Miten suhtaudut / miten pitää suhtautua lasten "lääkäri- ja peppuleikkeihin"?

Vierailija

Päiväkodissa tytön kaveri oli laittanut housut alas ja vähän jotain muutakin...

Itse olen vähän tyrmistynyt. Pidin melkoisen esitelmän lapselle, että mukaan ei mennä....

Onko muille tullut vastaan? Miten olet toiminut?

Kommentit (12)

Vierailija

Kai sanoisin sitten jotain, jos julkisesti alkaisivat jotain häseltämään, että ei ihmisten nähden, tai jos menisi liiallisuuksiin. Mutta eiköhän se katsominen ja vertailu (tyttö/poika) ole aivan normaalia tietyssä iässä. Oman pippelin räplääminen oli esikoisella jossain vaiheessa niin harrasta, että jouduin rajoittamaan sen vain omaan sänkyyn. Siitä se homma sit rauhoittuikin.

En mäkään sanoisi, että tulee pipi, jos ei tulisi. Tosin pojan pippelin venyttely oli pahimmassa vaiheessa jo sitä luokkaa, että olisi voinut vaikka tulehtuakin paikat ja silloin sanoin siitä.

Vierailija

Se ei ole normaalia, mutta ap, et sinä sitä aloitukseesi kirjoittanutkaan ja me ei lueta ajatuksia...

Otat heti yhteyttä ryhmän lto:hon ja kerrot tapauksen, jotta osaavat tarkkailla lapsia paremmin ja huomioida ko. lapsen elämäntilanteen.

Vierailija

mielestä vahtia. Toki lapset alkaa olee kiinnostuneita toistenki paikoista varmasti, mutta ei mun mielestä ole sallittua. Normaalit kuumeiden mittaukset jne on ok

Vierailija

"ei saa räpälätä muuten tulee pipi". Kun ei oikeasti tule.

Suhtautuminen on tärkeää tehdä oikein koska lapsen koko loppuelämään voi aiheuttaa suurta kärsimystä jos tuntee jotenkin likaiseksi tai kielletyksi omat intiimialueet.

Asiantuntijat ovat neuvoneet että pitää ohjata lasta, että paikkoihinsa saa tutustua mutta niin ei ole tapana tehdä toisten nähden ja intiimialueille ei ole muilla lupa koskea.

Uskon että kun lapselle on nuo pelisäännöt selittänyt, normaalit salaiset lääkärileikit kaverin kanssa eivät ole vaurioittavia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat