Mitä määritelty työpaikan "työsuojelu" yms asioista

Vierailija

Kyseessä toimisto. Meillä oli aiemmin nimetty työsuojeluvastaava tms (tosin en tiedä hänen koskaan tehneen yhtään mitään aiheeseen liittyvää). Henkilöstöä alle 10. Kyseinen henkilö lopetti työssään vajaa 2 vuotta sitten , uutta ei ole nimetty.

Minun työtehtäviini kuuluu tarvikehankinnat (toimistotarvikkeet). Ihan omaehtoisesti ole muiden hankintojen ohella tilannut lääkekaappiin ensiaputarvikkeet (joita tuon nimeyn henikön toimesta ei ollut). Nyt sain kauheat nootit kun jollain pomoista oli päänsärky ja kaapissa ei ollut särkylääkettä. En ole ikinä kuullut että työnantajan pitäisi ihmisille särkypillerit järjestää. Omassa käsilaukussani olen aina pitänyt ja joskus pyynnöstä jollekin lainannutkin.

Nyt ryhmäpalaverin aiheeksi ollaan nostamassa uuden työsuojeluvaltuutetun nimeäminen. Kukaan ei siihen vapaaehtoisesti ryhdy joten arvaan vaan että aioitaan kaataa minun vastuulleni ja entistä enemmän siis osoittaa sormella että minun ne pillerit pitää hommata. Onko ylipäätään tuollaiseen tehtävään pakko suostua?

Ja oikeastiko työpaikalla pitäisi olla särkylääkkeitä varastossa?

Kommentit (1)

Vierailija

ylipäätään yhtään mihinkään, eikä varsinkaan työsuojeluvaltuutetuksi (Siitä tosin pitäisi maksaa palkanlisääkin, joten tuski nsitä sulle ollaan työntämäsä ainakaan tuolla nimikkeellä). EIkä työpaikalla tarvitse/oikeastaan edes saa olla mitään särkylääkkeitä, koska niitähän jokainen käyttää vain omalla vastuullaan. Buranat pitäisi olla omassa laatikossa tai edes sihteerillä, ei missään ensiapukaapissa. Jos sitten tulee kestämätön särkykohtaus niin työterveyshoitaja olisi oikea osoite.

Jos sua oikeasti tämmöinen asukarruttaa ja pelkäät joutuvasi tilille asioista niin soitapa teidän työsuojelupiiriin. Numeron löydät työntämällä hakukoneeseen sanan "työsuojelupiiri" jossa tulee kaikki SUomen tuosuojelupiirit - niistä sitten vain valitset omasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat