Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äännetäänkö Erika "eerika" vai "erika"?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

vaikka kyse on ihan umpisuomalaisesta perheestä ja ruotsiin kuuluu selvästi lyhyet vokaalit. Miehenikin sukunimi on -sröm ja tyttäremme nimi on kirjoitettu yhdellä vokaalilla (ei kuitenkaan tuo Erika), koska se sopii yhteyteen paremmin. Jos tyttö olisi saanut minun sukunimemme, olisi nimi myös kirjoitettu kahdella vokaalilla.

Vierailija

Lainaus:

täytyy vain hienouttaan tehdä vaikea!? Suomessa ihan kieliopin mukaan lausutaan siten kuin kirjoitetaankin, joten Erika lausutaan Erika ja Eerika on Eerika!

Onhan Anitakin Anita eikä Aanita ja Elina on Elina eikä Eelina vai mitä? Miksi siis tahallaan kirjoittaa nimi "väärin"?

No saahan sitä lapsi sitten ikänsä selitellä että miten se kirjoitetaan oikein...ja on niin hienoa että...TYHMÄÄ!! Sanon minä.

En usko, että E(e)rika on alkuperältään suomalainen nimi, vaan tullut Ruotsista, siksi sen lausuntatapa vaihtelee. Mä ainakin sanon sen niin kuin vanhemmat toivovat. Tutun Erikan nimessä mulla on vaan se ongelma nyt, etten ikinä muista oikein sen kirjoitusasua, koska lausutaan kahdella eellä. Mutta eipä se nyt maailman suurin ongelma ole.

Vierailija

täytyy vain hienouttaan tehdä vaikea!? Suomessa ihan kieliopin mukaan lausutaan siten kuin kirjoitetaankin, joten Erika lausutaan Erika ja Eerika on Eerika!

Onhan Anitakin Anita eikä Aanita ja Elina on Elina eikä Eelina vai mitä? Miksi siis tahallaan kirjoittaa nimi "väärin"?

No saahan sitä lapsi sitten ikänsä selitellä että miten se kirjoitetaan oikein...ja on niin hienoa että...TYHMÄÄ!! Sanon minä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat