leikkimielinen kysely tyrmätyistä nimistä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

eli kun täällä aina välillä, aika useinkin, näkee kommentteja 'minä tykkäisin, mutta mies tyrmäsi' tai 'muuten kiva, mutta meille liian moderni/vanhanaikainen' niin aattelimpa huvikseni kysellä minkä nimisiä lapsia teille ei voi tulla?

meille ei esim. taida koskaan tulla *Nella Minea Esmeralda*a. Nella löytyy suvusta liian läheltä, Mianna on miehen mielestä aivan liian moderni ja Esmeralda liian epäsuomalainen... myös *Kaapo Niki Valentino, Jussi Aatu Kalervo ja Minna Tianna Elliina* on koottu (syystä tai toisesta) tyrmätyistä nimistä :) ja lisääkin olisi... Miia, Meea, Beea, Liia, Nia, Hulda, Liina, Juuli sekä Lenni, Taavi, Vilho, Leevi ja Veeti eivät meillä päädy käyttöön. miehen ehdotuksista minä taas olen tyrmännyt Jöns, Kustaa, Yrjö, Pentti - tyyliset :) onneksi ei ihan tosissaan ole ollut!

kertokaapa siis omat kauniit ehdotuksenne lapsille, joita ei ole. jos vaikka teillä on jo 6 tyttöä (ja lapsiluku varmasti täynnä) niin mikä sen pojan nimi olisi ollut, jos sellainen olisi tullut? tai kaksikieliseen perheeseen liian yksikieliset nimet? omat suosikkeinne, mutta miehen tyrmäämät?

Tiina :)

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä ei ole vielä lapsia, mutta nimiä on kyllä pyöritelty antaumuksella. Oman makunsa soppaan tuo kaksikielisyys, eli toisessa kielessä joku kiva nimi kuulostaa oudolta.

Miehelle eivät ole menneet läpi mm.

Okko (kuulostaa samalta kuin ok)

Otso (kuulemma ihan kauhea, Ozo)

Vilho (oli hyvä kunnes kuuli sen olevan Vilhelmin lyhennelmä - tässä en kyllä ole vielä menettänyt toivoa kokonaan)

Ingrid, Walter, Werner, Astrid jne (tulee liikaa maan julma historia mieleen)

Aurora, Illuusia, Asteri jne (ei innostu oikein luontonimistä)

Verna (kuten Verena, miehen oman ikäluokan nimi)

Kukka (kuulostaa oudolta miehen kielessä)

Helmi (kypärä miehen kielessä)

Ja on niitä lisääkin, en edes muista kaikkien muiden perusteluja. Onneksi nimiä on paljon, on mistä valita! Ja osa ihanista suomalaisista mummo/luontonimistä menee jopa läpi, esim. Taimi ja Tuovi.

Mies ei ole kovasti nimiä ehdotellut, mutta Julia ja Hanna eivät minulle käy, koska ovat miehen historiaa. Samasta syystä en voisi käyttää muuten niin ihanaa Juliaanaa.

Vierailija

eli pääsi käymään pikku moka ja unohdin vaihtaa Miannan Mineaksi tosta selityksestä... no, samapa tuo kun molemmat on tyrmätty samasta syystä :) niin kauniita nimiä minusta :)

Tiina :)

Vierailija

Siis miehen tyrmäämiä. Tytölle löytyi kuitenkin kummankin mieleinen nimi, mutta on monta mielestäni ihanaa nimeä, joita mies ei hyväksy. Esim. Verna ja Auri liian omituisia. Janni, koska ei löydy almanakasta. (Tytöstä tuli Janna, ajattelin, että tämäkin on miehestä liian outo, mutta eipä ollutkaan.) Jasmiina, liian pitkä, eikä silläkään ole nimipäivää. Muita tytön nimiä, joista pidän, mutta joita mies ei syystä tai toisesta hyväksy: Ava, Leona, Veera, Venla, Vilma, Minja.

Miehen ehdotuksista minä hylkäsin heti Virpin, Marjan ja Päivin, koska sen nimisiä meidän ikäisiä on niin paljon.

Pojan nimissä meillä on aivan erilainen maku. Miehelle ei kelpaa Daniel, Topias, Rasmus, Anton, Joel eikä Markuskaan. Eikä miehen ehdottama Jyri oikein miellytä minun korvaani. Kuitenkin ennen lapsen syntymää väännettyä pojallekin nimi, jonka kumpikin hyväksyi. Sitä en kuitenkaan kerro siltä varalta, että meille joskus tulee poika, ja minut joku tästä tunnistaa :).

Vierailija

Jos minä olisin yksin saanut päättää lastemme nimiä, meillä olisi ekoina, toisina tai kolmansina niminä ainakin nämä mieheni tyrmäämät nimet:

Aino (on hänen ent. elämästään tuttu, joten ymmärrän sen takia)

Matilda

Iida

Maaria (tähän kyllä suostuisi jos neljäs tulisi.. ehkä)

Kreeta

Reetta

Riina

Aava

Laura

Niina

..

Onhan noita.. Mutta onneksi ollaan löydetty molempia miellyttävät nimet kuitenkin. Kaikki on tyttöjen nimiä, koska meillä on 3 tyttöä. Pojan nimi tuottaisikin vaikeuksia, koska emme ole koskaan keksineet yhtään meitä miellyttävää nimeä. Tai ehkä tasan yhden, mutta mielestäni mieheni ei siitäkään ihan hirveästi tykännyt ;)

Vierailija

miehen taholta nimi Lenni. Yritin ajaa sitä jo kolmoselle, sitten neloselle, mutta ei vaan kelvannut. Oli vaan joskus tuntenut jonkun ko. nimen omaavan, ei niin mukavan ihmisen, joten nimessä hänelle aina vaan ikävä sävy. Niinpä Lauran ja Lassin pikkuveljestä tuli Leo ja nelonen olikin tyttö, mutta jos olisi ollut poika, niin Lukas olisi nimestä tullut... tämäkin pitkällisen "pehmittämisen" jälkeen =)

Vierailija

tosin aika laiskasti mies on nimiä ehdotellut edes. Tytöstä hän olisi halunnut Idan ja pojasta Teuvon, tyrmäsin molemmat. Ida/Iida on niin hirmu yleinen ja minusta tylsä. Teuvon tyrmäämistä ehkä ei kauhean moni ihmettele? :D Ida ja Teuvo ois tulleet miehen suvusta, mutta otimme sit käyttään kumpaisenkin toisen nimet, jotka miellytti myös minua.

Mutta täs ois vielä lista mun itse-tyrmäämistä nimistä, eli joita mun ehdotuksesta on pyöritelty, mut on hylätty sit kuitenkin.

Sinea

Selina

Serafia

Saara

Sointu

Taika

Lumi

Lumina

Amelia

Mei

Vanamo

Robin

Miro

Vincent

Aamos

Jone

Jero

Toivo

Amelian tyrmääminen on ainut, mikä on jäänyt hiukan harmittamaan :/

Vierailija

Tällaset nimiehdoituksen tulivat tyrmätyiksi jommankumman taholta esikoiselle nimeä pohtiessamme (kaikkia en varman edes enää muista):

Kerttu

Aida

Alva

Malva

Sara

Kaisla

Miina

Mari

Onni

Arvo

Lenni

Aarni

Aarne

Jaani

Martti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat