Olenko outo? Lasten ikävöinnistä asiaa (ov)

Vierailija

Tuossa lapset hoitoon mummolaan ja itse lomalle -ketjussa ikävöitiin niin paljon lapsia, ettei niitä voitu hoitoonkaan viedä. Itse kun vien lapset mummolaan hoitoon, vuorokauden aikana en kyllä tule mieleenkään alkaa ikävöidä lapsia. Viikon aikana voisi ehkä tulla ikävä (en ole koskaan kokeillut), mutta tuollaiset yhden-kahden päivän hoitoajat eivät kyllä minua ahdista eikä kyllä lapsiakaan. Lapset ovat iältään 1,2 ja 4-vuotta.Vai olenko vaan ainut joka tunnustaa, että nauttii hetken rauhasta kotona?

Kommentit (9)

Vierailija

Mutta siltikin kaipaan lapsiani, minulle ihan normaali tunne. Näin me ihmiset olemme erilaisia. Lapsemme ovat harvoin missään yökylässä ilman meitä vanhempia.

Vierailija

voisin sanoa, että ikävöin, mutta oikeastaan se tunne on ahdistusta. Mua pelottaa, että lapselle käy kyläpaikassa jotain, kun eivät osaa vahtia sitä kunnolla.

Vierailija

Hän on ollut vuosien varrella useinkin isovanhemmillaan yökylässä. Poika on viihtynyt ja minä olen voinut luottaa siihen, että hän on turvassa. Usein poika on itse kutsunut itsensä yökylään ja me olemme miehen kanssa keksineet jotain kivaa kahdenkeskistä tekemistä siksi ajaksi. Pisin aika, mitä poika on ollut hoidossa, on ollut 4 vuorokautta. Ikävä on välillä iskenyt, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi.

Nyt muutaman viikon päästä lähden itsekseni reissuun. Poika jää isänsä kanssa kotiin. Saapas nähdä kuinka paljon silloin tulee ikävä. Olen poissa maanantaista sunnuntaihin, eli pidempään kuin koskaan ennen.

Vierailija

Kun ollaan lapsia viety ekoja kertoja yöhoitoon n. vuoden iässä, niin olen ikävöinyt ja huolehtinut. Nyt kun nuorimmainen on melkein kaksivuotias, voin ihan hyvin lähteä pariksi päiväksi pois. Tosin ikävöin aina enemmän, jos ollaan miehen kanssa yhdessä liikenteessä. Sitä on vaan niin tottunut, että jos vierellä on mies niin on sitten lapsetkin. Tätä tunnetta ei tule, kun olen yksin poissa kotoa.

Vierailija

tosin sellaistakaan ei ole moneen vuoteen tässä ollut... Kerran ollaan oltu miehen kanssa ulkomailla viikko ilman lapsia, se tuntui kyllä jo pitkältä ajalta ikävöinnin kannalta. Ensi kesänä ollaan 12 vrk erossa lapsista, ja kyllä varmasti ikävä tulee lapsia. Onneksi on internet-kahvilat joissa voi mesettää lasten kanssa.

Vierailija

Joskus en malttaisi edes työpäivän ajaksi jättää ja ikävöin koko päivän. Joskus taas kun vien vaikka viikonlopuksi, olen vaan iloinen omasta ajasta, enkä ikävöi yhtään. Usein jotain tältä väliltä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat