Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oli alkanut kuivua päiväkotipäivän aikana!

Vierailija

Eivätkö hoitajat yhtään huolehdi lasten juomisista yms.? Meille kävi näin, että jouduin viemään lapsen suoraan päiväkodista sairaalaan. Lapselle oli noussut korkea kuume päivän aikana, mutta hoitajat eivät tätä huomanneet, vaikka itse huomasin heti, koska lapsen posket hehkuivat punaisina, kun menin hakemaan ja hän vain makasi kipeän näköisenä päiväkodin lattialla. Lapsi ei valittanut hoitajille kipeää oloaan vaan odotti kärsivällisesti, että äiti tulee töitten jälkeen hakemaan. Kun sitten tulin, mentiinkin suoraan sairaalaan, sillä lapsi oli alkanut kuivua vaarallisesti :( Nyt tuntuu, etten luota enää yhtään hyvänä pitämääni päiväkotiin.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Lapsi oli todella heikossa kunnossa. Ei jaksanut kävellä muutamaa askelta autolle. Lisäksi lapsella oli kovat mahakivut, joita varsinaisesti lähdettiin selvittämään sairaalaan. Kuivuminen huomattiin vasta siellä.

ap

Vierailija

tostahan pitää tehdä ilmoitus!!!!! Lapsille pitää antaa juotavaa, toihan on rääkkäystä! Minkälaisia vanhempia te olette jos ette sano hoitajille tästä!!!

Ja ap sanot myös hoitajille että antavat lapselle vettä!!!!

Vierailija

On ilmeisesti iso päiväkoti, jossa paljon lapsia. Mistä sen tietää oliko käynyt vessassa ripulikakalla vai onko vielä vaipoissa ? Kun ei ikää ollut mainittu. Ei lapseni päiväkodissa ainakaan vahdita isompien lapsien vessassa käyntiä. Ilmeisesti ei aamulla juonut mitään ennen päiväkotiin lähtöä ?

Päiväkodissa eivät vahdi tai pakota juomaan. Maito ei kipeälle lapselle maistu. jos kuumetta maito maistuu pahalle. Ei ihme jos on jättänyt maidot juomatta. Tämä jo riittää kuivumisen alkamiseen. Minulle on ainakin sairaanhoitaja terveyskeskuksessa varoitellut, että lapset kuivuu yllättävän nopeasti kuumeessa.

Tiedä sitten monelta oli edellisenä iltana juonut ja kuinka paljon ? Monestihan sitä juomista rajoitetaan illalla ettei pissaa sänkyyn.

Ota tästä opiksesi ja anna joka aamu lapselle vettä ennen päiväkotiin lähtemistä tai jos ei juo vettä niin lasi tuoremehua.

Vierailija

nimim.monta kertaa lapsen kanssa oltu tiputuksessa.. ei tosin päiväkodin takia vaan ihan oma moka kun ei sitä voi käsittää miten nopeasti varsinkin tosi pieni lapsi kuivuu sairastaessaan

Vierailija

Minkälainen se lapsi oli? Ja mistä sä sen kuivumisen huomasit?

Jos itse hakisin kuumeisen lapsen päiväkodista niin ei mulla ainakaan ensimmisenä tulisi mieleen lähteä viemään lasta sairaalaan.

Täytyy olla kyllä todella heikossa kunnossa.

Vierailija

Älä viitsti höpöttää ja yli-dramatisoida. Kuivuminen ja VAARALLINEN kuivuminen on kaksi eri asiaa, joista jälkimmäinen ei kehity yhden päivän aikana. Voi sinua. Ja perinteinen kysymys: Onko ensimmäinen lapsi?

Vierailija

Kyllä tavispäiväkodista soitetaan heti vanhemmille että hakekaa lapsi heti kotiin sairastamaan. Ei päiväkoti ole mikään sairaskoti.

ap provoilee

Vierailija

että lapsi olisi juonut kunnolla aamulla. Muutamassa tunnissa (9 tunnissakaan) ei lapsi kuivu vaarallisesti, vaan siihen vaaditaan kyllä pidempi aika, ellei kyse ole oksennustaudista/ripulista.

Tottakai hoitajat katsovat lasten perään, mutta olivat luultavasti itsekin ajatelleet, että pian tulet hänet hakemaan, joten ei syytä huoleen.

Vierailija

Lainaus:

että meidän päiväkodissa ei juuri tunnuta ulkoilevan, jos on enemmän kuin 2 astetta pakkasta. Kaksi kertaa olivat mm. viime viikolla ulkona :( Sen takia lapset olivat siis sisällä, kun hain lastani.

ap

Vierailija

Sanompa vaan, että mikään hoitopaikka ei koskaan korvaa kotia eikä kukaan hoitaja korvaa vanhempia oman lapsen kunnon ja voinnin arvioijana. Tämä on fakta.

Mutta niin kauan kuin oma napa on se mitä tuijotetaan yritetään vääntää asiaa mihin suuntaan halutaan.

Mutta järkyttävää on tuo esim. että lasten juomista rajoitetaan ettei pissalla tarvitse ravata. Ei ne vanhukset ketä vaipoissa makuutetaan ole ainoita laitoshoidossa olevia ketkä kärsivät. Me haluamme vain uskoa hyvää esim. päiväkotihoidosta viimeiseen asti.

Lapsi voi tuossa ajassa jo alkaa kuivua. Mikäli aamulla jäänyt juominen vähiin, tulee kova kuume, hikoiluttaa ja vähäinenkin fyysinen rasitus kuivuttaa lasta nopeasti.

Olen taas kerran onnellinen että olen lasteni kanssa kotona vaikka rahasta onkin tiukkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat