Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyni on mielestäni täysin kohtuuton!

Vierailija

Meillä on tällä hetkellä välit hyvin tulehtuneet miehen siskon kanssa. He saivat muutama kuukaisi sitten esikoisensa, jonka kummeiksi pyysivät minut ja mieheni. Itse synnytin esikoiseni vajaa 2 kk sitten ja kotiuduin sektion jälkeen kuudentena päivänä sairaalasta. Heidän vauvansa ristiäiset sattuivat kotiutumista seuraavaksi päiväksi, joten en kyennyt sinne lähtemään kun matkaa on 250 km. Mieheni kyllä meni ristiäisiin. Koko ristiäisten ajan mieheni oli saanut kuulla motkotusta siitä, että minä en päässyt juhliin ja minut oli sitten jätetty kummijärjestelysitä pois kokonaan, koska minua ei kuulemma kummius kiinnosta sen vertaa, että olisin vaivautunut paikalle. No vähän tästä kyllä loukkaannuin, koska en todellakaan ollut matkustuskunnossa saati, että olisin viitsinyt lähteä vastasyntynyttä raahaamaan tuollaisen matkan päähän. Vielä enemmän loukkaannuin siitä, että kälyni ilmoitti tänään, että he eivät tule lapsemme ristiäisiin eivätkä myöskään kummeiksi rupea. Ristiäiset ovat tulevana sunnuntaina. Ärsyttää ja harmittaa!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

älä anna kälysi pahoittaa mieltäsi, anna todellakin kälysi hormoonien tasaantua. Ei taida tietää vielä mitä tuleman pitää (siis äitinä). Keskity omaan perheeseesi ja lapseesi. Kälysi on ollut todella hölmö ja ihme jos ei jossain vaiheessa sitä itse tajua. Ehkä kälysi ei osannut purkaa pettymystään ihan asiallisesti, vaikka (toivottavasti) pohjimmiltaan varmaan asian ehkä ymmärtääkin.

Itse en ole vastasyntyneitä vienyt edes kauppaa ensimmäisen kuukauden aikana, ollaa pyöritty ihan kotiympyröissä. Eli ei tuo matkustaminen olisi ollut vauvan kanssa edes järkevääkään.

Vierailija

kälyllä nyt turhan pinnassa hormoonien vuoksi. Ei varmaan ihan ole oma itsensä. Naurettavaa käytöstä. Olisikohan itse lähtenyt 250km vastasyntyneen ja kipeän leikkauksen jälkeen! Sektiohan on juuri kuin muutkin vatsan alueen leikkaukset ja todellisuudessa vatsan alueen leikkauksista saa 6viikkoa sairaslomaa. Ei ole turvallistakaan ajella autolla noin pitkiä matkoja. Itsellä 2 sektiota takan ja ikinä en olisi autolla matkustanut lyhyitä matkoja enempää ensimmäisen kuukauden aikana leikkauksesta.

Vierailija

En usko että oikeasti voit sille yhtän mitään tällä hetkellä.

Kuten muutkin, suosittelen pientä välimatkan ottoa.

Kannattaa mahdollisesti varautua siihenkin, että lastenne, heidän kehityksensä ja suvun taholta saamansa kohtelun suhteen voi pilkahdella kilpailumentaliteettia myös esiin. Joululahjat vertaillaan ja pidetään tarkkaa lukua siitä, kuinka usein isovanhemmat hoitavat ketäkin, tms.

Tosi ikävä tilanne, mutta et voi sille ihan kauhean paljon. Kälyäsi et voi muuttaa, ja jostain kumman syystä hänellä on tällä hetkellä kohtuuttomia tarpeita. Jotain säälinsekaista myötätuntoa voisit kehittää häntä kohtaan, ettei itseäsi käy liikaa sapettamaan. Eihän tasapainoinen, valoisa, itseensä ja läheisiinsä luottava ihminen käyttäydy kuten hän.

Vierailija

Pahoitat vaan oman mielesi hänen pillin mukaan tanssimisesta. Valitettavasti aika monella on tuommosia sukulaisia. Kuulosti siltä, että hän on katellinen sinulle, kun myös te menitte naimisiin ja saitta lapsen. Hän ei saanutkaan koko showta itselleen.

Tosi hyvä, että kieltäytyikin lapsenne kummiudesta. Nyt teillä on mahdollisuus valita uudet kummit, jotka ajattelevat muitakin kuin vain itseään!

Vierailija

Jos todellakin vain tuosta suuttuu. Ilmeisesti ei itse synnyttänyt sektiolla.

Päästit kuitenkin miehesi ristiäisiin?

Aika moni olisi tuossa tilanteessa sanonut, että jospa mies olisi jäänyt myös hoitamaan juuri sairaalasta tullutta vaimoaan ja lapseaan. Itse on olisi odottanut, että veljeni olisi tuossa tilanteessa tullut lapsemme ristiäisiin.

Kälysi on ilmeisesti aika itsekeskeinen ihminen. Tai sitten hän on vielä hormooneista sekaisin.

Vierailija

hänen prinsessamaailman mukaan pitäisi elää. Töksäyttelee kamalia asioita ja osaa käyttäytyä todella huonosti ja loukkaavasti lähimmäisiään kohtaan. Hänelle taas ei koskaan voi sanoa vastaan tai tulee psyykkisiä vaurioita. Ja heillekin lapsi tulossa. Meillä ainakin auttaa tuo etäisyyden ottaminen, ei soiteta tai vastailla ja ollaan vaan kun ei oltaiskaan niin kauan että taas jaksaa ja unohtaa.

Vierailija

Jotenkin todella lapsellista, vai että ihan "varastitte" hääkesän...

Näe ihmeessä tuo vain positiisena asiana, että hän ei ole lapsenne kummi. Kuulostaa ihan siltä, että tuollaisella kälyllä on vielä paljon kasvamista aikuisuuteen, vaikka ikänsä puolesta onkin aikuinen.

Vierailija

Vietätte pari kk ihan hiljaiseloa, niin kyllä se siitä. Tunteet on molemmilla vielä tosi pinnassa. Ei varmaan kukaan muu ihmettele, mikset tullut ristiäisiin, eihän sektion jälkeen tuollaisia matkoja edes SAA matkustaa...

Vierailija

jolla vain oma napa merkitsee. Ei vastasyntynyttä lähdetä tuollaista matkaa kuljettamaan, ja ei kukaan voi varastaa toisen hääkesää. Hääpäivän voisi, mutta ei koko kesää. :)

Vierailija

noin lähellä ristiäisten ajankohtaa, ottaa sen riskin, että kummit eivät ehkä pääse paikalle. Ymmärsin, ettei ap:n lapsi kuitenkaan syntynyt yllättäen etuajassa. Täytyyhän kälysi ymmärtää, että lapsi olisi voinut syntyä vaikka juuri ristiäispäivänä ja silloin ei miehesikään olisi päässyt paikalle.

Anna nyt vaan mököttää!

Vierailija

Erityisen harmilliseksi tämän tekee se, että kyseessä on miehen ainut sisko ja aikaisemmin =ennen minun raskauttani olimme oikeinkin hyvissä välissä. Välit vähän huonenivat siitä, että kuulemma varastimme heidän hääkesänsä kun menimme toissa kesänä naimisiin. He eivät olleet kertoneet kenellekkään suunnitelmistaan eivätkä olleet mitään järjestelyitä tehneet ja tuon varkaus-jutun kuulimme vasta sitten kun meillä oli jo kaikki järjestetty. Kälyni oli kuitenkin kaasonani. Melkein häistä asti yritimme lasta ja kun sitten tärppäsi, niin ei edes onnitteluita sieltä suunnasta tullut.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat