APUA.tietääkö masentunut itse että on masentunut? olen ruvennut miettimään että

Vierailija

onko tämä masennusta vai mitä?

kokoajan sellainen vittuuntunut olo ja kaikki asiat ärsyttää

välillä tulee ihme pelkoja esim. pelkään että kuolen,lapset kuolee tai että minulla on jokin sairaus.

vapaapäivinä en saa mitään aikaiseksi nukun puoleenpäivään ja mies hoitaa lapset ja kodin.

lojun koneella pitkin päivää ja mikään ei oikein huvita.

töissä kyllä käyn ja tykkään siellä olla muta sielläkin kokoajan kuvittelen että minusta ei tykätä ja puhuvat pahaa seläntakana.

välillä aamuisin ennenkun olen kunnolla erännyt edes tulee päähän ajatus haluan kuolla.ja nyt tuo ajatus on saanut minuun ihme pelkotilan. mitä jos sekoan ja tapan itseni vahingossa.

Kommentit (12)

Vierailija

että syö masennus lääkkeitä. tiedän että ne piristävät koska se oli ensimmäinen mitä huomasin silloin. mieheni mielestä olen vain laiska koska olen tällainen.

itse jo mietin että onko minussa jokin pahempikin vika kun masennus..

-ap-

Vierailija

Masentunut voi syyttää vitutuksestaan ja voimattomuudestaan ympäristöään - "vaimon vika"/"vittumaisen työpaikan vika", kun ei elämä suju.

Tai jos masennus on lievää, ei masentunut välttämättä huomaa suurta muutosta edeltävään elämäntilaan. Masennushan tulee usein hiipien ja vähitellen, kuukausien ja vuosien aikana.

Hyvä, että haluat selvittää asian ja epäilet itse tarvitsevasi apua. Kuvauksesi perusteella sanoisin, että käy ihmeessä asiantuntijan pakeilla juttelemassa.

Vierailija

Tai mitä ikinä nimitystä tai diagnoosia nyt haluaakaan käyttää, mutta mielenterveytesi ei ole kunnossa. Nuo pakkoajatukset kuolemaan liittyen, vainoharhaiset ajatukset, epätavallinen väsymys... kyllä noilla saat takuulla masennusdiagnoosin ja lääkkeet, jos et niitä vastusta. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin. Muuten pilaat elämäsi ja perheesikin elämän.

Vierailija

Voi aavistella, kuten sinäkin, mutta saattaa yrittää vähätellä asioita ja kääntää ne parhain päin. Mulla sama vika ja on todettu masennus.

Mitä noihin testeihin tulee, niin ne saattaa olla suuntaa-antavia, mutta ei niihin kannata luottaa.

Vierailija

ja sain siitä vastaukseksi että lievästi masentunut

tuo että masentunut syyttää muita sekin on minun sopivaa. mielestäni olen tällainen koska minulla on tylsää ja se on mieheni vika mielestäni koska hän ei puhu minulle eikä muutnekaan halaile,pussaile tai ota mitään kontaktia.

minulla oli viime kesänä masennus lääkkeet ja lopetin ne noin 2kk niitä syötyäni. tunsin oloni paremaksi mutta lääkkeet eivät muutoin sopineet minulle koska niissä on sivuvaikutuksena sairaus joka minulla on perus sairautena. ja ajatelin että ne halua olla mikään lääketokkurainen ihminen tia ihminen joka joutuu syämään pillereitä että voi elää.

tuolla niitä on kaapissa vieläkin mutta mitne saan uuden reseptin jos nyt aloitan niitä taas syömään?

-ap-

Vierailija

ne pikemminkin piristävät, nehän ei oo mitään rauhoittavia. Mene ihan vaikka terkkariin omalääkärille, sieltä saat uuden reseptin. Lääkkeitä pitäisi syödä ainakin puoli vuotta oireiden helpottumisen jälkeen ja sun pitäis kyllä päästä myös asiakkaaksi vaikka mielenterveystoimistoon, ellet pääse mihinkään terapiaan.

Jos teillä on avioliitossa vaikeaa, kerrot ettei ole hellyyttä ja huomiointia, niin voihan olla että miehesikin on jollain lailla masentunut. Monet ovat kehuneet Perheasiain neuvottelukeskuksen palvelua, siellä voi päästä maksuttomaan pariterapiaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat