneet mitään et tukivyön voi saada apuvälinelainaamosta. Täytyy kysyä kun ensiviikolla menen taas neuvolaan. Olis se mukavempi kuin itse ostaa ku rahaa muutenkaan oo.. Ja ois viel huipumpaa jos sais jonku tyynyn just.. En pysty enää lainkaa istuu kovilla tuoleilla ku puutuu pepusta varpaisiin jalat heti ja särkee!! Ja polvet alkaa särkee koval tuolil ja selkä tulee kipeeks..

No mutta menen tästä katsomaan mitä tuon yhden kaapin syövereistä löytyy.. ..jos jaksan :D

Verticia

Vierailija

Sinä sen sanoit Helmielina!

Synnytys on ns.herran hallussa, välttyy turhilta pettymyksiltä kun ei ihan pilkulleen

sitä synnytystä suunnittele etukäteen.

Minä toivon nopeata, kivutonta(haha)synnytystä:)

Ja se peräruisku olisi kyllä kova sana mutta näinköhän kerkeen sen saaman,

jää nähtäväksi.

Ei multa ole koskaan etukäteen kysytty välilihan leikkaamisesta?

Mutta synnytyksessä en usko että päätös on kovin vaikea repeäminen vai viilto hmm.....En kauheesti miettiny:)

Mahassa on ollut ihmeen rauhallista?

Mä valitan koko ajan:) Joko Panu potkii liikaa tai sitten liian vähän!

Meillä ei ole ollut ainuttakaan hikkaa vielä ja tyttöjen aikana oli hikkaa koko ajan.

Nautitaan lumesta, kohta se tosta hävii taas:)

Vierailija

Kiva kun täälläkin on alkanut porukka aktivoitumaan!! Esikoisen odotusaikanakin kirjoittelin tänne ja yhtä ollaan pidetty jo pari vuotta (heh, taitaa olla suunnilleen päivälleen 2 vuotta kun sen plussatestin tein) ja treffattukin ollaan useampaankin kertaan. Viimeinen vuosi ollaan kyllä juteltu suljetussa yhteisössä. On kyllä hirveän mukava "jutella" samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa :)

Selkäsärkyä ja liitoskipuilua on täälläkin, plääh!! Varsinkin viikonloppuna ja kotona ylipäätään särkee.. Töissä yllättäen ei. Mutta kyllä mä pikkuhiljaa meinaan alkaa täällä pohjustamaan sitä että mulla on selkä ja liitoskipuja enkä vaan aina vastaa iloisesti että hienosti menee eikä mikään vaivaa. Hitto vieköön, sattuuhan tämä joten voin kai mä siitä mainitakin.. Varsinkin kun sitä saikulle jäämista kumminkin harkitsen.. Lauantaina tuntui jo siltä etten pääse ollenkaan sohvalta ylös, siis seuraavaan 10 viikkoon tai jotakin, mutta onneksi se meni vielä ohitse. Nyt vaan pitäisi munkin oikeasti tajuta että vaikka voinkin kävellä hirveää vauhtia tai jopa juosta muutaman sata metriä niin sen jälkeen siitä sitten makselenkin korkojen kera..

Meiltä oli lauantaina puhjennut autosta rengas (huomattiin se tietysti illalla kun oltiin lähdössä ostamaan tämän viikon ruokaostoksia) ja hirveällä kiireellä sitten viiden jälkeen lähdettiin bussilla kauppaan.. Mäkin kirmasin korkokengissäni kuin mikäkin pysäkille ja voin kertoa että sen jälkeen sitten supisteli (tai siis oli kesto supistus) koko illan ja seuraavana päivänäkin maha kovettui kun käveli pienenkin matkan.. No, ainakin ehdittiin sinne kauppaan..

Nyt kyllä Verticia jäät sitten kotiin!! Ei se lääkäri tosiaankaan huvikseen sanonut että ei enää töitä!!!! Ymmärrän tottakai että rahaa ei sitten tule tuossa välissä mistään, mutta silti tärkeämpi on sun ja vauvan terveys!! Kyllä ne raha asiat järjestyvät jotenkin, mutta jos sä rikot itsesi niin se ei välttämättä sitten järjestykään ihan niin helpollla!! Tsemppiä!!!

Mitäs muuta... Peräruiskeesta oli ainakin puhe.. Ehdottomasti joo.. Se pöydälle kakkiminen ei houkuttele täälläkään :), Tosin, eipä se suolihuuhtelu taida ihan 100% sitä estää??

Ja epiduraalistakin oli puhe.. Mä vastustin jyrkästi koko ajatustakin esikoisen synnytyksessä ja olin miehenikin vaatinut valvomaan että mulle ei ainakaan saa laittaa MITÄÄN selkärankaan.. Ajatuskin kuvotti. Muttamutta kyllä miestä nauratti kun ehkä noin 3 tuntia sairaalaan saapumisesta (vedet olivat menneet kyllä jo 10 tuntia aiemmin) aloin kyselemään että milloin mä saan sen epiduraalin.. Ja voi sitä ihanuutta kun ne kivut kaikkosivat ihan kokonaan sen jälkeen!! Mulla ei se ilokaasu juurikaan auttanut, tuli vaan sellainen laskuhumalainen olo.. Ja onneksi pyysinkin sitä epiduraalia kun sitten lopultahan se synnytys päättyi kiireelliseen sektioon joten oli hyvä kun kanyylit olivat jo paikoillaan.

Meinaan kyllä ehdottomasti ottaa puutuduksen nytkin jos vain saan!! Vaikken kyllä vieläkään ole ihastunut ajatukseen että joku ronkkii mun selkääni!

Nyt mä taidan jatkaa töitä vielä puolisen tuntia ja häippäistä sitten kohti kotia. Ai niin, uusille piti vielä sanoa että tervetuloa munkin puolestani!

Colatoffee ja pikkukakkonen 29+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat