Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLMANSIEN vko 4

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei ollut vielä aloitusta, joten tässä tämä.

Ovulaatio viikko käynnistyy, saiskohan miehen petiin illalla. En toki tiedä onko hormonikierukan jälkeen heti ovulaatiota, no yrittänyttä ei laiteta. Väsyttää vielä viikonlopun reissu tyttöjen kesken Tallinnassa. Kivaa oli ja sai kunnolla rentoutua kylpylässä.

Mies soitti mulle töihin, että joku töissä haluu ostaa turvaistuimen kakkosautoonsa. Meillä on sellainen 7-vuotta vanha. Sanoi vaan, että ei kai me tätä tarvita, kun kuitenkin uusi ostetaan. Olin puhunut aikaisemmin, että haluan uudelle vauvalle uuden kun istuin on jo niin vanha. Ekoja kommentteja vauvatavaroista miehen suusta. Tai ei ihan, kommentoi jotain leluistakin kun niitä pakkailin mun siskolle, että et kai kaikkia anna lainaan :)

Kolmosmuru yk 1, kp 12/28?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ja niiden testiryhmäläisten tuloksia odotan innolla minäkin :)

Minulla juuri kuukautiset loppumassa, joten vähän tylsä vaihe menossa, mutta eiköhän se jo kohta jännittävämmäksi muutu. Postilaatikosta tipahti minullekin ovistikkuja. Enpä ole ennen kokeillut. Jos vaikka ensiviikolla kokeilisi. One stepin ovulaatio- sekä raskaustestejä näyttäis olevan. Onkohan minkälaisia?

Meillä kanssa miehen ajatukset tulevasta ( ? ) vauvasta tulevat esille hauskasti. Taloa suunniteltaessa mietti, että vessaan tultava sellainen allas, että mahtuu kunnolla vauvan pyllyä pesemään ja pääsisäänkäynnin katoksen sen kokoinen, että vaunut mahtuu suojaan. Samoin on meidän tytöiltä kysellyt mielipidettä mahdollisesta pikkusisaruksesta.

Meillä lapset olleet nyt todella terveinä. Ihme, koska aloittivat marraskuussa päiväkodissa. Viime talvena kun oltiin vielä kotona, niin ei montaa viikkoa oltu terveinä. Molemmilta leikattiin kitarisat ja pienemmällä putkitettiin korvat toistamiseen. Pienemmän maitoallergia myöskin hävisi tänä syksynä. Että ihan ihmetyttää, että nyt kun näyttäis elämä vähän helpottavan, niin uutta pitää saada putkeen, hullua!!!

Syksyllä olis muutto uuteen taloon ja sitä ennen kaikki pintamateriaalien valinnat ja muu sisustus. Olis huomattavasti helpompaa ilman isoa masua juosta kaupoissa suunnittelemassa sisustusta. Mutta ihanaa olis myös sisustaa vauvalle oma soppi...

Minsku ( kera vinkuvien lapsien. Tylsistyvät kun äiti vaan istuu netissä...ja isi rakentaa, huoh! )

Vierailija

Harmin paikka eewokki, häntä pystyyn taas seuraavaan kiertoon :(

Onnittelut Mimosankukka ja Angelinako. Toivottavasti pysyy vauveli matkassa loppuun asti :)

Itsellä ei ole toiveita tähän kiertoon :( . meni niin harakoille, no toivo on 1% luokkaa. No seuraavan kerran sitten. Menkkojen pitäisi tulla n. kahden viikon päästä.

Monilla on ihan samoja ajatuksia kun minullakin jo isojen lasten kanssa olemisen helppoudesta. Vauvaa vaan tekee mieli. Nyt töihin.

kolmosmuru yk 1, kp 15/28?

Vierailija

Tais se ovulaatio jo mennä tai sitten on tulematta kokonaan. Viikonloppuna oli sellaisia tuntemuksia ja nyt ei mitään. Seuraavaan kiertoon sitten. Taitaa kierukan hormonit vielä sekoittaa :(

Halaus vielä Nellalle :)

angelinakolla jännät paikat. Testaa ja tuu kertomaan tänne heti

kolmosmuru yk 1, kp 12/28 (28 ollut ainakin ennen)

Vierailija

Bakteerille halaus!

Minä myös kommentoisin mielelläni Emulle noista ovistesteistä, mutta kun ei ole sitten minkään valtakunnan kokemusta noista tikuista.

Tikuista puheenollen, en edes kehtaa tunnustaa, mutta rohkaisen nyt mieleni ja avaudun teille rakkaat kanssasisaret: olen tehnyt tässä kierrossa jo kaksi raskaustestiä. Siis voi vinetto, että ihminen on oikeasti hullu. Tiedän vallan mainiosti, että ei sitä raskaushormonia vielä ole tarpeeksi, jos tulee koskaan olemaankaan. Mutta vaikka kuinka päätän, että nyt en testaa, niin silti vain huomaan tuijottavani testin yhtä viivaa apaattisesti. Niin siis negojahan nuo molemmat on tietysti ollut.

Joo-o, pitäis varmaan tulla jotakin muuta mietittävää tähän vauvabuumin keskelle. Mutta kun tuntuu, että ajatukset pyörii vain näissä lapsissa, olevissa ja tulevissa :D

Nyt taidan mennä laittamaan soppakattilan porisemaan. Iloista päivänjatkoa kaikille!

Marju, yk 4, kp 19/26-29

Vierailija

täällä on myös tosi tylsät ajat alkamassa. Kemiallisen raskauden jälkeen ehkä noin kp 4. Mulla on käytössä Persona-vekotin, jota käytimme ennen lapsia raskauden ehkäisyssä. Se on siitä kiva, että näyttää joka kuussa tarkalleen oviksen ja vielä kivana munasolun kuvana. Surkuhupaisaa on se, että kun kone näyttää punaista "varoitusvaloa", niin täällä pupuillaan. Kun taas aparaatti iloisesti näyttää vihreää, ei voisi puuhastelu vähempää kiinnostaa.

Onneksi tällaisen miniraskauden jälkeen ei tarvitse odottaa yhtään, vaan voi suoraan jatkaa yritystä.

Tsemppiä meille kaikille toivottaa jälleen lapsellisen toiveikas

Nella, yk 6 (vasta nyt, olin laskenut aiemmin väärin), kp 4? /29

Vierailija

nimittäin jotenkin tuntuu että huomenna täti tulee jos tulee. Ja tuleehan se. Ei niin mitään raskausoireita. Ovis oli pari pv normaalia aikasemmin joten kierronkin luulis olevan päivän-pari lyhyempi. Reisiä vihloo oudosti tänään, mutta mullahan näitä outoja juttuja riittää.

Goikinille: mun kokemuksen mukaan tuhru = ei hyvä, mutta toisaalta voi olla hyväkin merkki. Minulla on tuhrutellut ennen tätiä parissa viime kierrossa, ei nyt tässä kierrossa kuitenkaan, ainakaan vielä. Toivotaan parasta sinulle!

eewokki yk 9/kp 31/32-33

Vierailija

mutta turhaan. Kun se mies on työmatkalla.Varmaan tänään näyttää ovistikut yhtä vahvaa viivaa, koska eilen oli jo ehkä yhtä vahva, vaikea sanoa. Rupesi turhauttamaan koko tulkintahomma. Lisäksi olin jotenkin yllättynyt, kun niiden ovistikkujen ohjeissa oli nimenomaan erillinen maininta, että verrataan värin vahvuutta eli on yhtä punainen tai punaisempi viiva kuin kontrolliviiva eikä sitä lainkaan, että viiva olisi yhtä "vahva=leveä". Kun ne viivathan on mulla ainakin välillä toinen reuna punaisempi kuin toinen eli viiva ei ole kauttaaltaan yhtä tasaisen punainen kuin testiviiva, mutta sit jostain kohdasta on. Tää oli mulle jotenkin yllätys, vaikka olenkin noita testejä tehnyt öööö...ehkä kymmeniä varmaan mennään kyllä jo sadoissa, kun sitä esikoista tehtiin niin pitkään ja hartaasti.

Meillä taas sairastetaan. esikoinen kohta 4v loppui 5. antibioottikuuri lloppui reilu viikko sitten ja nyt taas kuumeessa, valittaa korviaan ja nenä vuotaa. Sillä on suunniteltu nielurisaleikkaus ja korvien putkitus tulossa perjantaina, joten onneksi on muutakin mietittävää, vaikka kamalalta tuntuukin ajatus siitä, että lastani leikataan. Alan ihmisenä tieto lisää tuskaa... ja pikkusiskolla kaamea pyrstöyskä. Se selitti useamman päivän huonon ruokahalun. Me ollaan siis koko syksy oltu kipeänä enemmän ja vähemmän koko ajan. Alan olla pikku hiljaa aika kypsä tähän. Sorry avautuminen aiheen vierestä...

Mutta missä on meidän testaajat?! Tälle viikollehan on vaikka ketä testailemassa. Onnea teille kaikille, jännitän teidän kaikkien puolesta.

Taidan alkaa leipoa pullaa lasten kanssa, jos se vaikka vähän helpottaisi tai edes piristäisi noiden pienten oloa.

Emu, yk2,13/27 (tajusin, että olinkin laskenut väärin kiertoni, noloa...)

Vierailija

Kiitos kaikille plussa onnitteluista.

Pari päivää olenkin leijunut ilmassa tuon plussa uutisen ansiosta. Sitten eilen menin lukemaan jotain äitiyssivuja, jossa kerrottiin parvorokasta, ja sen aiheuttavan keskenmenon vaaraa. No, yllätys yllätys, esikoisella oli rokko viime viikolla, ja nyt kuopus flunssan kourissa, eli taitaa tulla tauti sillekkin. Kyllä nyt km pelottaa. Huomenna neuvola auki, täyttyy soittaa sinne, jos vaikka saisivat mut rauhoittumaan.

Kolmosmurulle intoa miehen vikittelyyn.

Ja missä ovat testaajat, toivottavasti hyvät uutiset jatkuvat.

harakkahuttu 4+5

Vierailija

tyylipuhdas nega testattu tänä aamuna erittäin huonosti nukutun yön jälkeen. Ke tein iltapäivällä töiden jälkeen huvikseni testin ja olin näkevinäni siinä haamun (varmaan oli roska silmässä). Ajattelin että varmaan pe-aamuna näkyy aamupissistä ja olin jo varovasti onnellinen. Eilen tuli oireitakin (vale-sellaisia), tissit turpos yhdessä yössä ja tuli kipeiksi, ja töissäkin oli mukamas niin huono olo ja oksetti ja nälätti. Olin niin varma että tänä aamuna näkyy edes heikko viiva, mutta ei siinä testissä ollu yhtään mitään. Täys mahalasku. Ja oireet kadonneet.

Mitä tästä taas kerran opimme: 1) älä testaa ennenkuin menkat vähintään 2 vk myöhässä, 2) tissit voi olla vaikka kuinka kipeet ja ne voi jopa kuvitella kipeiksi eikä se tarkoita yhtään mitään, 3) älä todellakaan elättele turhia toiveita ennenkuin testi näyttää plussaa, se on vain tyhmyyttä, 4) kroppa pystyy kehittämään raskausoireet jos kuvittelet ja haluat että olet raskaana.

Valitan negatiivisuuttani mutta takki on taas ihan tyhjä, taistelu tätiä vastaan hävitty. Tai oikeammin, täti ei ole vielä tullut, mutta siihenkin löytyy varmaan syy täältä korvien välistä. Ei tullut meille syyskuun lopun vauvaa, tuleeko koskaan mitään vauvaa.

Onnea Mimosakukalle ja muille plussanneille ja muille tsemppiä yritykseen!

itselleen vihainen eewokki yk 9, kp 34/32-33

Vierailija

Varmaan saa liittyä teiän ryhmään.Nimen perusteella kolmatta lasta yritellään porukalla.Mulla ennestään kaksi poikaa (-03 ja -08).Ja nyt on alkanu kolmannen haaveilu."Lupakin" on saatu miekkoselta.

Ovisteluun on vielä aikaa.

Äippä kp2

Vierailija

Kuten otsikostakin voi olettaa, oili kummastuttaa käytöksellään. Mulla oli viimekin kierrossa tosi monta päivää sellainen ihan selkeä viiva, mutta ei kuitenkaan tasavahva/vahvempi ja ikään kuin pysyi monta päivää samana. Ja sit kun olin jo ihan masis,että ei tule lainkaan ovulaatiota niin seuraavana aamuna tulikin yht'äkkiä (kp15)vahvempi testiviiva kuin kontrolliviiva ja tätä edelsi illalla suht kovat vatsakivut.

Nyt on samanlaista ja ajattelin, että ovis olis jo mennytkin aikapäiviä sitten ja olen onnistunut sen missaamaan. Aloitin tekemään testejä joskus viime viikolla, ehkä kp 9 ja kp10 puuhasteltiin ja sit mies lähtikin työmatkalle. Kp 11 ja 12 oli sellaiset vatsankivistykset, että ajattelin, että no nyt tapahtuu, mut mitä vielä. Tikut pysyi vaan samana. Tänään kp14, ja äsken tuli kyllä vahvempi viiva tikkuun kuin eilen, mutta ei yhtä vahva. En usko, että kp10 solut enää pahemmin elää ja nyt vaan toivon, että vielä vähän viivyttelisi oili, jotta mies ehti torstaina kotiin. Sorry tämä omanapainen ajattelu nyt. On nyt vaan pää niin tässä oviksen mietinnässä. Ja sit tietysti huolestuttaa onko luteaalivaihe tarpeeksi pitkä. Jos viimeksikin ovuloin kp 15/16 ja kierto oli 27pv niin jää vaan 11 max 12 päivää loppukierroksi.

Bakteeri: Voi hitsi, kun ei onnistanut. Tauko välillä tekee hyvää, että saa ajatukset muualle, jos sekään auttaa. Kun sitä niin kamalan syvällä tässä lapsiajatuksissaan, että niitä kun monesti saa millään on/off-kytkimellä naisesta pois. Tsemppiä!

Minsku: Onnea tädistä! Harvoinpa voi sanoa näin päin. Nyt ainakin pääsee asiassa eteenpäin.

Angelinako: Miten ihmeessä vielä kestät odottaa!?! Ymmärrän kyllä, että pettymykset pitävät jalat maassa. Peukutan kyllä kovasti sulle.

Äippä0308: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Mukaan mahtuu, mutta kaikille toivotaan vierailun palstalla olevan lyhytaikainen ilo ja joukolla siirryttäisiin odotus-puolelle.

LOtta: Se täällä juuri onkin niin ihanaa, kun kolmansien kanssa ollaan samassa tilanteessa kaikki. Toiset ymmärtää sun ajatuksenkulkua. Itsekin käyn ja olen käynyt tuota pohdintaa, että onko mitään järkeä tässä haluta vielä lisää, kun vaipoista on päästy, yöt nukutaan, ketään ei tarvi syöttää jne. Mutta...se suuri mutta. Mulla kun viime keväänä, siis vuosi sitten, tuli vauvakuume rytinällä, ajattelin, että ei hemmetti sentään, nyt isoratas heittää ja todella. Mutta onneksi annettiin vähän aikaa ajatukselle ja sit kun sitä kierukkaa ei löytynytkään ja odottelin leikkausta jne. niin olin/olimme hyvinkin varmoja ajatuksesta, että yhtä vielä yritetään. Mä taas lähdin ajatuksesta, että kun en enää parikymppinen ole niin kaikki keinot käyttöön, eli heti ekasta otin ovistikut käyttöön ja kamalanmakuinen greippimehukin on jääkaapissa :)

Goikin: Teitkö uutta testiä vai tuliko ikävämpi täti vierailulle? Noita tuhruja nyt voi tulla ihan normaaleissa raskauksissa, mutta ikävältähän ne tuntuu.

eewokki: mikäs sun tilanne? Pääsitkö testaamaan vai onko täti siellä?

2poj@näiti: Millä on aika samanikäiset lapset ja samalla ikäerolla. Mun poika on 3v11kk ja tyttö 2v9kk.Onhan se rumba vielä erittäin hyvässä lähimuistissa, eikä heti unohdu :)

Wilukissa: Tsemppiä, että olis nyt onnistunut! Mulla ei siis vielä toi ovis ole ollut, katsotaan pääsenkö edes jännittämään tässä kierrossa.

Ai niin piti kysyä, että oletteko tehneet puolisonne kanssa jotain päätöksiä siitä, että kuinka kauan yritätte ja lähdettekö mahdollisesti hoitoihin jossain vaiheessa, jos 3. ei kuulu?

Me ollaan tällä hetkellä ajateltu, että vuosi tuntuu hyvältä ajalta, kun ei haluttaisi suuria ikäeroja lapsille, mutta tiedän hyvin, että vuoden päästä, jos en ole raskautunut, ajatukset voi olla hyvinkin toisenlaisia. Mutta kerran hormonihoidoissa ja lapsettomuushoidoissa olleena, tiedän, että emme niihin enää lähde. Sitten saa lapsiluku jäädä kahteen.

Kohta tulee kaveri lapseneen kylään, joten pitänee lopetella. Antoisaa viikon jatkoa kaikille.

Emu, yk2, 14/27

Vierailija

Olo on tosiaan ollut niin kummallinen, että en oikein tiennyt oliko se varoitusta tulevista menkoista, vai mistä. No eilen testasin ja en oikein tiennyt miten päin olisin ollut...testi näytti plussaa? Heti ekasta yrityskierrosta? Tuntuu ihan käsittämättömältä! Mieskin oli jotenkin todella epäileväinen ja kun aamulla valittelin vatsakipua, niin mies tokaisi sen olevan menkkakipua...Hmm...just niin :)

Täällä nyt kuitenkin plussa ja ehkäpä uskallan siirtyä tuonne odottajien puoleen! Nyt vaan plussa-aalto teille kaikille ja tulkaahan imussa mukana!

Vierailija

Tällä viikolla mielikuvitusoireet ovat muuttuneet aidomman oloisiksi. On huimannut ja kuvottanut ihan hirveästi nyt on kp 26/25-28. Luulin jo olevani raskaana, mutta eilen minulla tuli pikkuisen rusehtavaa vuotoa. Kun vuoto ei alkanut kunnolla, tein testin ja se oli negatiivinen.

Mitähän tässä alkaisi luulla?

Vierailija

eewokki sun puolesta hurjasti. Yritä saada nukuttua, vaikka vaikeeta varmaan tulee olemaankin.

Itsellä se ovulaatio oli sit eilen eli kp 15, näin ainakin luulen. Testiviiva oli aamulla vahvempi kuin kontrolliviiva. Ja koko päivän maha oli kipeä ja nyt kun heräsin (meillä siis klo8 tuntia vähemmän kuin suomessa)niin ei mitään kipuja, ei limatkaan enää "oikeanlaisia". Mies tulee vasta iltapäivällä kotiin tänään. Pöh! Se taisi nyt sit mennä tämä kierto tässä.

Mutta arvatkaapa, se on sama juttu ens kuussa. Mulla alkaa hedelmallinen aika to-pe ja ovis on todennäköisesti tiistaina ja mies tulee toiselta työmatkalta pe kotiin ja lähtee seuraavalle sunnuntaina. Eli taas siihen aikaan. Onneksi noi jatkuvat reissaamiset on vaan tässä alkuvuodessa. Sit vähän tasoittuu.

Emu, yk2, 16/28

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat