Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te tosi hoikat! Kertokaa jotain faktoja, miksi on hienoa olla hoikka?

Vierailija

Mikä siitä tekee parasta?

Miksi kannattaa laihtua?

Tarvitsen vähän psyykkaamista nyt...

Kommentit (15)

Vierailija

on myös riskinsä. Joillakin hormonitoiminta säilyy vaikka laihtuu, mutta toisilla kuukautiset jäävät pois. Ne jotka onnistuvat tulemaan raskaiksi, ovat suuremmassa vaarassa saada keskenmenon. Alipainoiset naiset sairastuvat herkemmin osteoporoosiin vanhemmiten. Joillakin kehonkuva ja ajatusmaailma häiriintyy laihtumisen edetessä, ja laihasta olemuksesta, tietystä painosta/ruokavaliosta/kalorimäärästä ja itsensä kurissa pitämisestä tulee elämän keskeinen sisältö ja siitä lipsuminen ahdistaa kohtuuttoman paljon.

Ihan vain siksi, että kymmenesosa ellei enemmänkin täällä palstailijoista on syömishäiriöisiä, joiden vastauksiin ei pidä ihan jumalansanana uskoa.

Vierailija

Eli ei ole koskaan tarvinnut treenata, joten en tiedä mitä hienoa tässä on kun sitä ei ole ns. saavuttanut. Meinaa vaan jatkuvasti olla kylmä.. tai kai siihenkin on jo tottunut :)

Se on vaan tämä nykymaailma, joka ihannoi laihuutta.

Vierailija

hävetä itseään (koska olen huomannut, että lihavat häpeävät aina). Voi tsippailla alusvaatteissa kotosalla (siis ilman häpeäntunnetta siitä, että on lihonut) ja on kiva kun vaikka kumartuisi, niin ei tunnu läskimakkaroita vyötäröllä. On kiva ostaa uusia vaatteita, kun käytännössä suurin osa vaatteista istuu hyvin, kun on "mallinmitoissa". Kaiken kaikkiaan on hyvä olla kropassaan, kun läski ei hylly - on hyvä olo fyysisesti ja henisesti.

Vierailija

siis sille että tykkään olla hoikka on mm.

- Tyytyväisyys omaan kroppaan! Osa on tietysti lihavinakin tyytyväisiä, mutta huomattava osa ei. Ei tarvitse hävetä omaa kroppaa tai kauhistella miltä näyttää alusvaatteisillaan tms.

- vaatteita löytyy helposti, kun mikä tahansa näyttää hyvältä ja kokoja on joka paikassa (paitsi ehkä alessa :)

- kevyt olo, ei hikoile niin paljon, terveellisempää kuin lihavuus

- Mahtuu hyvin kaikkialle, ei tee lentokoneessa tiukkaa pienet istuimet ;)

Vierailija

puolia on varmasti ja paljon, ainoo mikä nyt tulee mieleen on että jaksaa liikku a ehkä paremmin kun ei ole 20 kiloa mukana kannettavana

Vierailija

Ei tule kuume esim. vaatekaupoissa niinkuin lihavammalla.

On tyytyväinen peilikuvaansa ja vaatteisiin päällänsä.

Ei tarvi olla käyttämättä jotain vaatetta sen takia, että vatsamakkarat näkyy liikaa.

Ja jos nyt olet siis ylipainoinen niin laihdutettuasi voit olla tyytyväinen ja ylpeä saavutuksestasi.

Vierailija

- tämä on terveellisempää kuin ylipaino, varsinkin jos harrastaa liikuntaakin

- ja se liikunta helpottuu kun ei ole lisäpainoa, ei nivelet rasitu niin paljoa yms.

- kaupoista löytyy helpommin vaatteita, ja ne näyttävät hyvältä päällä

- todennäköisesti näytät kauniimmalta, joitakin pieni pyöreys pukee mutta suurin osa näyttää parhaimmalta hoikkana/normaalipainoisena

Vierailija

kauneimmillani hieman alipainoisena, tosin jotkut sukulaiset ja puolitutut kauhistelivat "anoreksiaani" kun eivät olleet tottuneet näkemään mua niin hoikkana, mutta itsellä oli tosi hyvä fiilis. Enkä tosiaan kituuttanut nälässä, vaan hoikistuminen johtui liikunnan paljoudesta. Söin myös paljon, mutta terveellisesti.

Kaikki vaatteet näytti tosi hyvältä päällä, eikä ollut mitään ongelmia lähteä biitsille tai kylpylään bikineissä. Itseluottamus oli pilvissä.

No...sitten jostain syystä, tuli kaikkea muuta tekemistä, enkä enää ehtinyt salille neljää kertaa viikossa, ja aerobicin ihana ohjaaja lähti muihin hommiin ja tilalle tuli todella ärsyttävä kanamainen... ärsytys ja lopetin sielläkim käymisen.

Painoa tuli vain muutama kilo, mutta olo ei ollut enää niin kiva kropan suhteen. Ja nyt olen raskaana, joten laihdutus saa jäädä jonnekkin hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija

ainakin hyvä olo omassa hoikassa kropassani - sekä henkisesti että fyysisesti. Olen itsekin ollut pyöreämpi, ja hoikkana tunnen itseni viehättävämmäksi sekä jaksan fyysisesti paremmin.

Vierailija

mennä uimahalliin, rannalle, yökerhoon.

Miesten päät kääntyy helpommin.

Vaatteet ei ahdista.

Liikkuminen helpottuu.

Nivelet eivät rasitu.

Kivempi mennä vaatekauppaan.

Seksuallisesti vapautuu helpommin.

Vierailija

Helteillä ei ole ehkä niin kuuma? Liikkuminen? Autoon meno tai autosta pois nouseminen helpompaa?

Pukeutuminen on kaksipiippuinen juttu, itse joudun ostamaan housut lastenvaateosastolta ja jos jossain myydään naistenvaatteita alehintaan niin tämmösen kokoa 34/36 on melko turhaa löytää mitään.

Vierailija

siitä tulee vaan uskomattoman ihana fiilis, ja tarkoitan siis, että on oikeasti todella hoikka, ei ns. normaali (mitä valitettavasti tällä hetkellä olen, 166/59). Silloin kun painan n. 52kg, olen tosi hyvännäköinen. Laihiksella täälläkin...

Vierailija

Ulkonäköäkin tärkeämpi kyllä on tunne siitä että jaksaa. Että kun eteen tulee portaat, ne tulee juosta kipaistua ylös eikä vain löntystettyä. Hiki ei tule niin helposti pintaan.

Uusimmat

Suosituimmat