Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana olevat. Pari kysymystä?

Vierailija

Paljonko on kiloja tullut viikkoon 20 mennessä?

Kehtaatteko käydä kahviloissa vessassa ilman, että ostatte jotain? Mulla on ainaki vessahätä puolen tunnin välein ja jos on sellaisessa paikassa missä ei ole ilmaisia vessoja, niin se on sit pakko vaan mennä salaa. Mulle tulee tosi kipeeks paikat jos pidättelen kauan.

Kommentit (13)

Vierailija

mutta enemmän kuin keskimäärin siihen mennessä. Ja vessahätä iskee usein ja olo on kamala, jos ei vessaan pääse. Itse olen vähintään käynyt kysymässä, pitääkö/voinko maksaa, jos käyn vessassa. Riippuu paikasta, pitääkö maksaa esim. 50 s vai voiko vain käydä vessassa. Sama juttu, jos lapselle on tullut pissaähätä, kun ollaan kapungilla. Olen esim. mennyt hotelliin ja kysynyt, voinko käydä lapseni kanssa vessassa, kun pienellä on kova hätä. Kukaan ei ole koskaan kieltänyt, jos näkee että olen raskaana tai että vessaanpääsyä odottaa pieni lapsi.

Vierailija

pois lehtihyllyn luota kun en ostanut sille muumilehteä vaikka halusi. kaikki katto ku halpaa makkaraa, mua ei häirinnyt yhtään. Olin itse ihan rauhallinen enkä edes joutunut korottamaan ääntäni.

Vierailija

Kiloja mulla ei ollut tuossa vaiheessa vielä ollenkaan, hyvä kun takaisin normaalipainossa.

Entä jos vaan sanoisit, että anteeksi että voinko käydä vessassa. Jos vaikealta näyttää, niin sanot että olet raskaana ja tarve on kova. Harva kai kieltäytyy.

Kun se lapsi on syntynyt, niin sitten pitää kehdata paljon vaikeampiakin asioita kuin vessassa käyminen.

Vierailija

neljän viikon aikana. Hassua, kun kahta aikaisempaa lasta odottaessa tässä vaiheessa on näköjään jo tullut kiloja puolenkymmentä. Olen kyllä yrittänytkin syödä terveellisesti nyt.

Kehtaan kyllä mennä vessaan ilman ostamista, mutta harvoin tulee kahviloissa tms. käytyä. Mulla pissahätää suurempi ongelma on karseat ilmavaivat.

Vierailija

ja painoa on tullut vaivainen kilo. (ja sekin varmaan kaikki tisseihin)

Vessassa joutuu tosiaan ravaamaan useammin kuin normaalisti, mutta liikun niin harvoin kaupungilla maleksimassa että se olisi ongelma. Eikä minulla ole mitään ongelmaa käydä kahvilan vessassa, jos se on maksullista nille jotka ei osta mitään, niin sitten maksan.

Tutussa kaupungissa kyllä tietää ne paikat joissa voi käydä maksutta vessassa.

Vierailija

No sitä mäkin ihmettelin, mun mielestä ei ole mitään kehtaamista siinä, että kysyy kahvilassa että voiko mennä vessaan. Eikös se nyt ole ihan normaali toimintatapa?

2

Vierailija

Raskaana ollaan, viikolla 32. Viikkoon 20 mennessä oli vissiin tullut sellaiset kolme kiloa. Juu, kyllä sinne vessaan on päästävä :) Itse olen suunnitellut kulkureittinii sellaiseksi, että tarvittaessa vessa on saatavilla. Tosin ihme ja kumma ajan myötä vessareissut ovat vähentyneet. Saa nähdä miten sitten ihan vikoilla viikoilla käy.

Vierailija

No esimerkiksi pitää kehdata kantaa raivoava uhmis kaupasta eikä ostaa karkkia, vaikka toinen niin haluaisi. Pitää myöskin kehdata olla ostamatta murrosikäiselle uusia farkkuja, vaikka kaikilla muilla on. PItää myös kehdata kieltää 10-vuotiaita naapurin lapsia pois pahan teosta, vaikka oma lapsi sanoisikin, että äiti sä olet kamalan nolo.

Jotenkin tuntuu, että jos ei saa edes omaa vessahätäänsä ilmaistua, niin voi olla aika vaikea suoritua noistakin.

Vierailija

Syön ihan samaa ruokaa kuin ennenkin ja jo aamulla sängystä nousun jälkeen lähtee moottori käyntiin =). Ei ole enää töissä kovin kivaa kun pitää vähän väliä rampata vessassa päästämässä ilmoja pihalle... voi elämä, kyllä tää raskaus on hupaisaakin aikaa toisaalta =D.

Uusimmat

Suosituimmat