Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva kuoli lomamatkalla!

Vierailija

Kannaattaa tosiaankin reissata raskaana ollessa, niin kuin täälläkin aina kannustetaan!

Suomalaisperheen vauva kuoli lomamatkalla Arabiemiraateissa viime viikolla, kertoo Iltalehti.

Muutaman lomapäivän jälkeen raskaana olleen perheenäidin synnytys käynnistyi etuajassa, ja hän synnytti tyttövauvan paikallisessa sairaalassa.

Lehden mukaan sairaalassa ei kuitenkaan ollut tarvittavaa välineistöä keskosen hoitamiseksi.

Siirto parempaan sairaalaan ei onnistunut. Iltalehden haastatteleman isän mukaan siirto viivästyi vakuutusyhtiön ja sairaalan väliseen kiistan takia.

-Ilmeisesti sairaala väitti, että vakuutusyhtiö ei ole luvannut maksaa kuin kolmen viikon hoidosta. Sairaala vaati kolmen kuukauden maksusitoumusta, murtunut isä kertoo lehdelle.

Sivut

Kommentit (104)

Vierailija

vastuutonta lasta kohtaan, mutta LOMAILUSSA ei ole mitään ihmeellistä- sikiöhän voi hyvin kun äitikin saa nauttia auringosta, levosta . Mä olen nähnyt niin monta tynnyrissä kasvanutta äitiä jotka kasvattavat lapsistaan aivan järkyttävän avuttomia ja epäsosiaalisia piipittäjiä, että en usko ollenkaan siihen, etä äitien pitäis istua himassa kutomassa villasukkaa sen raskausajan. Liikunta ja elämykset tekevät hyvää, samoin matkustelu, sitäpiatsi tuo 23 raskausviikko on sitä ihanaa kuiostavaa raskautta.

Vaikka kuinka istuisit kotona, voi tulla kamala perinnöllisyystautimorjkö tai muu ja viedä lapsen- tai kotona voi sattua jotakin. Elämä ei ole hallittavissa- mutsa olettte ihan pimeitä jotka syyllistätte tuosta matkustamisesta.

Ja tosiaan, tässä maailmassa syntyy lapsia ihan vaikka missä- täällä suomalaiset elintasomössykkä-äidit ei voi edes elää, kun niin on ihmeellistä puuhaa. Onnettomuuksia sattuu jos on sattuakseen.

Vierailija

Minusta matkustaminen raskaana on ok, jopa loppuraskaudesta (viikolle n.36 asti).

MUTTA Tällöin pitää miettiä minne matkustaa. Kehitysmaihin tms. ei missään tapauksessa pidä mennä.

LISÄKSI On huolehdittava siitä, että matkavakuutus on riittävän kattava. Jos lapsi sattuu syntymään etuajassa, niin on huolehdittava, että vakuutus korvaa hoidon JA kotiutuksen.

Meillä matkustelu kuuluu normaaliin elämiseen jo senkin vuoksi että asumme ulkomailla ja käymme säännöllisesti tapaamassa sukulaisia Suomessa. Olenkin matkustellut loppuraskauden aikanakin. Tosin vain sellaisissa maissa, joissa sairaanhoito on samaa tasoa tai parempi kuin Suomessa.

Vierailija

Varattiin jo syksyllä keväälle lentomatka, ensimmäinen neljään vuoteen...Ja pari viikkoa sitten sain tietää olevani raskaana. Olisin matkan aikana noin puolivälissä raskautta, ja olen aina kuvitellut että se on turvallinen aika matkustaa. Kohde on Euroopassa.

Pitäisikö matka perua? :(

Vierailija

mutta arabiemiraatit ei todellakan ole mikään kehitysmaa, ja siellä on kalliita ja hienoja yksityissairaaloita joissa varmasti saa asianmukaisat hoitoa jos on vakuutukset kunnossa ja ylipäänsä mahdollisuuksi aj aedellytyksiä selvitä hengissä.

kurja juttu, mutta ilman faktoja on aivan turha syytellä ketään sen enempää. ikäviä asioita sattuu normaalissa elämässä ilman että se olisi erityisesi kekenkään aiheuttamaa.

Vierailija

Lainaus:

Itselläni raskausmaha on alkanut näkyäkin vasta rv25 ja molemmat synnytykset ovat käynnistettejä rv42+

Rv23 tienoilla olen täysin edesvastuuttomasti saunonut ja juossut jopa suoraan saunasta järveen uimaan. Ja sitä järven vettä ei oltu edes testattu, ties mitä bakteereita siinäkin oli.

älä tule sit tänne itkemään, kun sen yhden kerran kaikki ei menekään niin kuin pitäis!

Vierailija

Näinkö ajattelet? Olisiko kuitenkin niin, että raskaana ollessa voisi vaikka jättää ne ulkomaanmatkat varmuuden vuoksi väliin ja jatkaa niitä sitten kun vauva/lapsi on tarpeeksi iso matkustelemaan? Joistain asioista voi tinkiä siksi, että haluaa asettaa lapsen edun oman etunsa edelle.

Tietyille viikoille asti saa lentää, mutta pakko ei ole. Minullakin kaksi raskautta, synnytystä ja vauva-aikaa meni aivan mainosti ILMAN lentoja! Ajatella! Eikä vuokrattu edes yksiötä sairaalan läheltä, vaan elettiin normaalia elämää TURHAT RISKIT pois jättäen.

Lainaus:

Mutta te matkan tuomitsijat, olette todella ilkeitä.

Pitäisikö sitä vuokrata vaikka yksiö Naikkarin vierestä, ettei vaan mitään pääse käymään.

Tietyille viikoille asti saa lentää, ja jos raskaus on sujunut ongelmitta, niin eihän millään voi tietää mahdollisesta aikaisesta käynnistymisestä.

Elämää pitää myös uskaltaa elää. Lomailu raskaana on sitä elämistä.

Osanottoni perheelle.

Te haaskalinnut olkaa hiljaa.

Vierailija

Lainaus:

Jos minä lomailen perheineni, olin sitten raskaana tai en, ja "raahaan" mukanani pieniä lapsia, jotka eivät lomasta mitään muista, se tuskin tarkoittaa, ettemme elä muuten täyttä onnellista arkea. Viesteistä saa sellaisen käsityksen, että ne jotka lomailevat, kuittaavat kaiken elämänilon ja onnen tuolla kahdella viikolla ulkomailla? Haloo?!!? Sitten syyllistätte perheen matkustamisesta, kun jotain sattuu. He kyllä syyttävät itseään ihan varmasti ja ihan itse, ei siihen laumaa kotona nöpöttäviä av-mammoja tarvita.

Vierailija

Ihanaa, että palsta on täynnä toinen toistaan täydellisimpiä äitejä, joiden vauva tai lapsi ei ikinä joudu mihinkään vaaraan, ei ainakaan äidin ajattelemattomuuden tai huolimattomuuden vuoksi. Joo, joo....SINÄ et ole täydellinen äiti, mutta SINÄ et ainakaan IKINÄ silti asettaisi vauvaasi vaaran matkustamalla raskaana.

Entä ylittäisitkö kadun? Matkustatko autolla raskaana ollessasi???

Vaikka olisi kyse vanhempien virheestä, enkä väitä että on, niin KUKA MEISTÄ ON TÄYDELLINEN IHMINEN???

Osanotto menetyksen kokeneelle perheelle.

Vierailija

ketä tahansa epätoivoista, joka lupaa maksaa tuhansien laskut sitten myöhemmin jotenkin? Tosiaan joo.

Ei tämä maailma siten toimi. Raha ratkaisee ja tässä tapauksessa kävi näin surkeasti.

Vierailija

16-18 vuotta sitten ei ole jäänyt yhtään rv 21+ syntyneitä keskosia henkiin.

Silloin tehohoidon rajakin oli noin viikoilla 23-24. Kyllä on typerää edes väittää tuollaista.

T. vastasyntyneiden tehon sh

Vierailija

Mä en jotenkin vaan pääse yli siitä, että joku on niin ajattelematon, että riskeeraa tuolla tavalla oman lapsensa hengen. Mä pystyn jollain lailla vielä ymmärtämään, että esikoistaan odottava ei ehkä ole täysin sisäistänyt ajatusta siitä, että se vauva on ihan oikeasti olemassa ja elää jo, vaikka ei olekaan vielä läsnä.

Mutta silti.. mun oma raskaus meinasi päättyä surullisesti ihan vaan pienen mahaan kohdistuneen töyssyn takia... Eikö se vaan mene jakeluun, että jos jotain käy, ja esim. istukka irtoaa, niin sille ei voi tehdä yhtään mitään? Sitä ei voi korjata.

Anteeksi paasaukseni näin jälkikäteen. Kunpa ihmimiset vähän enemmän arvostaisivat niitä syntymättömiä lapsiaan. Raskaus ei kuitenkaan kestä ikuisesti, sen jälkeenkin on elämää.

Vierailija

ja missään muissa maissa kuin suomessa ei olla raskaana ja synnytetä? Lamalla miten muualla maailmassa uskalletaan edes yrittää vauvaa!

Jos vaikka lähtisimme lomalle saksaan/espanjaan/ranskaan niin menenkö todella johonkin kehitysmaahan?

Vierailija

Lainaus:

Mitäs, jos ei ole säästöissä useampaa kymppitonnia tai varakasta sukua? Miten ylipäätään todistat "virallisesti" maksavasi jotain rahoista, joita ei millään tilillä näy?

Niin että ne näkyvät saman päivän aikana ulkomaillakin vastaanottajalla. Ja tuskin aivan köyhästä perheestä oli kyse kun olivat tuolla matkalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat