Kuka tuntee pohjoismaisia sisustuslehtiä?

Vierailija

Heippa! Tuossapa toi kysymys jo tulikin. Kaipailen siis vinkkejä pohjoismaisista sisustuslehdistä ja -blogeista. Mitä kivoja tunnette? Eniten mua kiinnostaa sellaiset lehdet, jossa esitellään suunnittelijoita ja esineitä, ei koteja niinkään. Onko jotain suomalaista Dekoa vastaavaa missään? Millainen lehti on Glorian koti? En voi vaan mennä kauppaan ostamaan, koska asun ulkomailla.

Kommentit (8)

Vierailija

Juuri noita ruotsalaisia sisustuslehtiä tarkoitin :D nimet hukassa..

Sisustajassa on kyllä tuote- esittleyjäkin, mutta paljon on myös niitä tunnelmakuvia asunnoista, muotoilusta ym. Mielestäni suhteellisen monipuolinen lehti!

Vierailija

Ruotsalaisia kivoja lehtiä olen ainakin katsellut ja joitain joskus ostanutkin, en vain nimiä muista.

Suomalaisista voin sanoa, että Dekohan on yhtä mainosta koko lehti. Glorian koti on mielestäni myös aika turha.. Tietysti en tiedä mikä on sinun maku ja mistä pidät.

Ainut suomalainen, ammattimaisin sisustuslehti on Sisustaja. Sisustaja on paksu ja monipuolinen lehti ja näin suunnittelijana olen pitänyt siitä todella paljon :)

Vierailija

Esim. Design forum finlandin ja ornamon kautta saat tietoa ja yhteyksiä suunnittelijoihin ja heidän teoksiin. Kaikissa pohjoismaissa on samantyyppisiä organisaatioita muotoilun edistämiseen.

Oppilaitosten sivuilta saat myös tietoa nuorista tekijöistä (esim. taideteollinen korkeakoulu/Uiah, Konstfack jne.), bongaat sieltä nimiä ja sitten googlen avulla etsit näitä tekijöitä. Monilla maisteriopintoja suorittavilla on jo omat firmat pystyssä ja tuotteita saatavilla.

Vierailija

Akateemisen lehtihyllystä löytyy nämä ja muitakin, esim. Plaza-lehti jolla nykyisin on Suomessakin sisarlehti. Noissa on ehkä pääasiassa koteja, mutta löytyy myös muuten sisustamisesta asiaa.

Vierailija

Haluaisin siis lehtiä, joissa mahdollisimman paljon vinkkejä tuotteista ja suunnittelijoista, ei niinkään trendeistä. Ei siis haittaa vaikka olis pelkkää mainosta, kunhan nimiä ja tuotteita on näkyvissä. Onko Sisustaja sellainen? Mulla siis suunnitteilla on pohjoismaisiin tuotteisiin keskittyvä sisustuskauppa, siksi kyselen. Jos kenellä muita vinkkejä pohjoismaisista suunnittelijoista, mua kiinnostaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat