*SYYSKUUN SYDÄNTEN VIIKKO 4*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitin nyt sitten uuden pinon tälle viikolle.

Viikonloppu meni ihan ilman vauva-sivuja, mutta lehtiä ja kirjallisuutta tuli taas plarattua. Luulin, etten toisesta jaksaisi olla samalla tavalla innoissaan, mutta toisin kävi.

Tässä vaiheessa tuntuu, että viikot kuluvat todella hitaasti; onneksi kohta alkaa työt, niin aika kuluu nopeemmin.

Etomista löytyy taas vaihtelevasti. Eilen kuorin esikoiselle banaanin ja haisihan se ällöttävälle! Sama juttu myöhemmin päärynän kanssa. Viikko sitten söin molempia vielä ihan mielissäni. Kumma juttu. Tässä koneen ääressä sitten hedelmäisen makuiset terva leijona mix -karkit eivät haise lainkaan ällöttävälle! Erikoista, vai mitä?

Mukavaa viikon alkua kaikille syyskuisille!

rv 5+1

Sivut

Kommentit (100)

Vierailija

Täällä pk-seudulla ihanasti satanut lunta viime yönä. Mieskin myöhästyi töistä kun meni niin kauan autoa puhdistaessa. Sisällä vaan valitettavasti joudumme koko päivän olemaan kun esikoinen niin kovassa flunssassa.

Raskausrintamalla ei mitään uutta suuntaan tai toiseen.Oireita ei siis edelleenkään.. Ainoastaan ajatukset aivan sekaisin :)

A-J: poikani on syntynyt elokuun 3. päivä. Ja ihana on meidän elotähkä..Tosi aktiivinen ja reipas poika. Nyt tosin ensimmäinen paha flunssa on tainnuttanut pojan sängyn pohjalle. Mutta ryömii jo ja viihtyy pitkiä aikoja lelujensa parissa lattialla. Pienikokoinen poika, mutta ihana ja reipas.

Nyt lähden keittelemään aamukahvia, kun vauva nukkuu jo toisia päiväunia tälle aamulle.. Taitaa pienellä olla aika huono olo.

Terkuin Viuhti

Vierailija

Eilen illalla nukkumaan mennessä huomasin pientä vaaleanpunaista vuotoa. Sydän pomppasi kurkkuun. Soitin lääkärille ja tuumattiin yhdessä että kun ei ole kipua eikä vuoto sen runsaampaa, odotan aamuun ja katsotaan sitten. Lupasi että naislääkäri katsoo minut tänään tk:ssa, jos vuoto jatkuu. Aamulla ei sitten enää onneksi vuotanutkaan, vain hieman vanhan ruskeaa väriä tuli paperiin.

Sama juttu oli esikoista odottaessani yövuoron jälkeen. Ilmeisesti yöt ei oikein ole hyvä yhdistelmä alkuraskauden kanssa. Mutta minkäs teet, kun ei haluaisi vielä kertoa töissä olevansa raskaana...

Kolmen vkon kuluttua on ensimmäinen neuvola, silloin tehdään ultra mahan päältä varmistukseski että sydän lyö ja montako on tulossa. Terveydenhoitaja sanoi tämän olevan riskiraskaus kun aiemmissa kahdessa raskaudessa on ollut raskausmyrkytys, migreenini on vaikeahoitoinen ja jouduin lopettamaan estolääkityksen. Onneksi ikä ei vielä tuonut riskiä, olen 33v.

Tällä kertaa odotan vauva-ajasta helpompaa kun 6v ja 7v lapsukaiset auttelevat innoisssaan=)

Olen odottanut etomista ja hajuherkkyyttä, ne olivat voimakkaita edellisissä raskauksissa. On vieläkin niin epätodellinen olo, mutta toisaalta eihän joka raskaudessa olekaan samoja oireita... Ja palelu, rintojen arkuus sekä tietenkin testin kaksi viivaa ovat varma merkki raskautumisesta...

Vierailija

Alkuun onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa meidän "syyskuun sydänten" joukkoon! =)

Nyt tää raskaus vasta alkaa todella iskeytyä päähän.

Etova olo on lähes päivittäin jossain välissä ja oikeesti saan tunnin välein olla laittamassa jotain sapuskaa suuhuni välttääkseni pahimman... =/ Varmaan sitten tulee kilojakin kerättyä sen mukaa... mikä ei kyl olis niin toivottavaa...

Tänään varasin aikaa np-ultraan ja saatiinkin se jo 6.2. ja sillon mulla on viikkoja 10+3, no sehän kai taitaa kuitenki riittää? Viime viikolla käytiin alku ultrassa jossa kaikki oli kunnossa ja viikotkin täsmäs parin päivän heitolla =)

Kyllä muakin vaan mietityttää ja pelottaakin se että voiko tän kolmannen raskauden kanssa mennä ihan yhtä hyvin ku aikasempien ja saatais terve lapsi. No se kai se on kaikkien odottavien huolena mutta jotenkin tuntuu, niin hassulta ku se kuulostaakin, että olis jo omansa käyttänyt ku on jo kaks tervettä lasta =D

No ei vaan! Kyllä tämä syyskuun sydämenikin on varmasti ihan yhtä lailla valioyksilö kun kaksi aikaisempaakin! =)

Mutta nyt vielä hetkeks hommiin ja sit lapsia hakee!

Eikku 7+6

Vierailija

"Suomessa suoritettujen vasta-ainetutkimusten mukaan raskaana olevista naisista noin 20 % on sairastanut toksoplasmoosin. Vastaavasti siis noin 80 % raskaana olevista ei ole sairastanut sitä ja juuri heillä on vaara sairastua tautiin raskauden aikana. Erään tutkimuksen mukaan Suomessa raskaana olevista saa vuosittain noin 0,25 % toksoplasmoositartunnan ja ilman hoitoa heistä noin puolella tauti siirtyy sikiöön. Siten maassamme arvioidaan noin 60-70 sikiön saavan vuosittain toksoplasmoositartunnan raskauden aikana. Ilman asianmukaista hoitoa heistä noin 10 %:lla esiintyy sairauden oireita syntyessä tai ensimmäisen ikävuoden aikana."

Löysin tuon netistä. Eli hoitoa on saatavilla, vaikka tartunta tulisi. Sehän on pääasia se!!!

Vierailija

Ihan ensiksi kovasti voimia Änkeröiselle. Toivottavasti asiaan tulee selvyys nyt uudella käynnillä, ja sydämen sykkeet löytyisivät. Millainen ultraäänilaite terveyskeskuksessanne on - voisiko 'näkymättömyys' johtua siitä?

Fessuli mietti taaperon syömisiä: meidän puolitoistavuotias on syönyt jo pitkään kaikki ruuat itse, ja ihan hienosti syöminen jo sujuukin - ruokalapusta / kaukalosta ei paljoakaan ruokaa löydy ruokailun päätteeksi. Keitot ovat haastavimpia, samoin tavalliset lasit, jos ei ole nokkamukia käytettävissä. Myös hoidossa ruokailee omatoimisesti.

Ja sitten tämän viikkoisiin ultrakuulumisiin. Ultrassa löytyi pienen pieni 'tyyppi', jonka sydän löi. Koko oli viikkoa pienempi kuin mitä kk laskettuna, mikä tavallaan selittäisi myöhäisen plussaamisen. Pienuus tietysti huolestutti minua, mutta toivottavasti syytä huoleen ei ole. Miehen kanssa puhuinkin, että nyt yritän parhaani mukaan olla onnellinen raskaanaolosta, enkä toistuvasti vain miettiä, mikä kaikki voi mennä pieleen, ja odottaa 'isompia' viikkoja. Jotenkin sitä on vaan toisen kohdalla paljon huolestuneempi - samaa ilmeisesti on havainnut moni muukin..?

Ensi viikolla on sitten ensimmäinen neuvola, jota odotan jo kovasti. Ajankohta on nyt ehkä vähän turhan aikainen, kun odotuksesta 'hävisi' viikko (alunperin olisi neuvola ollut rv9, nyt rv8). Millä viikoilla te muut olettekaan menossa ekaan neuvolaan / olette olleet ekassa neuvolassa?

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille! Mukavaa, kun ollaan saatu uusia odottajia mukaan. Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa painiville.

Onneli-Orvo, 6+3

Vierailija

Toinen neiti simahti just päikkäreille ja toinen heräsi - syötän tässä samalla häntä. Yksisormisena tää naputus on melko hidasta.

*Onneli-Orvo* kyselit noista synnytysten kestoista. Jokainen on oma tapahtumansa eikä ole aina edellisen kaltainen. Ite tein esikkoa kaks päivää (käynnistettiin), kakkosen syntymä alkoi vesien tihkumisella ---> aamulla klo 7 sairaalaan ja kalvojen puhkaisun jälkeen tyttö syntyi apaut klo 17. Synnytyksen kesto reilut 2 h. Kolmonen lähti tulemaan itestään, laitokselle mennessä olin auki jo 6 cm ja synnytys kesti reilun 5 h. Ja me ei keretty viemään kakkosta mihinkään hoitoon tai ootteleen hoitajaa kotiin, koska tunsin synnytyksen etenevän nopeasti. Mies vei mut laitokselle klo 23, tyttö nukahti autoon ja lähti sitten takasin kotiin tytön kanssa. Yksin olin synnyttämässä, mutta silti mun oli rauhallinen ja hyvä olla, hyvien kätilöiden kanssa :) Tää kolmonen oli paras synnytykseni - kivuton, helppo ja nopea <3

*Virvaliekille* tervetuloa ja onnittelut plussasta :) Mulla oli kakkosesta myös ihan kirkkaanpunaista vuotoa parikolme päivää, kolmoselta pari päivää ja tästä nyt yhtenä päivänä vessareissulla tuli vanhaa/uutta verta paperiin. Ja ois kuulemma vain ja ainoastaan kiinnittymisvuodosta kyse eli ole vaan aivan rauhassa, mutta jos verta tulee vielä jatkossakin, nii käväset lääkärissä, jos on vaikka hematoomaa..

Ja *PauliNealle* myös :) Missä kuussa sun -08 tyttösi on syntynyt? Mulla tyttö 08/08.

*Miralla* oli mukavia terveisiä ultrasta :)

Nyt pitää mennä!

Vierailija

Kovasti on porukka lisääntynyt, hyvä niin!

Heräsipä tossa ajatus, että onko täällä ketään jolla olisi jo lapsia/lapsi ja nyt uuteen tulokkaaseen olisi ikäeroa tulossa vähintään 5 vuotta???? Aika paljon näkyy teillä olevan pienempiä sisaruksia, mutta onko mulla yhtään kohtalotoveria"???

Hei Sissel... oletkos vielä mukana?? Katsoin tuolta esittelypinosta että olet samalta alueelta kuin minäkin!!

Vointeja kaikille!! :)

Vierailija

Onnea Virvaliekki sekä kaikki muutkin raskautuneet!!

Ja Syksyn Sydämet on mun mielestä kaunis nimi tälle kutkuttavalle matkalle!

Itse plussasin 'pienoisen yllätyksen' ja nyt menossa jo ;-) kuudes viikko. Ennestään meillä on poika -06 ja tyttö -08. Kolmatta haaveilin yrityksen alle vasta ensi kesänä,mutta ottikin jouluisen varaslähdön... Tässä on mennyt hetki sulatellessa tai oikeammin uskaltautuessa ajatella olevansa raskaana. Pientä kutkuttavaa ajatusta olen jo uskaltanut tuonne masun suuntaa lähetellä,mutta muuten olen ollut vielä aika hissukseen. Vaikka koko ajan pikkuinen onkin mielessä ;-)

Oireina on alavatsalla ja ristiselässä tuntuvat ajottaiset jomotukset. Pahoinvoinnin odotan alkavan siinä 6-7 viikoilla. Hajuaisti on kyllä jo herkistynyt. Iltaisin palelee. Imetän vielä kuopusta ja maidon määrä on romahtanut: kai sekin yksi oire on. Muita oireita ei vielä ole. Jotenkin tuo varmuutta ja turvallisempaa mieltä tähän odotukseen,kun pahoinvointi tulee kuvaan mukaan.. Nyt vähän vielä odotan ja pelkään tädin tulevan....

Mutta kaikille kuitenkin ihanaa odotusta ja mukavaa yhteistä 'matkaa' ;-)

T:PauliNea rv5+3

Vierailija

Plussasin tänään puolentoista vuoden yrityksen ja yhden keskenmenon jälkeen. :) Olen todella onnellinen, ja myös päättänyt että minä ja papu jatketaan hyvin matkaa. :)

En ehdi kirjoitella enempää nyt, mutta tahdoin kuitenkin pinoutua. :)

virva, rv 5+1

Vierailija

Tai eihän nyt mikään aamu ole, mulla vaan käynnistymisvaikeuksia =). Sairaslomalla olen tämän viikon, joten sen takia aamu on hiukan venähtänyt.

Eka neuvolasta: täällä meilläpäin se on normaalisti siinä rv 8-9.Mähän kävin siellä jo viikko sitten viikkojen selvittämiseksi. sen verran selvisi että viikkoja ei ole vielä kovin montaa,varmuus saadaan ensi viikon ultrassa.

Huolestumisista: Mä oon kans huomannu et ekan kans raskauden otti lunkisti ja samoin synnytyksen ku ei yhtään tienny mitä tuleman pitää,toisen kans olin ihan hermona raskausajan mut synnytystä en jännittän yhtään.kolmannen kans otan taas ihan lunkisti ainakin näin alkuvaiheessa =)

Aiemmista raskauksista: eka raskaus eteni viikolle 40+2 (3725) ja toka viikolle 39+4 (3995).

Olen huomannut että melkeen kaikki syyskuiset ovat konkareita.ei ole juurikaan eka kertalaisia ilmottautunut =)

Nyt pitää mennä kattoon mitä esikoinen touhuaa,on vähä liian hiljasta =)

Vierailija

A-J: Tää kyllä koukuttaa tosi pahasti :) Minäki oon monta kertaa käyny kuulumiset lukemassa, mutta en oo saanu aikaseksi kirjottaa kun mitään ei oo tapahtunu mulle..

Jokohan Änkeröisen tilanne on selvinnyt? Mielettömästi tsemppiä!!

Minulla ei siis edelleenkään yhtään oiretta. Ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei minkäänlaista rintojen arkuutta.. Tosin voi johtua siitäkin että imetän vielä esikoistani niin rinnat on kovilla jo valmiiksi. Mutta hiukan epäilyttää, että onkohan tämä raskaus tottakaan.. Saa nähdä. Ainoa asia, mikä kropassani tuntuu eriltä kuin ennen, on välillä alavatsassa vihlaiseva "menkkakipu", mutta se kai on ihan normaalia. Ja makeanhimo on valtava.. Mutta minä saankin syödä jo kolmelle. Itselleni, mahavauvalle ja esikoiselle, jota imetän :D Mutta jotenkin on hankala ja epätodellinen olo.. Plääh. Ahdistaa.

A-J muuten vielä.. Olen kotoisin sieltä lähistöltä missä sinä luultavasti asustelet. Tai ainakin luulen sinun asuvan :D

Nyt keittiön siivoukseen muffinsien leipomisen jäljiltä :)

Vierailija

ups aloitin vahingossa uuden keskustelun mutta kopioin tekstini tänne...

Hei.

Mulla on tänään viikkoja tasan viisi. Jännittää kovasti oireet ollu niin erilaisia kuin viimeraskaudessa. Perjantaina alkoi kova selkäkipu joka painottuu etenkin yöaikaan etten nukutuksi saa, viimeyö oli ihan tuskaa. Kipu ollut niin kovaa että heijastuu etupuolelle etten saa kunnolla hengitetyksi. On kellää muulla ollut kkovaa selkäkipua näin alkuvaiheessa?? Maanantaina ja tiistaina myös oksennellut, mikää ruoka tai juoma ei ole oikein pysynyt sisällä... ?:|

Tänää menos lääkäriin et onhan masussa kaikki ok et sais sen suhteen mielenrauhan...

Vierailija

Jaahas, kello on 7:31 ja mä olen ollut jo puolitoista tuntia hereillä. En tiedä johtuuko raskaudesta, mut olen alkanut heräämään joka aamu ennen kuutta. Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Iltaisin kyllä väsyttää ihan hirveästi. Eilen tuli nukuttua tytön kanssa päikkärit, mut silti väsytti jo kymmeneltä niin paljon et nukkumaan piti mennä.

Muuten onkin hyvin seesteinene ja tyyni olo. Mulla on nyt lehmänhermot! Jatkuispa tätä koko raskauden ajan ;)

Vierailija

Esikoinen täyttää heinäkuussa 5 (tyttö) ja toisen la 20.9. joten yli 5 vuotta tulee väliä. Mulla kans piti saada aloittaa perhe opiskellessa ja sitte kauhee kiire valmistua. Nyt olen ensimmäistä vuotta "valmis" ja teen pitempiä sijaisuuksisa, joten uskaltaa taas rahatilanteen puolestaki kasvattaa perhettä ja olla vähän aikaa kotona. Kauan aikaa olisin halunnu toisen heti perään, mutta toisaalta enää ei ollut pelkoa lapsettomuudesta ku eka oltiin jo saatu, niin oli helpompi laskelmoida. Esikko odottaa kovasti vauvaa meidän perheeseen, mutta ei olla vielä uskallettu kertoa, ku ollaan niin alussa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Tulen taas sunnuntaina pällistelemään, mitä on tapahtunut.

rv 5+5

Vierailija

Hassuliini, nytkö se sitten alkoi! Toivottavasti on tällä kertaa helpompaa, ettei ihan siellä tipassa tartte käyä. Mutta joo, oireissa on hyvätkin puolensa, kun ei tartte arvailla mitä tapahtuu.

Manna vai teillä on kaksoset ennestään? Menikö silloin odotus hyvin? Mulla on suvussa kaksosia, niin jännä nähdä tuleeko kellekään sisaruksista kaksosia sitten.

ON: Tänään mies sitten kertoi vanhemmilleen. Sanoin miehelle, että saa itse päättää koska kertoo heille, ja aluksi meinasi odottaa viikolle 12. Sitten ajatteli odottaa varhaisultraan, mutta nyt sitten kertoikin heti. :) Mikäs siinä, ovat niin mukavia ihmisiä ja todella ymmärtäväisiä. Joskin anoppi aina puhuu kovasti siitä miten hän oli "elämänsä kunnossa" raskaana ollessaan.. itse viimeraskaudessa jo alusta asti huonovointinen ja nyt sama mutta ehkä vähän enemmän+väsymys. Nooh, mikäs siinä. :) Hän on vain niin ylpeä ihanasta pojastaan, että muistelee kullaten odotusaikaa. :)

Olin tosiaan tänäänkin kyllä väsynyt, nukahdin appilassa sohvalle. :D Lievähkö kuvotus vaivaa, sekä huimaus ylösnoustessa, varsinkin aamuisin. Tuntuu kamalan pitkältä ajalta yhäkin odottaa sitten varhaisultraan, mutta odotettava se on.. Hohhoi. 11päivää.

virva, 6+0/5+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat