Te kenellä on "vain" tyttöjä tai poikia.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä lähi piiri on kommentoinut? Meillä on kolme tyttöä ja nyt odottelen uutta vauvaa, mies toivoisi poikaa, mutta jos tästäkin vauvasta tulee tyttö niin enempää ei joka tapauksessa enään lapsia haluta.

Itse olen huomannut vierailta ja tutuilta että he säälivät kun on "vain" tyttöjä. Välillä ärsyttää pahasti. Mites muut oletteko yrittäneet uutta vauvaa niin kauan kunnes on tullut toista sukupuolta? Olis kiva kuulla kokemuksia.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ja kolmannen tytön kohdalla onnitteluja tuli vähemmän.Muut paitsi me vanhemmat,olivat pettyneitä kun tuli taas tyttö...

Sitten odotin neljättä ja kun syntyikin poika,voi sitä onnittelujen määrää!!!

Ja sitten alkoikin nämä kommentit,nyt kun poikakin niin eipä tarvii lisää lapsia=)

Sitten tuli viides,poika taas ja ihmiset olivat aivan varmoja ettei enepää meille tarvita.

Vaan itsepä meinasin ettei se että on jo tyttöjä ja poikia päätä sitä,tuleeko perheeseen lisää lapsia!Ja niin meille on tullut vielä 2 tyttöä lisää!

Siihenkin on ollut "ihmisillä"mielipiteensä,miten meillä on 5 tyttöä ja "vain "2 poikaa.Miten joidenkin mielestä olisi ollut parempi jos tää nuorin olisi ollut poika,ja tasoittanut epäsuhtaa...Joo-o=)

Sukupuolen takiahan me lapsia ollaan haluttu,eikö!?

Mä olisin yhtä onnellinen vaikka olisivat kaikki samaa laatua!!!!

Onnea odotuksiinne!Ihanaa se vaan on kun tulee pieniä,olivat sitten tyttöjä tai poikia!!!!

Vierailija

eka on poika, toinen tyttö. Useampikin, joka on kuullut että odotan kolmatta, on kysynyt kumpaa sukupuolta kaksi ekaa ovat. Ja kun vastaukseni on, että molempia, heidän kommentti siihen, että sittenhän ei ole väliä kumpi tulee.. vähän siihen tapaan, että nythän ei ole paineita, kun molemmat jo on. Kolmea lasta alunperinkin toivottiin, kumpaa sukupuolta hyvänsä.

Vierailija

Kahden pojan äiti odotan kolmatta . Minulle on moni sanonut ei se sun mies sekatyömies ole ainakaan, poikahan sieltä tulee, ei se taida miehesi osata tehdä kuin poikia.. Mielestäni turhaa höpinää kun ei keksitä muutakaan sanomista. Nuorimmaiseni on 7 ja vanhempi veljes 10. Olemme halunneet lisää lapsia siitä asti kun nuorimmaisemme täytti 1 v, ei se aina ole niin helppoa.

Edellisen kerran olin raskaana 3 vuotta sitten, sain keskenmenon viikolla 10. Nyt mennään viikolla 7 ja olo on todella pahoinvoiva ja väsynyt, jännityksellä eteenpäin odotamme syys- lokakuun vaihteeseen pientä ihmettä. ;)

Vierailija

Ihan kuin meidän elämää olisi lukenu! Just samoja kommentteja on satanu joka raskaudessa. Mulle on joka kerta poikaa ennustettu mahan muodon vuoksi ja jopa sinisiä vaatteita annettu lahjaksi etukäteen! Mutta ähäkutti vaan poikaveikkaajille! Kohta on varmaan viides tyttö tuvassa???? Kieltämättä aika loukkaavaa, että ei onnitella enää nuorimmista kun ovat "väärää sukupuolta". Toki löytyy jokunen, jonka mielestä näin monta tyttöä on tosi hieno ihme:-)

Vierailija

"noh parempi niin kun ajattelee ettei jotkut saa lapsia ollenkaan!!!"

Miksi ihmiset ajattelevat noin???? En voi ymmärtää.. Mitä pahaa siinä on että lapset olisivat vain tyttöjä? Tuttavaperheellä on 5 tyttöä ja kaikki ovat älykkäitä ja kauniita, pärjäävät hyvin koulussa jne. Mitä säälittävää siinä on?? En voi ymmärtää,,,

Vierailija

Vaikka itse aluksi toivottiin viimeisen olevan tyttö niin loppuraskaudessa selvisi tulokkaankin olevan poika.

Kaikki tutut ja tuntemattomatkin on suhtautuneet hyvin, olen kyllä itse vastannut "Taasko poika?"-kyselijöille huumorilla enkä ehkä siksi ole loukkaantunut kenenkään kommenteista.

Ymmärrän kyllä että varsinkin keskimmäisen pojan (3,5v) energia ja tempperamentti on liikaa useimmille ja siksi saattavat ajatella että "HUH,HUH", mutta meidän geeneillä tytöstä olisi tullut varmaan ihan samanlainen, joten samapa se sille sukupuolelle on.. ;)

Vierailija

Meillä on kaksi poikaa, ja todella moni mainitsee, että jos sieltä nyt sitten tulisi se tyttö. Ihan lähisuvussakin näitä jauhajia valitettavasti on. Ettäs kehtaavat - ja vielä näitten ihanien poikaserkusten kuullen!

Ja on niitäkin, jotka avoimesti kertovat säälivänsä perheitä, joissa on vain toisen sukupuolen lapsia. Minusta se on ihan sama kuin omakotiasuja säälisi vaikkapa rivitaloasukkia - tuntematta toisen elämää lainkaan tarkemmin.

Pitää vaan yrittää kestää tyhmät kommentit, ja vastata fiksusti takaisin.

Vierailija

Raskauden alussa jotenkin "toivoin" itse että tämä 3:kin olisi tytttö,tuntuu vaan siltä että olen enemmän "tyttöjen äiti"-tyyppiä....No,keskiraskauden ultrassa kätilö sanoi vauvan näyttävän enemmänkin tytöltä kuin pojalta.Olin tietenkin onnesta sykkyrällä,mies tosin vähän pettynyt...Mutta sittemmin mulla on vahvistunut myös"poikatunne",eli en todellakaan oo varma kumpi on tulossa eikä sillä ole väliäkään,kunhan vaan synnytys menisi hyvin ja vauva voisi hyvin!!

Meillekin KAIKKI on sanoneet,että oispa nyt se poika,eikös oiskin kivaa!!??En oo vastannut siihen mitään,enkä varsinkaan tunnustanut toivovani itse taas tyttöä.Ja pahin kaikista on ANOPPI,joka hössöttää "pikku-Villestä" kovasti.Sanoinkin sille,että älä sitten pety,jos se ei ookaan "Ville"!!!!Onko se noilla anopeilla jotenkin niin,että toivovat pojilleen poikia,vähän niinkuin suvun jatkajia??

No,toivottavasti pian selviää,kumpi meille tuli!Ja jos onkin tyttö,niin ähäskutti kaikille poikaveikkaajillemm!.Mulla tää raskaus on ollut ihan samanlainen kuin 2 tytöllä aiemmin,tosin tämä masun "muoto" on erilainen ja siitähän ne kaikki päättelee jotakin...

Vierailija

Nyt 7,s on poika, niin jokainen sanoo meille, että nythän sitten varmaan lopetatte lapsen teon. Hei haloo!! Ei me mitenkään poikaa yritetty. Odotamme aina vaan vauvoja. Nyt ehkä tulossa 8.s vauva. Tein eilen ekan testin, joka oli plussa. Uuden teen ehkä viikon päästä. Ed. synnytyksen jälkitarkarkastuskin vielä käymättä...

Vierailija

Se täytyy vielä lisätä, että omilta vanhemmiltani en ole onneksi kummallisia kommentteja kuullut. Asiaan vaikuttanee se, että sisaruksillani on myös poikia, mutta ennen kaikkea se, että olen vanhempieni kolmas tytär. Vanhempani saivat itse aikoinaan kuulla tarpeeksi säälittelyä syntymäni takia. Taas tyttö, hohhoijjaa...

Vierailija

Meillä siis kaksi tyttöä ja kolmannen lapsen la on ensi viikolla. Ei tosin tiedä kumpi sieltä tulee, mutta etukäteen kommentit on olleet jo sitä luokkaa että koitan henkisesti varautua ulkopuolisten tokaisuihin, jos kolmaskin on tyttö. Meille tämä on joka tapauksessa viimeinen lapsi tämä kolmas eikä me lähdetty "poikaa tekemään" niin kuin jotkut sukulaiset ja tuttavat ajattelee.

Kyllä jo toisen tytön syntymän jälkeen tuli noita "sääliviä" kommentteja. Taitaa asia kyllä haitata ulkopuolisia, eikä meitä. Yksikin ihan vieras täti tuli kurkistamaan vaunuihin ja kysyi "onko tuokin tyttö", kun vastasin että on niin hän sanoi että, noh parempi niin kun ajattelee ettei jotkut saa lapsia ollenkaan!!!

Kyllä tuollaiset kommentit loukkaa, vaikka oma ajatusmaailma kulkee sillä tasolla, että meille syntyy sellaiset lapset jotka meidän perheeseen on tarkoitettu.

Siis tosiaan vastaus viimeiseen kysymykseen, ei olla yritetty tyttöjä/poikia vaan ollaan toivottu meille kolmea lasta ja nyt se toive on pian toteutumassa kunhan tämä viimeinen malttaa syntyä :-)

T. Jaffa rv 38+2

Vierailija

kolmonen oli tyttö, niin sai kuulla kommentteja tyyliin... No nyt ei teidänkään sitten ENÄÄ koskaan tarvi miettiä lapsiluvun kasvatusta, kun nyt on molempia...

Niinpä niin, kolmas poika syntyi kolmisen viikkoa sitten ja kyllä, jos luoja (ja mies), vain joskus lisälapsia suo niin olen heti valmis. Viis siitä, mitä vauvan jalkojen välissä on, rakkaita nuo ovat kaikki.

Vierailija

ja siis kolmas tulossa heinäkuussa. Minä en ole enää jaksanut edes pillastua näistä "jos se on nyt poika" -kommentoijista. Olen todennut vain kaikille, että meikäläisen "ajattelumoodiin" ei sovi ajatus pojasta, joten olen ihan varma, että tyttö on ja siskoa odottavat tyttäremmekin. Toki tiedän, että voihan tämä olla poika, mutta meillä on ihan haluttu lapsia ja kun on kerta tyttöjä, niin on vaikea ajatella, että olisi poikia. Itselläni on myös kaksi siskoa eli senkin takia on hieman vaikea ajatella, että meille poikia tulisi ;-) Välillä siis tuntuu, että olen itse "sukupuolirasistisempi" kuin lähiympäristö... Mutta siis, me olemme halunneet kolme lasta ja olisimme halunneet joka tapauksessa, vaikka meillä olisikin molempia sukupuolia. Olen varmaan niin tyhmä, että olen tajunnutkaan, että joku kuvittelisi meidän ns. yrittävän poikaa??? Miten sitä edes tehdään "tyttöjä tai poikia"? Eiköhän se ole n. 50-50, kumpi sieltä tulee. Menee kyllä kaikki uusiksi, jos ei sitä prinsessaa tulekaan ;-) No, saa se prinssikin olla ;-)

Vierailija

Kyllä se taitaa muiden mielestä olla niin että "nehän yrittää nyt saada toista sukupuolta". Huomasin tämän jo kun toinen muksu syntyi ja oli toinen tyttö. Kolmannen odotuksessa oli nämä samat ihmiset aina työntämässä päätään tohon asiaan, että kait teille nyt sentään se poika tulee. Ja olivat ihmeissään kun tunnustin toivovani tyttöä jälleen ja kolmas tyttö tulikin. Nyt olen satavarma että kun tämä neljäs raskaus tulee julki muille (tai siis näille jotka ottaneet asiaksi väittää että poikaa ollaan tehty jo monen yrityksen avulla..) niin väittävät että nyt ne on kyllä pettyneitä jos ei TAASKAAN tule poikaa. Ottaahan se päähän kun jotkut väittävät tuollaisia, mutta sen kannattaa antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Joka tapauksessa tästä tulee viimeinen lapsemme, koska menen sterilisaatioon heti synnytyksen jälkeen. Ja kun on yhden vauvan meinannut menettää synnytyksessä niin ei todellakaan ole edes ajatuksissa se, että tahtoisi vauvan olevan sitä tai tätä sukupuolta, josko elävän lapsen vain saisi rinnalleen. :)

Vierailija

että meidän lähipiirimme ja muutkin itseasiassa kuvittelivat, että lapsilukumme on kaksi ja sillä hyvä. Että ehkä senkään takia ei ole tullut näitä "aavisteluja", että poikaa tekevät sen kummemin. Ovat ylipäänsä hämääntyneitä, että meille tulee kolmas :-)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat