Ne Ruotsissa tehdyt tutkimukset päiväkodin vaikutuksesta lapsen

Vierailija

menestymiseen koulussa ja elämässä yleensä. Itselleni ainakin tulee mieleen, että yleensä koulutettujen (=älykkäiden) naisten lasten laitetaan aikaisin hoitoon. Ja kotona olevat lapset ovat usein kouluttomattomien jopa sosiaaliperheide lapsia. Eli onkohan se päiväkodin ratkaisu niin suuri vai olisiko vaikutusta muilla tekijlillä???

Kommentit (2)

Vierailija

Joku lapsi voi kärsiä pk:ssa tai kotihoidossa. Ja niitä päiväkoteja ja koteja on hyviä ja huonoja.

Mielestäni ei voi tehdä suoria päätelmiä toisen hyvyydestä. Pitäisi kannustaa enemmän kotihoitoa, jotta molemmat vaihtoehdot olisivat rahallisesti varteenotettavia. Jotta jokainen perhe voisi valita itselleen sopivan lastenhoitomuodon.

Vierailija

vaikka aina se ei ole niin!

Mä olin esikouluikäiseksi saakka kotona eikä ollu kivaa. Köyhät duunarivanhemmat tekivät kahta työtä, olivat vuorotöissä, eli vuorotellen himassa ja mun kanssa ei leikkinyt kumpikaan, eivätkä puhuneet mulle mitään, eivätkä vieneet ulos. Muistan kuumia kesäpäiviäkin että olin aina sisällä.

Eivät olleet kuitenkaan sillä tavoin "pahoja", että olis lyöty tai haukuttu, ei ollenkaan. Mutta olivat muulla tavoin huonoja vanhempia. Sain ruuan ja katon päälle, mutta en muuta. En läheisyyttä, en hellyyttä, en seuraa.

Kyllä mun olis ollut päiväkodissa parempi. Olisin ainakin päässyt ulos.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat