Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullinen juttu tuo ennenaikaisesti syntyneen suomalaisen vauvan kuolema!

Vierailija

Miksi lähteä reissuun 20vk jälkeen kun ei noista ennenaikaisuuksista koskaan tiedä? Voi tulla aivan yllätyksenä!

Kommentit (9)

Vierailija

ja JOS ois niin 99% pahoilla vammoilla joten...?? etiikkakysymys. Täällä Suomessa on monesti raja 24 viikkoa ennen kuin ottavat vastaan yliopistollisiin sairaaloihin vauvoja keskussairaaloista. Ei ole helppoja asioita. t alan ammattilainen

Vierailija

edes nopea siirto sairaalaan ei olisi välttämättä auttanut, sillä noin pienen keskosen selviämisessä ihan ensi hetkilläkin syntymän jälkeen on tärkeä merkitys ja vaikutuksensa esim. aivojen vahingoittumiselle yms. elintoiminnoille.

Vierailija

Eloon on jäänyt myös jokunen rv22+ syntynyt. Täällä ei todellakaan jätetä hoitamatta, syntyi sitten missä tahansa sairaalassa.

Lainaus:

ja JOS ois niin 99% pahoilla vammoilla joten...?? etiikkakysymys. Täällä Suomessa on monesti raja 24 viikkoa ennen kuin ottavat vastaan yliopistollisiin sairaaloihin vauvoja keskussairaaloista. Ei ole helppoja asioita. t alan ammattilainen

Vierailija

kyllä se näin on. 23+4 oli vimppa tapaus jonka muistan joka lähetettiin yliopistolliseen sairaalaan ja saatiin suunnilleen haukut sieltä että oli 3pv vajaa 24, että näin. Joku kysyi keskenmenon rajasta, se on 22.

Vierailija

itse olin 10 min ambulanssiajon päässä yliopistosairaalasta, ja samoin kävi. vauva olisi kuollut vaikka olisin ollut osastolla. muutanko seuraavassa raskaudessa suoraan leikkaussaliin? ei elämää voi suunnitella.

Vierailija

ja kuoli sen takia ettei päässyt parempaan sairaalaan. Hänellä olisi ollut mahdollisuus selviytyä jos olisi päässyt sairaalaan.

Lainaus:

itse olin 10 min ambulanssiajon päässä yliopistosairaalasta, ja samoin kävi. vauva olisi kuollut vaikka olisin ollut osastolla. muutanko seuraavassa raskaudessa suoraan leikkaussaliin? ei elämää voi suunnitella.

Vierailija

....rv24+ ei enää lähdetä matkalle. Se kun on ikä jonka jälkeen keskonen pystytään mahdollisesti pelastamaan (ja jolloin sairaalassa tehdään aktiivisesti työtä keskosen pelastamiseksi).

Uusimmat

Suosituimmat