Perhepäivähoitajan kanssa shoppailemaan...

Vierailija

Viime aikoina olen pari kertaa nähnyt Itiksessä aamupäivällä pari pph:ta yhdessä lapsien kanssa. Pakkaskeleillä lapsilla oli ulkovaatteet päällä. Voi olla, että olivat ohikulkumatkalla jonnekin, mutta olen nähnyt saman myös esim. H&M:ssä. Pari vuotta sitten aikaisemmassa asuipaikassa pph:t kävelivät lasten kanssa 1,3 km matkan Prismaan ruokaostoksille.

Siis mua vaan ihmetyttää, mitä lapset tekevät ulkoiluaikaan ostoksilla? Talvivaatteissa hikisinä? Mä en ainakaan suostuisi siihen, että omat lapseni olisivat ulkoiluaikaan (ihan hyvä keli, ei liikaa pakkasta) shoppailemassa. Kenties lapsirukat joutuvat vielä illalla uudelleen kauppareissulle vanhempien kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija

on joku mitä tarvitaan päässyt vahingossa loppumaan,

Omat shoppailut pph:n tulee hoitaa omalla ajallaan.

Ja tuo 1,3 km on ihan hyvä lenkki, jos ei ihan pieniä kävelemässä. Lapset oppii ettei aina tarvitse mennä autolla joka paikkaan..

Vierailija

Matkaa noin kilometri suuntaansa, aika mäkinen maasto. Ajallisesti ei ole mahdollista käyttää siellä marketissa kovin pitkää aikaa kun pitää ehtiä syömäänkin hoitajan kotiin. Eli kävelevät edestakaisin ja käyvät nopeasti kaupassa. Oppivat siinä samassa liikennekulttuuria ja porukassa liikkumista. En näe tuossa mitään ongelmaa, minusta on ollut ihan kiva nähdä heitä kaupassa. Pphoitohan on "kodinomaista" ja kyllähän jokainen kotiäitikin käy joskus kaupassa ;)

Vierailija

Ja tietysti jotkut shoppailureissut myös omalla ajalla. Mutta pieniä ruokaostoksia voi tehdä lasten kanssa. Mun pitää joskus käydä hoitolasten kanssa hakemassa esim. maitoa tai leipää, mutta sen isompia ostoksia en lasten kanssa tee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat