Heinähattuset vk 4

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

On laiskottanut kirjoitella, mutta lueskellut olen ahkerasti muiden kuulumisia..

Muilla taitaakin olla neuvolakäyntejä suht tiheään, itellä nyt taukoa peräti 10 viikkoa! Eli ennen joulua oli neuvolalääkäri ja vasta helmikuun lopussa seuraava käynti. Näin julkisella säästetään..

No, onneksi kaikki on mennyt hyvin ja ainahan voi neuvolaan soitella jos tulee ongelmia.

La80ku: kyselit kotidopplerista, me ostettiin huuto.netistä, on ihan uusi ja maksoi 45 e + postikulut. Merkki Angelsounds Doppler. Ollaan oltu TOSI tyytyväisiä ja sydänääniä kuunneltu lähes päivittäin viikosta 10 alkaen. Ei ole kyllä mitään ihanampaa kuin kuulla pikkuisen sydämen jumpsutus! Syke on 140-155 paikkeilla ja tosi hyvin kuuluu joka kerta kun vaan malttaa etsiä. On liikkuvaa sorttia tämä kaveri...

Liikkeitäkin olen ollut tuntevinanani, mut en tietty varma voi olla kun on esikoinen. Mut semmosta muljahdusta ja "kutitusta" on nyt tuntunut viikon verran. Ehkä parin viikon sisään jo voimistuu tuntemukset.

Rakenneultran ajankohdasta joku kyseli, meillä 19+6 ja meille lääkäri suositteli että pitäis olla 20+, jotta sydän voidaan tutkia kunnolla. Ei saatu ite aikaa tuon pidemmälle sille lääkärille kelle halutaan, joten mennään sit ehkä pari päivää liian aikaisin, mut tuskin sillä vaikutusta.

Kahdet mammahousut olen käynyt myös ostamassa ja toisia jo pitänyt, mut valuvat vielä.. Mut ei varmaan kauaa! Painoa ei ole tullut kuin kilon verran, joten ihan maltillisesti vielä paisuttu.. Vielä ehtii..

Ootteko muuten tehneet jo paljon hankintoja vauvaa varten? (Lähinnä esikoista odottavat) Me käyty kattelemassa mm. vaunuja ja Ikeaan pitäis tehdä reissu hoitopöytää ja sänkyä varten. Vaunuista ei vielä oikein mitään hajua, pää meni ihan pyörälle myyyjän esittelyistä.. Mistä ihmeestä sitä voi tietää mitä haluaa?? : )

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

t. Suzan 15+4

Vierailija

pitkästä aikaa kirjoittelen...

Minkäänlaista toimintaa en kyllä vatsassa tunne. Ei muljahteluja eikä tömähtelyjä... rv 16+4 menossa, ja ensimmäinen lapsi, joten en voi verrata edellisiin.

Painoa on edelleen tullut aika vähän, vain pari kiloa. Ja ultraan on vielä kuukausi aikaa. Ja seuraava neuvola on vasta ultran jälkeen.

Ja ilman muuta haluamme tietää vauvan sukupuolen, jos se vaan ultrassa selviää.

Mistä te olette niitä kotidopplereita hommanneet, ja mitä sellainen maksaa?

Tuskin tulee ostettua, mutta ihan mielenkiinosta...

Ihan jostain lastentavikeliikkeistä vai?

En myöskään aio hommata mitään helisevää korua vatsan päälle, mieluummin soitan lapselle musiikkia, jorataan kunnon rokkenrollin tahtiin ennen ja jälkeen syntymän. =)

Tuntuu että sellainen jatkuva helinä vaan "ärsyttää" lasta, minua ainakin ärsyttäisi...

Enpä ole vielä hommannut mitään muutakaan vauvanvarusteita, sänky ja vaunut ja sitterit ja kaikki vielä ostamatta. Ehtiihän tässä vielä.

Pari söpöä vaatetta olen jo "sortunut" ostamaan.

Vierailija

Mies on sählyporukan saunaillassa joten tytön kanssa kaksin kotona, tai no oltiin alakerrassa kylässä neidin "poikaystävän" luona. :)

La80ku, mä löysin dopplerini kun kirjoitin googleen myydään kotidoppler tai jotain vastaavaa. Muistaakseni keltaisen pörssin kautta sit ostin sen. :) Mä en vaan ole nyt hetkeen koittanu kuunnella ääniä, kun neuvolassakaan rv 13+1 ei ne kuulunu mut näky. On tuota äänieristettä omasta takaa niin paljon. ;)

Ja saako La80ku kysyä mistä päin Kanta-Hämettä tarkemmin olet? Me asustellaan Riihimäellä neljättä vuotta. Ja esittelyssä oli myös Satu Kanta-Hämeestä, vielä käyt palstalla?

Äh, pitää viedä neiti nukkumaan.. Palaan huomenna pulkkamäen jälkeen. :)

Bejpi, Tiuhti 14+4 ja väsy neiti 2v

Vierailija

keskustelupasta käyttäytymistä tiedustella että mistä päin suomea tämän vuoden heinähatut on?

Tai vaikka missä sairaalassa synnytätte?

Itse synnytän Hämeenlinnassa, ja laskettu aika on 7.7.09

Vierailija

mulla on rakenneultra varattu 21+1, eli odottaa saan vielä minäkin...

Ja niistä liikkeistä kans: lääkärikin kysyi, että oonko tuntenut jotain ja vastasin, että jotain kummallista joo mutta ei todellakaan mitenkään säännöllisesti enkä oikein tiedä, pitäiskö niitä tuntemuksia ottaa todesta, kun odotan vasta ensimmäistäni ja viikkoja näin "vähän". Mut jos te muutkin, niin kai se on mahdollista. Pitääpä alkaa bongaileen keskittyneemmin.

RR 14+3

Vierailija

Johan täällä ehdittiin vetästä hiki otsalle ja olla huolesta mykkyrällä. En ollu muutamaan päivään tuntenut liikkeitä, vaikka noin viikon verran oon niitä tuntenut. En kylläkään joka päivä,mut yleensä muutama muljahdus, kun oon oikein kuulostellu. Kaks km takana, niin johan tästäkin on saanut vaikka minkälaisia mielikuvia maalailtua =( . Onnex nyt äskettäin tuntu jälleen pieni töytäisy =)

On tää kanssa, johan tässä ehtii tulla hermoheikoksi ennen heinäkuuta....toisaalta kyl ne liikkeetkin varmaan tästä voimistuu, kunhan viikkoja tulee lisää. Odottavan aika on todistetusti pitkä.

Äitiyspakkauksesta oli ollut puhetta. Meillä esikon pakkaus kokonaisuudessaan tallella, samoin kaikki vaatteet. Mutta silti mun tekis mieli ottaa se pakkaus uudestaan. On niin ihana päästä hiplaamaan niitä uusia vaatteita. Kaikki muutkin tarvikkeet on vielä esikolta valmiina, joten suurempia hankintoja ei ole. Kyllähän sillä rahalla vois ostaa vaik vaippoja ja muuta, mut tarttee siis vielä miettiä.

Niin vaunuista oli myös puhetta. Mitenkäs muut, joilla esikko/sisarus vielä pieni? Meinasitteko kaksosten rattaita, vai miten ootte aatelleet? Meillä tyttö sitten kesällä 2v4kk ja mietin pärjättäiskö ihan seisomalaudalla. Toisaalta kauppaan aika pitkä matka, et miten sitten jaksaa seistä paikallaan ja jaksaako ylipäänsä seistä kuin pitkiä matkoja? Tämä siis myös mietinnässä.

Jokohan sitä uskaltais käydä nukkumaan, kun on päivän "molskaus" saatu rekisteröityä....

Hepe rv 15+4

Vierailija

mutta aina välillä lekenut teidän muiden kuulumisia. Minulla on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut raskausdiabetes ja niin myös tässä raskaudessa. Kävin keskiviikkona sokerirasituksessa ja paastosokeri oli korkealla. iltainsuliinit otettiin nyt sit heti käyttöön. Paino on laskenut varmaan useamman kilon. Tarkkaan en tiedä, kun ei ole neuvolaa nyt ollut. Rakenne ultra on 2.3 ja rv silloin 20+5. Liikkeitä en oikein ole vielä tuntenut, aikaisemmissa raskauksissa olen tuntenut liikket vasta rv 20 paikkeilla.

Vierailija

mutta pakko todeta tuosta bolasta, että jos haluatte tuollaisen pyöreä kilisevän tuulikellon mahan päälle killumaan, niin kannattaa ostaa, muuten ei. Minulla sellainen on ostettuna esikoiseln ajalta ja ehkä yksi "turhake"-ostos, mitä on tullut aikoinaan hankittua. Saman asian ajaa taatusti vaikka hyvän musiikin kuuntelu tai juttelu mahalle. Mutta en minä bolaani viitsisi myydäkään, kun isommat lapset pukevat sen aina nukeilleen jne.

Ja eipä tässä ihmeempiä kuulu, kun viimeksi neuvola ollut ennen joulua ja seuraava vasta melkein helmikuun puolessa välissä... Rv:t 14+2.

Vierailija

Ihanaa, kun tänne eteläänkin saatiin vähän lunta. Nyt tuntuu taas tammikuulta=) Tosin aamutuimaan ei ollu ihan niin mukavaa, kun tytön kanssa lähdettiin tarpomaan muskariin. Huh, sanon minä. Osaks oli aurattu, osaks ei. Hiki tuli ja masukin kovettu, kivuttomasti, muutaman kerran, hui! Onneks helpotti, ku lepuuteltiin siellä kinosten keskelle hetken aikaa.

Liikkeistä vielä minäkin, kun joku sitä ihmetteli... Niin eihän ne vielä ihan selviä potkuja tms. ole, ainakaan mulla. Enemmänkin sellasia muljahduksia, jotka nyt ainakin tokakerralla osaa yhdistää vauvaan. Eikä niitä välttämättä tunnu edes joka päivä. Tarvii ihan kunnolla keskittyä esim just nukkumaan käydessä ja jos sattuu otollinen asunto, niin molkse ja muljahdukset tuntuu =)

Muokin kiinnostais se koru, jota Jeevi oli miettinyt. Oliks se joku bola? tai vastaava? Esikosta ei tullut hankittua, mut josko nyt sais aikaseks. Mistä olit aatellu sen tilata ja paljonko tuli korulle hintaa?

Migreenistä oli myös joku kärsinyt ja oikein kunnon kohtauksesta Nahqu? (tai jotain sinnepäin) anteeksi dementia.. Täällä myös viime viikolla, justa kesken tehiksen alko silmäoireet. Teksti katos kokonaan. Ekaks aattelin, et tulis vaan pelkkä aura. Koska nyt raskauden aikana useimmiten on mennyt pelkällä auralla ohi mun migreenitkohtaukset. Mut, ei...pukkas sitten kunnon kohtauksen. Ei kyllä läheskään yhtä kauheesta kohtauksesta ollut kyse kun sulla. Enemmänkin perinteinen kaamea hedari, joka antoi jälkimaininkeja pari päivää. Mulla joskus teininä ollut useamminkin noita kohtauksia, mut sitten helpottaneet. Esikkoa odottaessa migreeni paheni myös ekalla kolmanneksella ja niin näyttää käyneen taas. Onneks ja toivottavasti kohta helpottaa.

Rakenneultrasta vielä, olen menossa helmikuun lopulla. Viikot silloin 19+6. Meillä neuvolassa käydään viiden viikon välein tässä alussa, kun toinen raskaus kyseessä. Ekassa kävin neljän viikon välein. Lääkärikäynnit lasketaan tosiaan mukaan ja näin tulee välillä th:n käynneille väliä se kaks kuukautta. Ultria ei kuitenkaan lasketa mukaan neuvolakäynteihin.

Palaillaan - Hepe ja möttönen rv 15+1.

Vierailija

Tänään oli käytiin neuvolassa. Kaikki ok. Pissa puhdas, veriseulan tulos normi (olisko ollu 1:27 000 tai jottai?!) painoa oli tullut 220g :) Aika lyhyt käynti oli ja seuraavalla kerralla saadaan sitten kelaan paperit kuulemma.

Sydänääniä kuunnellessa tuli kyllä tippa linssiin´... ja hymykin kyllä, kun kaveri velmus karkuun minkä kerkes, mutta hyvät sykkeet oli kuitennii!

Meillä on nyt puhetta vauvan sukupuolen selvittämisestä, kun mies ei halua tietää, ja mie taas kuitenkii haluaisin, jos vaan näkyy sitten ultrassa... Onko muilla tästä erimielisyyksiä? Ens viikolla meillä on taas ultra, mutta tuskin siinä vielä näkyy tuo poikuus tai tyttöys.

Jännittää kuitenkin mennä ultraan, jos kaikki ei sit oliskaan kunnossa... :O No mutta toivon parasta! Ja ilimottelen sitten...

Miulla on muuten niin huono muisti, etten muista mitä muut ootte tuolla kyselly, vaikka ajattelin et vastailen tähän samaan :)

meriimus ja 15+2

Vierailija

Omaan napaan ei uutta, piti tulla vain jotain kirjoittelemaan. :)

Bolasta ollut keskustelua. Mulla ei ollu sitä esikoista odottaessa, mutta muistelisin silloin -06 nähneeni niitä ainakin Variston Lastentarvikkeen tiskillä. Vuosi sitten tilasin veljen vaimolle sen joululahjaksi, nyt en muista yhtään että mistä. Pitää nyt rueta vertailemaan hintoja ja postareita, haluan sen nimittäin nyt ostaa. :)

Mä aattelin tänään soittaa rakenneultra ajan, tässä olis joku 6 viikkoa vielä aikaa niin sais sen oikeaan aikaan varattua. :)

Sukupuolen selvittämisestä, mä en nyt tiedä mikä on tapana tuolla Hämeenlinnassa ultrassa, mutta kun esikosta kysyin täällä omalla paikkakunnalla, ei suostunut edes katsomaan..

Mä toisaalta haluaisin tietää, niin voisin ostella poikavaatteita jos niin olisi, mutta toisaalta en halua tietää. :D

Nyt yksi takiainen roikkuu kädessä, mennää puol kymppiin hammashoitolaan. Ja päästäänkin hienosti pulkalla kun lunta on tullut niin paljon!

Bejpi, Tiuhti 14+3 ja Neiti -06

Vierailija

siitä kotidopplerista, niin postiluukusta tipahti kuponkiuutiset, jossa myydään angelsounds-kotidobbler hintaan 39 euroa.

No mutta, enköhän silti malta odottaa niitä neuvolakäyntejä.

Bejpi, asun Tervakoskella, mutta käyn riksussa töissä, tiedä vaikka oltais nähtykkin... =) Aika moni riksulainen asioi mun työpaikalla.

Mä ajattelin vasta keväämmällä alkaa katseleen niitä vauvan tavaroita.

En oo vielä edes ajatellut minkälaiset vaunujen pitäisi olla. Puuduttavaa kun niissä on niin paljon valinnanvaraa. Ehkä sellaset sporttiset kolmipyöräset ois kätsät. Tai en tiedä...

Sänky saadaan onneksi sukulaisilta.

Vierailija

En lainkaan riemuitse gestaatiodiabeteksesi johdosta mutta meinas mennä sormet sekasin sisäänkirjautuessa kun hokasin viestisi. Siis joku muukin heinis elää raskauttaan sormet reijillä mittari kainalossa. Todella monilla odottajilla on jonkinsortin sokeripulmia mutta lievänä. Saattaa olla,että olet narinoihini jo törmännyt mutta minulla oli myös ensimmäisessä raskaudessa sokeriongelmat kera insuliinien. Tässä raskaudessa sokerit nousi jo joskus12 viikolla. Ihan suuresta mielenkiinnosta kyselen miten kaksi ensimmäistä lastasi syntyi ? Millaisia arvoja paastoista ja aterioista tipahtelee ?

Diettasin ja aloin liikkumaan niin sain jopa paaston alas.Liikunta jatkuu mutta ruokavalio meinaa repsahdella niinpä taas ollaan nousussa. Mitään sokereita en vetele mutta aterioissa on ollut hiilareita liikaa. Täytyy taas tsempata. Yrittävät pitää minut ilman insuliineja ainakin rakenneultraan asti.

rv15+0

Vierailija

...joku kyseli imetyskorusta. Minulla kuopuksen aikana oli se ja kyllä sen nytkin ajatelin tosta parin viikon päästä kaulaan ripustaa.

Tiiä sitte häntä onko siitä mittään "iloa", mutta imettäessä sitten ainakin vauva tykkäsi sitä näprätä..jos sitä ei ollut niin tosin näpräsi jotain muuta kuten esim. rintaa niin mielummin tuon korun laittoin käteen hypisteltäväksi.

Vierailija

... en ole ehtinyt kirjoittelemaan vähään aikaan =)

Minä olen tuntenut pienet hipaisuliikkeet jo rv 14+1 eteenpäin. Nyt tuntuu hieman selvemmin, mutta ei vieläkään varsinaisina potkuina vaan ennemminkin muljahteluina. Mutta ihanaa kun tuntuu!

Minulla rakenneultra on 13.2. silloin viikkoja on 19+5. Oli juttua että halutaanko tietää sukupuoli jos näkyy... minä haluaisin, mutta mieheni ei halua! Ei haluttu pojiltakaan aikaisemmissa. Mutta jotenkin on nyt sellanen tunne että olis kiva tietää, vaikkakin jotenkin on poikamainen olo (taas) ja salaa tietenkin toivotaan tyttöä...

Seuraava neuvola on vasta 20.2. ja silloin on viikot 20+5, mutta kaikki oli hyvin kun kävin viime viikolla niin terkkari sanoi että ei haittaa vaikka menee 5vkoa seuraavaan käyntiin. Painoa oli silloin viime käyntiin mennessä tullu 100g että ei paha =) Kunhan pysyisikin aisoissa painonnousu. Tokihan se tulee nousemaan, tiedän sen.

Mukavaa loppuviikkoa ja vatsan kasvattamisia!

mp73 ja Sissi rv 16+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat