Kysymys hormonikierukasta!

Vierailija

Minulle on laitettu Mirena -hormonikierukka n. vuosi sitten. Minulta jäi kuukautisvuoto kokonaan pois ja muutoinkin elämä hormonikierukan kanssa on ollut helppoa. Mutta nyt, minulla on ollut reilun viikon ajan veristä vuotoa. Veri on aivan samanalaista kuin kuukautisveri ja määräkin on suunnilleen samanlainen. Viime viikolla ajattelin, että kysymyksessä ovat kuukautiset. Sitten verenvuoto loppui pariksi päiväksi, mutta nyt se on alkanut taas uudelleen.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Onkohan kysymyksessä kuukautiset vai jotain muuta? Olo on täysin normaali ja tein viime viikolla varmuuden vuoksi raskaustestin, joka näytti negaa.

Kommentit (4)

Vierailija

mutta minulta löydettiin hyvänlaatuinen kysta kierukan asennuksen myötä, ja oma lääkärini sanoi silloin, että vaikka vuoto muuten loppuisi, niin vuotoa voi tulla kun kysta poistuu/puhkeaa. Kierukka käsittääkseni lisää hieman noita kystien synnyn mahdollisuuksia.

Vierailija

vuodot ja kierrot on olleet TOSI epäsäännöllisiä kierukan aikana. Mutta ei mulla kyllä yli viikkoa ole runsas vuoto kestänyt kertaakaan.

Jos se vaan jatkuu, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa, että kierukka on kunnolla paikoillaan.

Vai oletko jo käynyt "vuosihuollossa"?

Vierailija

Sain itsekin vihdoin yhteyden tuonne perhesuunnitteluneuvolaan. Ei kuulemma kannata olla huolissaan, kun hormonikierukkaan käyttävällä kuukautisvuoto voi kestää parikin viikkoa ja siiten taas olla pitkä aika, ettei kuukautisia tule ollenkaan. Toivottavasti näin, mutta itse sitä on aina huolissaan, kun tulee jotain normaalista poikkeavaa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat