Säännöllisesti tulleet supistukset loppuivat, milloin tiedän että oikeasti lähden sairaalaan?

Vierailija

Minulla on aiemmin käynnistynyt 2 synnytystä lapsivesien menolla rv 38 ja 39. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa minua on supistellut etupäässä iltaisin enemmän ja vähemmän jo parin kuukauden ajan, nyt lähiviikkoina enemmän.

Eilen illalla supisteli n. 2 tunnin ajan ja säännöllisesti 5 minuutin välein. Supistukset olivat selviä, tukalia, muttei mitenkään sietämättömän kipeitä. Niinpä odottelimme miehen kanssa josko ne kipeytyisivät selvästi tai vielä tiheentyisivät. Juuri kun olimme yöaikaan soittamassa äitiäni paikalle lapsia hoitamaan ja kävin makuulle sängylleni, supistukset rauhoittuivat ja yö saatiin nukuttua... Sohvalla maatessa supistuksille ei tapahtunut mitään, mutta sängylle siirtyessä siis loppuivat.

Niinpä, Milloin oikein ymmärrän lähteä sairaalaan jos vedet eivät mene tässä raskaudessa? Tuo 5 minuutin välihän olisi jo ollut ohjeeena lähteä sairaalaan, etenkin kun minulla on tiedossa ilmeisesti melko nopea synnytys jälleen.

kiitos etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija

Itse lähdin tokasta kun supistuksia oli ollut vasta 2 tuntia ja siitä toinen tunti oli sietämätöntä kipua, supistusten väli oli todella lyhyt. En olisi vielä tuolloin lähtenyt koska luulin että pitää supistella kauemmin. Olin kuitenkin niin kipeä etten enää kyennyt olla kotona, jalat meni alta. Soitin sairaalaan ja käskivät lähtemään heti. Onneksi saatiin nopeasti lasten hoitaja ja mies ehti töistä. Matkalla oli jo kova ponnistamisen tarve ja laitoksella pääsinkin suoraan ponnistamaan. Lapsi syntyi 2h45min kuluttua ensimmäisestä supistuksesta ja 20 min siitä kun olin astunut sairaalan ovesta sisään. Eli lähtisin aika herkästi menemään jos tiuhaan supistaa ihan kunnolla eikä ole ensisynnytys.

Vierailija

Itse soittelin synnärille kun supistuksia oli ollut 3-4 tuntia. Vastattiin, että älä tule vielä!

Lähdin kuitenkin ja kohdunsuu oli jo 4 cm auki, vauva syntyi 4 tunnin päästä.

Vierailija

kolmannen kanssa lähdettiin sairaalaan (matkaa 25 km) kun supisteli säännöllisesti 2 min välein. Ei kuitenkaan mitenkään kovin kipeästi että olisi vielä kotona pärjännyt. Matkalla supistukset loppui eikä lähteneet edes uusiksi käyntiin portaita ramppaamalla jne joten takaisin kotiin. Laitettiin vanhemmat lapset nukkumaan ja kun itsekkin menin nukkumaan alkoi uudestaan supistukset mutta tosi kipänä ja 15 min välein. Odotettiin pari supistusta ja lähdettiin uudestaan sairaalaan. Kerettiin olla perillä 25 min kun lapsi syntyi....

Eli kyllä kait sitä joutuu odottamaan vähän kipeämpiä supistujksia mutta sitten heti liikkeelle ???

Vierailija

Supistukset olivat kuitenkin " koko vatsan yli meneviä" tukalia ja minuutin kestoisia. Kyllä vaan on niin paljon helpompaa ollut lähteä sairaalaan kun on vedet menneet... :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat