Apua! voiko 2-vuotiaalla olla hammaskiveä?

Vierailija

pieni tumma läiskä hampaan pinnalla joka ei lähde vaikka kynnellä rapsuttaa...

Kommentit (11)

Vierailija

(korvatulehdus kierre) syynä reikään. Näin sanoi hammaslääkäri.

Se selittäisi miksi vanhemmat lapseni ovat ehjin hampain. Ei ainuttakaan antibioottikuuria elämäsä aikana...

Vierailija

Kyllä voi olla sekä reikä että hammaskiveä! jos ei hampaita hoideta ne voi tippua suustakin jo tuossa iässä. Olen nähnyt ihan mustat hampaat 2-vuotiaalla. Ja ei kun limpparia juomaan ja jälkkäriksi karkkia!

Vierailija

Meillä kaikkien kolmen lapsen harjattu perusteellisesti (ei vielä koulussa). Kahdella ensimmäisellä reiättömät ja suorat hampaat...

Kuopuksellakin suoraan kasvavat (lekurin mukaan), mutta samanlaisen löydön tein harjatessani hänen hampaitaan..Hammaslääkäri sitten totesi, että reikähän se.

Ja ennenkuin tuomitsette minut äitinä (kaksi-vuotiaalla reikä!), niin ei vät mässytä karkkia, ei juo limua (tarjottu on juhlissa) ja hampaat harjattu aina perusteellisesti.

Hammaslääkäri epäili kariesbakteeria:( Joku reikähammas ilmeisesti syöttänyt samalla lusikalla...(anoppia epäilee....)

Vierailija

Juu ylhäällä poskihampaassa. Paikkaus edessä, koska kouluiässä irtoaa poskihammas..Tosin lääkäri tutkii hampaan vielä kunnolla, että on reikä.

Tuntui hassulta minustakin, koska kyseessä on nuorin lapsemme, eli ei makeaakaan syönyt kuten isot sisaret.

Ja hampaat on pesty yhtä hyvin kuin isommilla lapsillamme ja heillä ei reikiä ole.

Vierailija

Pitääkö vääntää rautalangasta?

Hampaita harjataan perusteellisesti aamuin ja illoin. Ruoan jälkeen xylitol purkkaa

Limua eivät ole edes oppineet juomaan ja karkkia ei mässytetä...

Ja kaksi vanhempaa sisarusta täysin reiättömin hampain...

Lääkäri sanoikin, että kariesbagteeria epäilee...

Hoidossa pieni ei vielä ole, mutta mummolassa ollut joskus muutaman tunnin ja luulen, että siellä esim mummonsa sylnyt samalla lusikalla.

Vierailija

mun tytöllä on kiillevaurio etuhampaassa. hl sanoi et voi johtua mun oksentamisesta raskausaikana tai sitte käyttämäni lääkitys. läikkä on vaalentunut iän myötä, katotaan onko sitten pysyvissä hampaissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat