Hormonikierukka vai kuparikierukka? Onko hormonikierukka vieny keltään seksihalut?

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Ja on täysin ongelmaton. Jo toinen menossa (välissä lapsi). Jos hormonit eivät sovi tai ei halua niitä muista syistä, kannattaa kokeilla. Ja antaa kropan tottua se pari kuukautta vähintään, alussa on yleensä runsaampaa vuotoa ja kk-kipuja enemmän kuin ennen.

Mutta kaikille ei sovi, se on ihan tunnettu tosiasia. Sama lähes kaikessa ehkäisyssä

Vierailija

Mullakin kokemusta molemmista ja kuparinen on tuhat kertaa parempi.

Hormonikierukasta jopa raskauduin, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista.

Vierailija

Kuparikierukka saattaa lisätä vuotoja aika radikaalisti ja on ehkäisyteholtaan huonompi.

Mulla ei hormonikierukka ole vähentänyt yhtään seksihaluja ja lisäksi vuodot on loppuneet kokonaan =)

Vierailija

mirena oli ihana siitä että tosiaan menkat loppuivat, mutta parin vuoden jälkeen alkoi vuoto, jota ei saatu loppumaan edes keltarauhashormoni-kuurilla. Niinpä kierukka vaihdettiin. Iho meni mirenan aikana huonoon kuntoon, posket täysi finnejä.

Vaihdoin kuparikierukkaan, joka hinnalta edullisempi. Iho alkoi pikkuhiljaa parantua ja minulla kuparikierukka ei ole lisännyt vuotoa, ehkä alkaa hitaammin (vuotopäiviä enemmän) mutta määrä loppuenlopuksi sama kuin ennen kierukoitakin.

Ehkäisyteho ei yhtä hyvä kuin mirenassa mutta itse en enää hormonipitoisia ehkäisykeinoja aio ottaa, niin tyytyväinen olen kuparikierukkaan. Mirenakaan ei vienyt muuten seksihaluja :)

Vierailija

Minulle on laitettu Mirena, eikä ole vienyt haluja eikä mitään negatiivista vaikutusta ole tullut. Kuukautiset on todella niukat ja tulevat suurinpiirtein kerran puolessatoista kuukaudessa (kestävät 2 päivää ja pikkuhousunsuoja riittää). Tämä on ihan mukavaa, koska ennen kierukkaa kuukautiseni olivat todella kivuliaat, runsaat ja pitkäkestoiset.

Vierailija

Nyt olen ollut kohta vuoden ilman, mutta halut eivät ole vielä palanneet. Eli voi johtua jostain muustakin että ei haluta. Mutta menkat jäi kokonaan pois, se oli ihanaa.

Vierailija

Molempia olen käyttänyt ja nyt, kun lapsiluku on täynnä enkä mieti mahdollista hormonimuutosten pysyvyyttä, hormoniversio on hyvä. Menkat ovat loppuneet eikä tarvitse kärsiä menkkakivuista (kuten kuparikierukan aikaan). Kuparikierukka aiheutti minulle (ja olen kuullut, että muillekin) jatkuvan hiivakierteen, sitäkään ei hormonikierukka ole tehnyt. Suosittelen siis hormonikierukkaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat