Vantaan lastensuojelu täysin ruuhkautunut, MIKSEI TEHDÄ MITÄÄN???

Vierailija

Itse sain ajan lastenvalvojalle vasta huhtikuuksi. Siihen asti joudun olemaan ilman elatusmaksua tai mitään tukia, koska exä ei suostu maksamaan mulle mitään ilman virallisia sopimuksia. Sossuun en voi mennä, koska olen työssäkäyvä. Tässä nyt sit kituutellaan monta kuukautta pienellä rahalla, kun pitää lainanlyhennyksetkin hoitaa ja elää muutenkin.

Miten Vantaalla asiat on näin paskasti???

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

ole yksityisasiasi, pitäähän sossulla olla jokin tapa kontrolloida, mihin verovarat käytetään ja että avulle tosiaan on perusteet olemassa.

Vierailija

Lainaus:

meillä helsingissä kyllä lastenvalvojalta, johon kyllä ajan saa suht nopeaan

Ja ajan sai tosiaankin vasta helmikuuksi.

Kiitos tuosta linkistä, minkä joku laittoi. Otin numeron ylös ja soitan tuonne huomenna.

ap

Vierailija

Joka lisäksi maksattaa omaa lainaansa minulla! (takasin hänelle avioliittomme aikana lainan, jonka jätti maksamatta ja nyt minä joudun maksaa)

Menen huomenna KELAan ja sossuun kyseleen tuosta elatusturvamaksusta.

ap

Vierailija

Lainaus:

kahdelle (?) lapselle vajaaksi viikoksi?

ruokaa tuolla 60 e:lla, kun laskee tarkkaan. Mulla on vaan tytöllä keliakia ja sen ruoka maksaa enemmän... Mutta joo, kyllä me nyt toimeen tullaan, kun ollaan tarkkoja rahan kanssa.

ap

Vierailija

Ja se uusi tehdään siitä kuusta alkaen, kun sain ajan eli huhtikuusta. Kai sitä voisi sossusta jotain yrittää, mutta en tiedä, jaksanko alkaa siihen liite-tositerumbaan. Ja mua jotenkin loukkaa se, että ne sossussa haluaa tutkia mun tiliotteet. Mun mielestä ne on yksityisasioita. Ja mun tiliotteetkin on jossain hukassa... Huokaus.

ap

Vierailija

alle sen miniminormirajan ilman elareitakaan. Mutta se normihan on tosi pieni eli tiukilla mä olen nyt kuitenkin koko ajan, kun pitää maksaa lainanlyhennykset, lasten päivähoitomaksut... Tyttöni 5v ei sit tänäkään talvena saa luistimia, vaikka niin toivoi. Ei oo varaa ostaa, eikä kirpparilta löydy tytön kokoa. No, kai ensi vuonna sit...

Lastensuojelu ei välitä. Kerroin jo tilanteen ja ne vaan hokee, että pyydä lasten isältä rahaa, kyllä sen pitäisi maksaa... Eivätkä usko, ettei isä maksa, ei sit millään.

Tässä alkaa ihan masentua, kun on niin paska tilanne. Melkein 300e kuussa olisi mulle ja lapsille iso raha.

ap

Vierailija

on muistaakseni tämä minimi. Ennen sitä haettiin sosiaalitomelta, nykyään käsittääkseni KELA:lta. Tämän rahan siis saat jokatapauksessa, kunhan vaan älyät hakea sitä. Perivät sitten elatusvelvolliselta takaisin...Jos lapsellasi on tunnustettu isä papereissa, hän on elatusvelvollinen. Ja jos hän syystä tai toisesta ei maksa tai kykene maksamaan mitään, saat kunnalta siis tämän minimin elatusturvamaksuna. Se kerääntyy sitten elatusvelvolliselle velaksi ja myöhemmin ulosoton kautta maksettavaksi...

Onpas muuten idiootti isä lapsillasi.

Vierailija

Toivottavasti menee läpi. Mutta tuskin enempää kuin helmi-maaliskuuksi saan lyhennysvapaan. Tammikuu ollaan nyt kituuteltu niin pienellä rahalla, etten ees muista koska viimeksi. Loppuviikoksi on rahaa ruokaan 60e! Onneksi olen ke to ja pe töissä eli lapset saavat syödä päiväkodissa. Ja lauantaina menevät mun siskon luo hoitoon, saavat syödä siellä.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat