Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Talven laihduttajat, avoin painonpudotusryhmä viikko 4~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässäpä ensin viime kerran jälkeen ilmaantuneita päivityksiä:

NANI76

19.12 77,2kg

10.1. 81,5kg

15.1. 80,5kg

TIRPPIS78

lähtöpaino 87,1kg

12.1 85,9kg (-1,2kg)

18.1 85,2kg (-700g)

PAUMIR (tavoite--> n.65kg)

7.12.07 76,2kg

6.1.09 68,2kg

12.1 68,0kg

19.1 67,7kg

MAGICAL (tavoite -->85kg)

15.1 95.9kg

JASMISMARIA (tavoite --> 58kg)

12.1 67,5kg (Ilmoitit kyllä aloituspainoksi 77,5 - mutta siinä lienee virhe???)

16.1 66,1kg

sekä MEHIZ -- mukana heti vauvan putkahdettua maailmaan :)

Kommentit (14)

Vierailija

Täällä olisi yksi uusi joulukilojen pudottaja - siis niiden edellisvuotisten X-(

Lähtöpaino 72,6, mittaa 170 (BMI siis nyt 25.1, mutta olen kyllä oto-jumppaohjaaja, joten ehkä menee jkv yläkanttiin tuo BMI) ja tavoite maltilliset 68. alle 70 pitäisi välttämättä päästä ennen helmikuun loppua, jolloin tarttis mahtua kaksi lasta sitten teetettyyn iltapukuun...

Eipä ole huiman paljon, mutta sitä sitkeämpiä. Tai sitä olen käyttänyt tekosyynä tähän asti, mutta läskiä se on sekin niin että eiköhän se liikkeelle saada. Saadaan!

Vierailija

Erilaisiahan me ollaan, se ruokavalio mikä sopii toiselle ei toiselle passaa ollenkaan. Ja hyvä niin, kokeilemallahan nämä asiat selviää. Ja yhtä jos toista onkin tullut kokeiltua matkan varrella.. Missään tapauksessa en yritä tyrkyttää, tätä tapaa kaikille. Älkää ihmeessä ottako sitä niin. Tutuille ja kavereille en jostain syystä kehtaa edes kertoa koko asiasta siksi ahdistelen teitä.

Jasminmarialle pitää kertoa että ei minusta tunnu siltä että yrittäisin epätoivoisesti jaksaa jotain ankaraa ja vastenmielistä diettiä. En koe joutuvani soveltamassani hyväkarppauksessa luopumaan mistään sellasesta joka ahdistaisi. Pasta, riisi ja peruna ei oo koskaan olleet mulle mitään intohimoja vaikka niitä oon päivittäin syönytkin. (noh uudet perunat kevätkesällä on ihan oma lukunsa ja sillon pitänee vähän taas joustaa...). Rrrakastan sen sijaan erilaisia kermaisia kasvisgratiineja ja juurespaistoksia hyvän pihvin tai kanan kanssa ja tykkään myös ihanista pastakastikkeista höyrytettyjen kasvisten päällä.. Leivästä olen pitäny aina ja siksipä siitä en halunnutkaan kokonaan luopua, syön joka päivä pari siivua (täys)rukiista leipää tai näkkäriä ihanilla päällyksillä. Sokeririippuvuus ja makeansyömisen kierre taas oli mulle tosi ahdistavaa ja tuntuu mielettömän mukavalta että pärjään hyvin ilmankin enkä edes kaipaa mitään makeaa edes kahvitellessani tai lasten karkkipäivänä.

En muutenkaan noudata ryppyotsaisen tiukasti ruokavaliotani, esim jos ollaan kylässä enkä voi huomaamatta jättää pullaa syömättä sillon syön sen eikä siitä mitään ongelmia seuraa. Saatan ottaa karkinkin jos joku tarjoaa. Muutenkin joustan aina tarpeen mukaan erityistapauksissa. (Noh, jouluna tuli joustettua parin päivän ajan vähän liikaakin...) Oleellista on se mitä syön normaalina arkena päivästä toiseen. Ja siihen tämä hyväkarppaus tuntuu mulle sopivan (ainakin toistaiseksi) loistavasti.

Vierailija

Yhdessä koossa ollaan. Eilen kävin äitipolilla ja vauvan kokoarvioksi saatiin 3558g,joka tosin voi heittää sen puoli kiloa kumpaankin suuntaan. Paikat oli vielä kiinteät,mutta sanoi, että voi alkaa tulemaan milloin vaan ja voi tapahtua nopeestikin sitten hommat...juu, sitä odotellessa =) Vointi on edelleen hyvä, että jatkamme odottelua...

Tuo vähähiilarinen ruokavalio kuulostaa hyvältä, ainut vaan, että mä rakastan pastaa...nyt oon kyllä maltillisemmin sitäkin syönyt,kun sitä lautasmallia yritän toteuttaa niin ei tule lastattua koko lautasta pastalla ja kastikkeella. Että mä vissiin syön kaikkea mitä ennenkin,mutta vähemmän ja korvaan niillä vihanneksilla sitten sitä "oikeaa ruokaa" =)

Tonnikalasalaattia oon vetäny tosi paljon tän raskauden aikana, se vaan on niiin hyvää. lapsi kysyi viimeksi kun sitä söin, et miks sä äiti syöt aina tuota...no,kun se vaan on hyvää.

jep, jatkan hautomista..

mehiz 40+3

Vierailija

Sain itteeni otettua niskasta kiinni, onneksi!

Eilen siis alkoi taas se laihis...ihan ok muuten mutta aivan törkee nälkä koko ajan!

Paumir: mua kans kiinnostais se hyväkarppaus...yritin vähän surffata tietoja siitä lähinnä ruokavalioista mutta en kauheesti löytäny....illalla lueskelin tuota Montignacin opusta lähinnä noitten GI-taulukoiden takia ja sen mukaan vähän tuota menuutani kattelen...en siis tuon dietin mukaan vaan noitten GI:n (olen saanut sillä tiputettua aikoinaan aika helposti 10kg ja migreenikohtaukset pois mikä oli vielä ihanampaa!!)

Mehiz: joko nyt?!?! Mun pitää jatkuvasti käydä kattomassa täällä josko sää oisit jo vauvan saanut...niin mua jännittää sun puolestas :D Onnea edelleen koitokseen...palkintohan on mitä parhain!!

vähän iloisemmalla mielellä oleva nani

Vierailija

Paumir, sähän olet saanut hyvin pudotettua painoa vau =) sillä vähähiilarisella ruokavaliollako? Mä otan käyttöön vanhat konstit sitten, eli karkki/herkkupäivä kerran viikkoon, vesikannun kumoaminen päivittäin, sauvakävelylle/vaunulenkille ainakin 4 krt viikko. Huh, ompas tavoitteita =) sitten pitäs vielä sitä lautasmallia toteuttaa niin eihän siihen muuta tarvii, vaan miksi se silti on niin hankalaa??? vanhat huonot tavat istuu tiukassa, Täytyy vaan saada ekat 10kg ensin pois niin se varmaan antaa jo sellasta motivaatiota, että paluuta vanhaan ei ole... ainakin toivon niin.

Juu, täällä edelleen yhdessä koossa, mutta eiköhän tässä muodon muutos koeta kahden viikon sisään =)

mehiz rv 40+1 ja loppu häämöttää...

Vierailija

Joo, sillä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla tämä mun paino tuntuu putoavan. Ja erityisesti tykkään siitä, ettei mulla oo yhtään nälkä eikä ihmeemmin mitään ylimääräisiä mielitekojakaan. En laske minkäverran syön vaan syön just niin paljon ja usein kuin tunnen haluavani.

En noudata mitään selkeitä ohjeita vaan käytän omaa järkeä ja luovaa harkintaa. Pois jätin suunnilleen kokonaan pastan, perunan, riisin, valkoiset viljat ja lisätyn sokerin. Rasvaa en käytä mitenkään mielinmäärin mutta kuitenkin jonkun verran enemmän kuin aiemmassa painonpudotuksessa. Erilaisia vihanneksia ja hedelmiä sen sijaan menee paljon.

Esimerkiksi tänään olen tähän mennessä syönyt näin:

Aamupala: pari desiä maustamatonta jogurttia johon sekoitin pari ruokalusikallista leseitä, 1 mandariini, iso kupillinen maitokahvia

Lounas: Ruskistettua, maustettua ja ruokakermalla höystettyä (hirven) jauhelihaa mikrossa kypsennettyjen sekavihanneksten seassa, lasillinen rasvatonta maitoa

Välipala: mukillinen maitokahvia + pari siivua täysrukiista leipää jonka päällä oivariinia

Päivälliseksi ajattelin tehdä tonnikalasalaattia (siihen tulee ainakin öljyyn säilöttyä tonnikalaa, jäävuorisalaattia, kurkkua, ananasta, keitettyä munaa, juustokuutioita..). Iltapalasta ei vielä tietoa.

Että tällasta täällä päin. :)

Vierailija

Ihmeen helposti täällä on jakseltu,odotan koko ajan että milloin tulee se tiukka paikka..painokin on pudonnut ihan hyvin..ehkä se tiukka paikka tulee kun paino ei enää tipukaan,vaikka syöki kevyesti..aina välillä niin käy. Paino tällä hetkellä 74,9kg.

Katsoin noita karppaus-juttuja,aika hurjia mun makuun..siinä syödään juuri sellaisia ruokia mistä en pidä ja välttää pitää niitä,mitä juuri syön.

Kauan te jaksatte yhtäjaksoisesti tuollaista dieettiä?

Itselleni käy paremmin painonvartijat,koska se sallii pienet lipsahdukset jos niitä tulee..koska voi aina korvata jälkikäteen pisteitä. Tänäänkin käytiin miehen kanssa ulkona syömässä, ja söin ison nachoannoksen, ja ihan hyvällä mielin,koska olin säästänyt sitä varten pisteitä! =) En itse kestä laihdutusta,missä ei voi syödä mitään hyvää..tietäisin että kun lipsahtaisi,niin sitten sitä söisi kaksin käsin.

Mutta joo hyvät viikonloput ! =)

Vierailija

5.1 87,1kg

12.1 85,9kg (-1,2kg)

18.1 85,2kg (-700g)

25.1 84,4kg (-800g)

yhteensä 2,7kg kolmessa viikossa. Suht tyytyväinen olen.

Jokohan mehizellä on nyytti kainalossa??

Mukavaa sunnuntaita kaikille...

Vierailija

Eli lähtöpaino oli oikein,mutta uusi paino oli väärin..haaveajattelua varmaan =)

Tällä hetkellä on paino kylläkin 75,8kg.

Itse syön painonvartijoiden pisteitä ja käyn aina välillä siellä istunnossa motivoimassa itseäni, noin 2x kuussa max.

Vierailija

Siis, en ois uskonut että näin pitkälle tullaan, mutta niin se vaan on. Tänään sain ajan yliaikakontrolliin ,joka on perjantaina. Ehkä käynnistellään silloin tai sitten pääsen vielä kotiin....

Eli nyt sais vauva itsekseen alkaa tulemaan, käynnistys ei oikein houkuta.

mehiz 41+1....

Vierailija

Mahdottoman mukava viikonloppu takana. Lupasin itselleni kaikenmoisen herkuttelun mutta yllättäin ei tehnytkään mieli mitään ihmeellistä. Söin kyllä erittäin hyvin mutta ruokien väliset leivonnaiset ja karkit jäi suosiolla muille. Koska ei tehnyt pahemmin mieli - KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.

Tänä aamuna vaaka näytti 67,7kg - pudotustahti ei juuri päätä huimaa. Mutta suunta on oikea eikä tässä enää mikään kiire olekaan. Tuntuu mielettömän hyvältä painaa näinkin vähän. Kaikki vaatekaapissa olevat vaatteet mahtuu päälle eikä näytä makkarankuorelta. Vielä jos muutama kilo lähtee niin rouva joutuu vaateostoksille.

Mukavaa viikonalkua kaikille yhteisesti ja jokaiselle henkilökohtaisesti. Pysykäähän kurissa :)

Vierailija

19.12 77,2kg

10.1. 81,5kg

15.1. 80,5kg

21.1. 79,3kg

Onneksi on käyrä laskusuuntainen...huh huh...

Jiipero tervetuloa munki puolesta mukaan vaan!! Tsempittäjiä ei ole koskaan liikaa ja toivottavasti myös meistä ois sulle apua!! Anteeksi tyhmyyteni mutta mitä tuo oto-jumppaohjaaja tarkoittaa?

Paumir kiitos linkeistä, otin ne jo käyttöön...mullahan on sama "vika" ku Mehizillä että tuo pasta tahtoo maistua liianki hyvin...tosin olen sen sentään vuosia sitte vaihtanut täysjyvään ja tummaan...

Mehiz se edelleen sinnittelee yhtenä kappaleena...onneksi olet noin iloisella mielellä :) noh eipä tuossa tilassa enää kauaa tartte olla...Mää nyt toivottelen taasen onnea, jaksuja ja tsemppejä tulevaan koitokseen, ku eihän sitä tiedä mikä päivä sää ootki jo menossa...

Nyt menen leikkaamaan ukkokultani kuontalotta...

Hyvää viikonloppua kaikille!!

nani

Vierailija

Nii olen samaa mieltä paumir että on hyvä että on monenlaisia laihdutustapoja,joista jokainen voi valita mieleisensä..totesin vain että itse en ikinä pystyisi karppaamaan,mulle se olisi yhtä nälkiintymistä..Olen joskus miettinyt että pitäisikö kokeilla sitä karppausta kun siitä puhutaan paljon,mutta en tiennyt mitä se oli..nyt oli hyvä tietää mitä se on ja todeta että ei mulle! =)

Moni on myös minulle todennut että ei ymmärrä miten voin noudattaa painonvartijoiden dieettiä,kun siinä pitää laskea kaikki mitä suuhun laittaa ja pitää päiväkirjaa,yms. mutta mulle se juuri on tarvittavaa,koska muuten tulee napsittua jotain vähän sillon tällöin.

Uusimmat

Suosituimmat