voiko 9,5kk antaa raejuustoa? ev (eka lapsi :)

Vierailija

.

Kommentit (9)

Vierailija

oli kivaa sormiruokaa lapselle nakerrettavaksi. Mutta Suomessa ei suositella antamaan alle 1v lapselle yhtään mitään missä on suolaa.

(Me emme asu Suomessa, ja täkäläisestä perspektiivistä monet suomalaiset ohjeet ovat hurjaa hysterisointia.)

Vierailija

on 10kk, jolloin voi maistella hapanmaitotuotteita, esim. just raejuusto on sellainen. Itse olen aina hieman ennen suositusikärajoja antanut pieniä määriä ruokia.

Vierailija

Ai kamala, antaako joku vauvalleen tupakkaa ja viskiäkin?!

Tuo on siis just se perustelu, mikä mua suivaannuttaa. Eli niin kauan ku tapahtuu jotain pahempaa, niin omat teot on sallittuja. Niin, raejuusto ei ole tupakkaa eikä viskiä, mutta ei myöskään suositella vauvoille suolan takia. Mut toisaalta, ei se siihen varmaan kuolekaan, ainakaan ihan heti. Sydän- ja verisuonitaudit tappaa hitaasti.

7

Vierailija

Kaikkeahan voi antaa kaikenikäiselle, ei kai sitä mikään laki estä. Mut aina löytyy nro 5:n kaltaisia, jotka antavat kaikkea/jotain ennen suositeltua ikärajaa ja perustelevat tyyliin "ei se siihen kuole".

Suositukset on suosituksia - kukaan ei vahdi noudatatko, mutta saatat tehdä lapsellesi karhunpalevluksen, jos et noudata.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat