Isä kieltäytyy maksamasta indeksikorotusta. Vetoaa siihen, että ostaa lapselle

Vierailija

Sullakin on sit paska ja hankala ex-mies. Mullakin on.

Kyllä nuo korotuksetkin pitää maksaa. Ota yhteys lastenvalvojaan ja pyydä neuvoa sieltä, miten viedä asiaa eteenpäin.

Kommentit (15)

Vierailija

Jos teillä ei jo ole virallista tapaamissopimusta, niin tehkää se! Jos on, niin vaadi sen noudattamista - kirjaimellisesti! Sun ei ole mikään pakko antaa lapsia ylimääräisiksi kerroiksi ja selvät pelisäännöt tapaamisten suhteen ovat hyväksi myös lapsille!

Vierailija

ei tosiaan voi vuosien päästä enää saada. Sen maksamisesta ei kuitenkaan voi kieltäytyä. Toki kannattaa harkita, mitä tekee, kuten ylläoleva kirjoittajakin sanoi, mutta toisaalta tuo ylimääräinen osteluhan saattaa loppua hetkellä millä hyvänsä, kun taas sopimuksen mukaisen elatusavun saa varmasti joka kuukausi.

Mun omasta mielestä se, että elatusapu on määritetty alhaiseksi syystä, että toinen maksaa sit ylimääräistä, on järjetön ajatus! Sehän tarkoittaa sitä, että lähivanhempi ei voi itsenäisesti suunnitella menojaan, koska joutuu aina pohtimaan, mitähän tässä kuussa sattuukaan saamaan elatusvelvolliselta. Meidän omassa tapauksessa kyse on myös etävanhemman vallanhalusta. Tällä systeemillä hän voi asettaa ehtoja, miten mun pitää toimia, jotta hän sit maksaa ylimääräisiä juttuja. Itse en ole tästä vielä jaksanut taistella, lastenvalvoja oli tapauksessamme aika lailla kaavoihinsa kangistunut...

Vierailija

niin paljon muutenkin.

Voinko vuosien jälkeen vaatia korotuksia, esim. kymmenen vuoden kuluttua.

Nyt eivät voimat riitä tappeluun?

Voiko isä kiistää velan sillä, että on näyttää tiliotteet ostamistaan tavaroista lapsille, ja että on antanut ylimääräistä mm. joulurahan muodossa? Silloin isä on viettänyt joulun kanssamme (halusin tai en). Haluaisin mielummin sen indeksikorotuksen aina kun tulee. Haluan itse päättää mihin vaivaiset rahamme menevät. Kirppiksiltä tekee ihan hyviä löytöjä.

Vierailija

Sillä että isä on ostanut lapselle tavaroita ei ole mitään tekemistä elarin kanssa ellette ole niin sopineet. Mutta jos isä ostaa paljon, niin ehkä kannattaa harkita mitä kannattaa tehdä...

Vierailija

kaikesta "ylimääräisestä" jota lapselle ostat. Huono veruke mieheltäsi. Kyllä jokaisella menee rahaa siihen että ostaa lapselle, siis muutakin kun ruuan ja vaatteet.

Vierailija

Saa syyn soittaa "miljoona" kertaa päivässä, pitää meitä näpeissään.

Isä tapaa lapsiaan joka tapauksessa viikottain. Saa näillä "hankinnoillaan" lapset ostosreissulle vaikka lasten kuuluisi olla kotonaan, lähivanhemman luona tai ystäviensä kanssa.

Ostos-/ hankintareissuille ei koskaan mennä silloin kun on isän viikonloppu tai arki-illat.

Ahdistaa että isä tunkeutuu jatkuvasti kotielämäämme. Hänellä on ihan tarpeeksi tapaamisia lasten kanssa. Aina vaan ei siihen pysty kun on niin kännissä.

ap

Tässä lainaus, olikohan vitosen kirjoituksesta:

Sehän tarkoittaa sitä, että lähivanhempi ei voi itsenäisesti suunnitella menojaan, koska joutuu aina pohtimaan, mitähän tässä kuussa sattuukaan saamaan elatusvelvolliselta. Meidän omassa tapauksessa kyse on myös etävanhemman vallanhalusta. Tällä systeemillä hän voi asettaa ehtoja, miten mun pitää toimia, jotta hän sit maksaa ylimääräisiä juttuja. Itse en ole tästä vielä jaksanut taistella, lastenvalvoja oli tapauksessamme aika lailla kaavoihinsa kangistunut...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat