Kannattaako perustaa nettikauppa?

Vierailija

Ajatuksena olisi voida hoitaa 2 lasta kotona, ja tehdä bisnestä nettikaupan merkeissä. Kokemuksia? Saako edes sen verran tuloja, että olisi kannattavampaa kuin mennä töihin-maksaa hoitomaksut?

Kommentit (6)

Vierailija

toki eri alalta kuin sinun ideasi.

Kauppa ei ole ihan toivotunlaisesti lähtenyt käyntiin, enkä noin vuoteen ole maksanut itselleni palkkaa. Alussa sain starttirahaa, mikä helpotti elämää. Starttiraha oli n. 500 euroa kuussa

Menoja kertyy nettikaupasta aivan kuten muustakin yrittämisestä, vaikkei tilavuokria tarvitse maksaa. Maksettavaksi tulee esim, pakollinen yrittäjäeläkemaksu, kirjanpitäjän palkkiot, postitus ja pakkauskulut, jotka ovat niin suuret, etten minä ainakaan voi asiakkailta sitä kokonaan veloittaa. Myös kaupan maksujärjestelmät maksavat, jos haluat muitakin maksutapoja kuin tilisiirto ja postiennakko.

Ja tietenkin markkinoida pitää, sekin maksaa.

Kaikesta huolimatta olen yhä toiveikas! Ja ihan positiivisella mielellä. Voit kysellä lisää jos kiinnostaa, olen linjoilla hetken vielä.

Vierailija

Nettikauppa perustetaan kuin mikä tahansa muukin yritys, ota tarkemmin selvää oman kuntasi yrityskeskuksesta.

Käytännössä sitten piti hankkia nettikauppaohjelma ja tietenkin osoite kaupalle.

Mainostuksesta

Itse olen mainostanut lähinnä Googlen Adwords:illä, eli ne ovat miitä "sponsoroituja linkkejä", jotka tulevat hakutulosten viereen tai yläpuolelle googlessa. Itse voi säädellä budjettinsa, minulla on ollut kuukaudesta riippuen n. 100-500 euroa kuussa. Lisää tietoa löydät kun googletat sanan adwords.

Toinen nettikaupalle hyvä kanava on kaikki mahdolliset netin yritysluettelot, joihin saa ilmaiseksi listautua. Näistä toki monesta sitten soitellaan perään ja tarjotaan näkyvämpää ilmoitusta, maksullista sellaista. En suosittele maksamaan!

Joskus käy sellainen säkä, että löytää sivuston netistä, jolla mainostaminen on suht edullista. Esim. täällä vauvalehden sivuillahan se olisi pikkufirmalle tolkuttoman kallista, mutta kannattaa tutkia mediatidot kaikista mahdollisista sivustoista, joita itse käyttää ja mitä vaan mieleen tulee.

T: nettikauppias

Vierailija

MIllä tavalla tuollainen nettikauppa perustetaan? Kiitos vastauksestasi, kyselee asiasta kiinnostunut äiti, joka haluaisi perustaa käytetyn tavaran henkilökohtaisen nettikirpparin.

Vierailija

jumppa- ja urheiluvaatteita, mahdollisesti kenkiä, sisäliikuntaan liittyvää välineistöä (mattoja, painoja, voimisteluvälineitä (lähinnä taitovoimistelu). ammattini puolesta tietotaitoa tästä, ja aika vähän tämän alueen kauppoja netissä. Itse haen harrastukseeni liittyvät tarvikkeet Oulusta, joten ostosmatkaa tulee yli 200km.. siksi ajattelin tällaista.

Vierailija

ja haluaisin tietää etenkin tuosta mainostamisesta, mikähän olisi viisain markkinointikanava? tietysti oman harrastukseni kautta voisin markkinoida laajaltikin, mutta kun myyntialueeksi ajattelisin koko maata.. Onko sinulla antaa käytännön vinkkejä? Nuo kulut toki jo tiedän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat