<3 <3 Kesäkeijujen viikko 4 <3 <3

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei vaan hei!!

Uusi viikkopino taas käyttöön.. =)

Viikot sen kun vierii eteenpäin. (kohta todellakin on kesäkuu;)

Täällä kaikki hyvin, paitsi...HIRVEÄ NÄRÄSTYS alkanut taas. Jo kolmena päivänä todella inhottavaa närästystä :( No apteekin kautta töihin ja kyllä se sitten onneksi vähän helpotti, mutta tuli takaisin... :( No toivottavasti ei nyt enää illalla vaivailisi!!!

Masun tyyppi on liikuskellut vaihtelevasti silleen et oon tuntenut:) Tänään töissä mun synttärikakun jälkeen (suklaakakku, nam;) joku aika niin tuntu tökkimistä, heh!!

No eipä täl kertaa muuta jaarittelua...

Hyviä vointeja!!! :)

Anneh ja pikkunen 17+1 <3

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Minulla on tänään 4D ultra..vähän kyllä jännittää kun näkee sen vaavin oikeen kunnolla...ja sukupuolen. Toki sekin jännittää et mitäs jos se on jotenkin epämuodostunut tai sil on jotain vikaa siis pahasti. No ehkä kaikki selviää.

muuten tääl kaikki hyvin. Närästelee kans mut renniee en ole nyt ottanut kun alkuraskaudessa käytin niitä niin mulle tuli aikas paljon ilmaa mahaan joten otan vasta sitten kun pakko on.

On pakko kyl jakaa teidän kanssa eräs juttu kun lupasin lapselleni (6v poika) että en kerro kellekään mutta tekun ette nyt muuten tapausta tunne. eli eilen hain eskarista poikaa niin hän ilmoitti että on treffit erään tytön kanssa. Mietin itsekseni että kyllä tää nykyajan nuoriso aloittaa ajoissa nää jutut kun itse oli vasta neljätoista kun aloitin treffaamaan poikia. No isän piti lähteä luistelukentälle esiliinaksi jotta nämä natiaiset voisivat tavata....tarina päätyi kuitenkin niin että tyttö ei tullutkaan..

lohdutin poikaa että todennäköisesti tytön vanhemmat ei päässyt tuomaan tyttöä juuri tänään kentälle että joku toinen kerta sitten....toisaalta tämä on niin suloista mutta en tosiaan uskonut että tähän rumpaan alan jo tässä vaiheessa. Mekin asumme sen verran kaukana keskustasta että aina on pakko autolla kuskata.

Nyt täytyy mennä murkinoimaan..ilmoittaa masuasukki..

Ilmoittelen teille huomenna miten ultrassa kävi

t.tr02 21+0

Vierailija

Aattelin vaan nostella pinoa, kun muuten tipahdetaan kakkossivulle!!!

Tänne kuuluu eilisen jälkeen ihan hyvää...maha on edelleen outo ja varsinkin liikkuessa sattuu. :( Niin ja sitten öisin kun vaihtaa kylkeä, niin repii kamalasti. :( Kaverin kanssa juttelin niin hän sanoi, että hänellä oli myös n. puoli välissä raskautta kyseenlaista kipua ja silloin oli terkkarin mukaan kasvukipua...et eiköhän se oo sellast täälläkin sitten!!

Kaunista talvipäivää toivotellen,

Anneh ja pieni 17+6 <3

Vierailija

Pitää vähän nostella pinoa, jotta ei ihan kakkossivulle pian päädytä!!

luuk@: Niin, mulla on kyllä sellanen tunne et tää närästys todellakin varmaan loppuu sitten vasta laitoksella....No mutta onneksi on sellasia lääkkeitä, mitä saa syödä niin ei tartte kärvistellä. Mulla ei rennie auttanut ainakaan alkuvaiheessa ja siirryinkin sitten gavisconiin, mikä on mulla ainakin toistaseksi auttanut. Niin ja se on ollut hyvä, ettei oo vielä joutunu paketti tolkulla niitä syömään, muutama tabletti on riittän... =)

Saa nyt sitten nähdä tuleeko vauvalle paljon hiuksia syntyessään;))

Muuten täällä samat kujeet kun aikasemminkin...ainut mitä on närästyksen lisäksi ollut on huippaava/pyörryttävä olo.... :/ Soitin sitten eilen neuvolaan kun kävi häiritsemään et mikä se nyt sitten on. Ihana terkkarimme osasi taas mut rauhottaa ja sano, et luultavasti se johtuu siitä, et kun näillä viikoilla veren ja nesteiden määrä kehossa lisääntyy, niin se voi aiheuttaa pyörryttämistä ja huimaamisen tunnetta! Nyt pystyy tää ekakertalainen taas oleen ihan rauhassa=))

Semmosta...no tänään saadaan sitten kuulla miten tr02:lla meni eile 4D:ssä...=)

Muutenkin kaikkien kuulumisia odotellen=)

Nyt on pakko lähteä töitä kohden....

Hyvää vointia keskiviikkoon<3

Anneh ja pikkunen 17+3 <3

Vierailija

Hei kaikille!

Empä ole juuri esittäytymisen jälkeen käynytkään kirjoittelemassa, lukenut kyllä useasti.

Täällä kaikki hyvin, rakenneultraan mennään 2.2 ja mietin tässä kun ei olla ihan varmoja halutaanko sukupuolta tietää, ainakaan vielä tässä vaiheessa, että onnisuisikohan antaa ultraajalle lappu ja kirjekuori johon hän voisi kirjoittaa sukupuolen ja sulkea kuoren :)

Voitaisiin sitten itse päättää haluammeko tietää ja millon. Tietty se kuori polttelis kotona näppejä kamalasti :D

Sellaisesta olen ainakin kuullut, että sukupuoli on kirjattu ylös ja ilmoitettu, että jos haluaa tietää myöhemmin niin saa soittaa ja kysyä. Tämä kirjekuorihomma vaan olisi mielestäni helpompi heillekin.

Sirunen 19+5

Vierailija

Ni ei sitten pudota tältä ekalta sivulta. :D

Täällä ihan hyvät oltavat, nyt kun tukivyöt tuli. Aivan ihana tunne, kun ei nahkaa ja lihaksia enää särje juuripa ollenkaan. Maha on kyllä jo hurjan iso, kasvanut kaksi senttiä ympärysmittakin 10 päivässä.. :D Uskomatonta. Painokin on nyt sitten noussut kilolla. Siellä taidetaan sitten kasvaa ihan huolella, kun ei mamman vanha takkikaan mene enää kiinni. :P Eikä todellakaan mahdu enää normifarkut päälle.

Potkuja tuntuu aina syönnin jälkeen ja kun menee nukkumaan, ja varhain aamulla. Huomaa jo pikkuhiljaa tuon pikkuisen rytmin. Just silloin, ku mamma haluis rentoutua niin alkaa kauhee tanssiminen masussa.

Väsymys on tullut nyt oudosti takaisin, tiedä sitten oonko kipee vai.. :/ Varsinkin ruoan päälle pitäis mennä ottamaan edes pienet torkut, muute on iiihan koomassa loppuillan.

Mihinkäs ihmiset on kadonnu, mitä jengille kuuluu? :)

Mie lähren tästä ottamaan nyt ne torkut, huh.

Hyvät launtait!

-Meevi ja pikkuinen 21+5-

Vierailija

Siinähän se onkelma onkin, kun oon aina yrittänyt itse kuikkia ultrassa että vilahtaako siellä jalkovälissä jotain, mutta ei oo koskaa vilahtanut. Ja ekastakin ultrasta on melko selvä kuva, ettei siellä näy mitään. Ja joku epäili, että olis pitänyt katsella monitorista silloin ku lekuri sanoi että näkyy selvästi, niin silloin taidettiin juuri katsella sydänkammioita, eli ei se mikään vihje ollut kyllä.. :D Jotenkin epäilen itse tyttöä, kun ei ole vilahtanut koskaan mitään ultrassa ainakaan mulle.

Joku myös puhu noista sykejutuista, meidä pikkuisen syke oli luokkaa 144, eli olisko sen perusteella kuitenkin poika? :P

Täällä kans ihme kipuiluja masussa, kun nahkaa särkee niin kovasti tuo venyminen. Tänään ei vielä tukivyöt tullu.. :(

Eilen ei meinannu saada taas unta, kun pikkuinen siellä möyri ku viimestä päivää. On se kyllä vekkuli, kun aina silloin aloittaa ton tanssimisen ku äiti on menossa nukkumaan.. :D

-Meevi ja pikkkuinen 21+3-

Vierailija

Oon ollu himppa laiskanpuoleinen osallistuja viime aikoina, lueskelen kyllä kuulumiset mut aina tuntuu ettei mulla sit ookaan mitään sanottavaa.

Eilen kävin neuvolassa ja anomus äippälomasta ja muista tuli jätettyä- pakkauksen sijaan päätettiin ottaa se 140€ kun uskomme vakaasti että neljäs tyttö tulee ja kamaa on jo runsaasti oottamassa. Ainahan tietty on jotain pientä kivaa ostettava ;o) itse asiassa ostettiin jo tuplarattaat, käytetään nyt alkuun niitä 4veen ja 1,4veen talvikuskailuissa kun ei pyöräily oikein luonnistu. Neuvolakuulumisia: paineet 81/124, hemppaa ei mitattu (oli viimeksi 134) pissa protskut +/- (hillitön valkovuoto aiheuttanee) ja sokrut -. Painoo tullu 620g/vko joten pitää vissiin alkaa hillitä himojaan ..... sit käväisin teetämässä paikallisessa kangasliikkeessä pari masutuubia -suosittelen, hinnaks tuli 5,50€/kpl ommeltuna ja värivalikoima oli huikea. Niin ja ne ommeltiin "mittojen mukaan". Karu tosiasia olikin että masun ympärysmitta TOSIN VAATTEIDEN PÄÄLTÄ TIUKASTI MITATTUNA oli 115cm....kääk. Vissiin levennettävä oviaukkoja kesää kohti mentäessä...

Tänään käytiin sit uimahallissa nuorimmaisen + miehen kera ja kääk: vedessä sitä ei huomannutkaan mutta en sit meinannu päästä altaasta ylös kun hillittömät liitoskivut iskivät :o((( veden vastus oli näköjään liikaa jo ennestään aristaneille nivusille. Mukavintahan tässä kaikessa on se, että huomenna lähden kahden vanhimman lapsen kanssa risteilylle, edessä 5tuntia linkissä istumista per suunta. Todella kivaa liitoskipujen ja superkipeän häntäluun kera!!!!!

Muistakaa mua iltarukouksissa....

terkkusin tonttis ja papu 22+ jotain

Vierailija

..se lekuri unohtaa vaan taas kertoa sen sukupuolen, jos sen vaikka pitikin. Kun ekassa ultrassa laitto jo koneet kiinni, vaikka niskapoimut piti mitata. Sit se vasta muisti, "ainiin, pitihän nekin mitata!" Jos vaan sitten on hajamielinen lääkäri meillä.. :D

Vierailija

Mikä tätä keskustelupalstaa vaivaa kun jatkuvasti kaatuilee...onneksi kopioin tekstin ettei tarvinnu uudelleen kirjoittaa tätä romaania.

Joo siitä 4D ultrasta vielä että aika vähän sitä loppujen lopuksi oli sitä varsinaista kolmiulotteista kuvaa. Enimmäkseen katsoi 2d:nä rakenteita jne ja myös sukupuolenkin katsoi 2d:nä (hassu sanoa noin). Minusta oli sinällään hienotunteinen lääkäri kun teki näin sillä siinä näkyi ensin ns pallukka jalkojen välissä ja siihen lääkäri sanoi että kyllä hän nyt melkein varma tästä olisi mutta sitten myöhemmin hän vielä uudelleen katsoi ja silloin kaveri potkaisi samalla näkyi kun pieni nysä heilahti...ja sitten lääkäri oli jo 100 varma että tästä ei voi erehtyä.

Tarkoitin muuten hienotunteisuudella sitä että ei näyttänyt ns värillisenä toisen sukukalleuksia..itse katsoin jotain ulkomaalaisia sivustoja kerran jossa oli ultrakuvia niin siellä oli oikein värillinen lähikuva jonkun tytön alapäästä niin jotenkin tuli sellainen olo että oliko nyt pakko koko maailmalle näyttää tulevan lapsosen alakerta.

Jos teistä on niin kuin onkin jo jotkut käyneet rakenne ultrassa niin tämä oli oikeastaan sama juttu lukuunottamatta muutamaa kertaa kun näytti vauvan kasvoja, käsiä ja jalkoja. Sormetkin laskettiin...kaikki tallella eikä yhtään ylimääräisiä.

meevi olen samaa mieltä siitä että jos ultraaja on sanonut että tuossahan se näkyy niin todennäköisesti sieltä olisi poika tulossa. Minulla oli itsellä kyllä jo sellainen tunne että poika tulee kun neuvolassa sykkeet mitattu 144-152 välille. Tämä voi olla humpuuki juttu mutta myös iho on tosi kuiva. Hilseilee tosi paljon kasvoissa ja rinnoissa iho. Toki tämä hampaiden huonokunto viittasi aikoinaan minun ja työkavereiden mielestä tyttöön..mutta tämä juttu einyt pitänyt paikkansa.

Minullakin on nyt ollut kauhee närästys tämän aamun ja eilisen illan. sitten mullakin ollut kovat kivut kyljissä ja virtsarakon seutuvilla.

Tuli vielä mieleeni että kun moni on ollut nuhassa niin eräs tuttuni kertoi että hän oli koko raskausajan nuhassa. Lääkäri oli hänelle sanonut että tuo nuha jaa synnytyspöydälle ja niin se jäi..eli voi olla että teilläkin pitkittyneen nuhan syy onkin se pikkuinen masuasukki.

Tsemppiä päivään.

t. tr 21+2

ainii tänään on viisaudenhampaan leikkaus se kyllä vähän jännittää...

Vierailija

Eipä ole tullut taas vähään aikaan kirjoitettua kun ei ole ollut mitään kerrottavaa. Mutta nyt sitten viimein taas on, koska käytiin tänään rakenneultrassa.

Kaikki oli kaverilla hyvin. Painoarvio oli tällä hetkellä 390 g ja koko vastasi viikkoja (pari päivää enemmän kuin menkoista laskien). Kaikki rakenteet näyttivät olevan kunnossa, joskin osan etsimiseen meni aikaa kun kaveri oli, ja pysyi, niin hankalassa asennossa. Hän olla möllötti poikittain kontallaan hieman minun napani alapuolella, pää vasemmalle, peppu oikealle ja naama kohti minun selkääni. Eikä suostunut liikkumaan siitä yhtään mihinkään. Kovasti kyllä heilutteli jäseniään, mutta ei vaihtanut asentoaan. Tuo asento taitaa olla itse asiassa kaverin suosikkiasento, koska oikeastaan aina jos selällään maaten kokeilen missä hän on niin löytyy juuri tuosta samaisesta paikasta ja pääkin yleensä aina samaan suuntaan. Sen tuntee ihan selvästi.

Ultrannut kätilö oli aivan ihana. Selitti tarkkaan mitä milloinkin tutki ja ultrasi kaikkiaan lähemmäs 45 minuuttia, jotta löysi kaikki tarvittavat rakenteet. Yritti vielä metsästää meille kasvokuvaakin mutta masuasukki ei suostunut sitä meille antamaan. Saatiin sitten kuva jossa näkyy toinen jalka tosi selvästi, reisi, sääri ja jalkaterä. Taitaa olla tulossa rauhallinen mutta itsepäinen vauva. Sukupuolta ei edes haluttu saada selville ja sanottiinkin se selvästi jo ultraan mennessä.

Kaiken kaikkiaan siis kaikki hyvin. Nyt pitää mennä jatkamaan lohikeiton tekemistä.

Heinäminkki + kaveri rv 20+3

Vierailija

ihana talvinen viikko alkoi...

tällä viikolla torstaina tulee 20 täyteen, jes.

mullakin ollut närästystä mutta en ole mitään apuja siihen kokeillut.

ehkä se ei oo ollu niin rasittavaa et olisin halunnu lähtee hakee jotai apteekista.

äitiysvaateostoksille on pakko lähteä tällä viikolla...etenkin housuista alkaa olee iha just pulaa :)

masu kasvaa ja pikkuinen myös <3 ihanaa.

hyvää viikkoa!

yhteyksiin.

-hilehile + rusina 19+4

Vierailija

Tari: Mitä tuo sitten tarkoittaa, tuo kohdunkaulakanavan lyhyys?

Ei varmaan ole sama, kun mulla lukee neuvolakortissa että "kohdunsuun pituus 3cm"...?

Mie en oiken ymmärrä näitä ekakertalaisena, eikä lääkärin penteleetkään selitä MITÄÄN. >:(

-Meevi ja pikkuinen 21+3-

Vierailija

Itse pitkästä aikaa jotain tänne kirjoittelen. Huomasin äsken tämän keskusteluotsikon kesäkeijuista ja päätin tulla tsekkaamaan mitä muille kesävauvanodottajille kuuluu. Itsellä laskettuaika heti kesäkuun alussa (9.6.)

Hyvin on mennyt, ilman sen kummempia vaivoja alkuraskauspahoinvoinnin jälkeen. Olen tuntenut vauvan liikkeet tosi pitkän aikaa, ehkä jostain viikolta 13 asti (silloin kevyitä), mutta joka viikko aina vähän voimistuneempina. ;) Tällä viikolla potkut on tuntunut jo melko kovina. Mutta niin ihanalta tuntuvat joka kerta! :) Näkyy selvästi vaatteiden päältä liikkeet ja aina välillä töissä unohdun vain tuijottamaan vatsaani ja katselemaan pienokaisen liikkeitä.

Itsellä ollut myös jonkin verran noita nivuskipuja, välillä niin kovasti että esim, kävellessä on joutunut oikein pysähtymään kivun takia hetkeksi. Jotain kramppia tuntuu siis alavatsassa ja nivusissa aina silloin tällöin olevan. Kuulemma ihan normaalia. Olen kuitenkin tästäkin huolimatta pyrkinyt harrastamaan liikuntaa pari kertaa viikossa.

Ei jotenkin jaksaisi millään enää odottaa, vaan toivoo vaan että viikot kuluisi nopeasti ja tulisi pian kevät. Tää talvi on muutenkin niin pimeää aikaa. Ootteko muut muuten jo ostelleet vaunuja tai muita vauvatarvikkeita? Ite en oo vielä ostanut mitään, mutta tekisi jo mieli lähteä ainakin vaunuostoksille.

Hyvää kevään ja kesän odotusta kaikille ja hyviä vointeja!

Fanny81 ja salamatkustaja (kätilön mukaan ehkä tyttö) 21+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat