neuvoja kaipailisin..

Vierailija

en ole kyennyt koulussa olemaan moneen viikkoon pahoinvointien takia, nyt olen kaksi viikkoa kärsinyt selkäkivuista eikä lähde poies... Koulun käyntini kärsii kovasti.. Olen muutenkin huonovointinen useasti, raskaudesta johtuen.

Into kouluun on lopahtanut totaalisesti ja keskeyttäminenkin on käynyt mielessä. Jatkaisin sitä sitten myöhemmin kun palaan kouluun uudella innolla. Mielenkiintoni kouluun on lopahtanut täysin kokonaan enkä enään edes tunne huonoa omatuntoa siitä että joudun olla kotona... :(

Mutta mistä saan vuokraan puolet, tai rahaa elämiseen sillä avopuolisoni tienaa noin 1600/kk... Saisinko sossusta edes puolet vuokraan?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Sitäkautta psykiatrille. Jos olet todella uupunut opiskeluihin ja raskauskin sitä lisää, niin olet oikeutettu sairauslomaan. Tältä ajalta et saa opintotukea vaan sairauspäivärahaa. Opiskelijakin voi väsyä tai sairastua niin ettei pysty opiskelemaan ja joutuu pitkälle sairauslomalle. Näin voi käydä minkä tahansa taudin kanssa. Kuulostat hieman uupuneelta ja silloin se seinä yleensä tuntuu olevan pystyssä.

Vierailija

Ainakin minulla on juuri noilla viikoila alkanut pahoinvointi hellittämään ja kaikkien kolmen kohdalla on ollut todella paha pahoinvointi. Viimeisessä raskaudesa kävin homeopaatilla ja sain sieltä hyvän avun. Tiedän, ettei kaikki halua homeopaatille mennä, mutta minulla se auttoi.

Mutta jos tuntuu, että et voi mennä kouluun niin hae pidempi sairausloma esim. kuukausi. Ainakin työpaikasta saa helpostikin tuon pituisen loman raskauspahoinvoinnin vuoksi. Sitten sen todistuksen perusteella voit hakea sairauspäivärahaa Kelalta. Saat varmaan sen minimin, mutta ei kannata käyttää opintotukikuukausia, koska voit joutua maksamaan ne takaisin, mikäli opinnot eivät edisty. Siitä vuokrasta en tiedä, mutta luulen, että sossu katsoo teidän talouden tulot yhteisiksi ja voi olla että mitään et saa. Mutta kysymällä sekin selviää. Saatteko asumistukea?

Vierailija

kolmannella raskausviikolla ja neuvolasta sanottiin ettei selkäsärky johdu raskaudesta.. kävin viime viikolla lääkärissä ja sain vain sairaslomaa kaksi päivää. Lääkäri ei kysellyt edes oireita koska sanoin että olen raskaana.. tänään uudestaan suomalaiselle lääkärille.

Äitisloman aloittaminen aikaisemmin ei auta mitään sillä olen koulusta silloin kesälomalla.. La on 31.7.

Minua kanssa ahdistaa ajatella koulua... Pahoinvointia oli monta viikkoa ja nyt selkäsärkyä ollut kaksi viikkoa... olen jo melkein yhden jakson jäljessä.

Pahinta tässä olisi että en kykenisi kertomaan sukulaisilleni etten olekaan koulussa sillä he tuomitsevat minut heti, sen tiedän...

Ja raha asiasta täytyy käydä juttelemassa sossussa...

ahdistaa.. :(

Vierailija

kävin kelassa kysymässä paljonko saan sitten vauvan synnyttyä rahaa ja ihan hyvin tulen saamaan.

Mieltäni painaa vain että jään kovasti jälkeen ja joudun uusimaan tämän jakson ainakin.

En usko että saan yleistä asumistukea sillä avopuolisoni tulot ovat hyvät kuitenkin. Olemme muuttamassa halvempaan asuntoon.

Vierailija

raskautesi on?

Jospa saisit sairaslomaa? Jos loppuvaiheessa, aloita ä-loma varhennettuna. Saatte varmasti asumistukea?

Tiedän miltä tuntuu kun "olisi pakko opiskella". Minulla oli sama tilanne, joka sitten muista syistä kärjistyi ja jouduin psykiatriseen. Tämä lääkäri kysyi minulta:"Miksi sinun on pakko?" Silloin älysin, että eihän minun ole jos en jaksa. Voi olla helpottavaa tunnustaa itselleen, Minä en nyt jaksa! Keskity ihanan lapsesi odottamiseen ja teidän hyvin vointiin.

Toivottavasti asiasi ratkeaa parhain päin!

Vierailija

väsymys ja pahoinvointi loppui ja sitä kautta mielialakin nousi. Raskaudestakin uskalsi alkaa nauttimaan eri lailla, kun se eteni: Oli ihanaa, kun kesken työpäivän sai tuntea pikku potkun masussaan, työkaverit ihailivat kasvavaa masua yms.

Jospa sulla pahoinvointi ja selkäkipu alkaisi helpottaa viikon aikana, tai sitten yritä saada lisää saikkua. Luulisin, että mielialasikin paranee ja jaksat paremmin opiskellakin, kunhan alkuraskauden oireet loppuvat.

Tosin jos mieliala ei ala nousta, niin siitä ehkä kannattaisi jutella neuvolassa? Jos kyse ei olekaan pelkistä fyysisitä oireista, vaan raskaus, niin hormonimuutokset kuin se iso elämänmuutoskin, aiheuttaa sinulle masennusta?

Rahasta vielä: Oletko muistanut miettiä, mistä ja kuinka paljon rahaa saat sitten, kun olet kesälomalla ja äitiyslomalla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat