Lapsi rikkoi tietokoneen, kuka korvaa?

Vierailija

Miksi isä maksaa kun ei ollut paikallakaan, miksi et vahtinut missä lapsi on mehunsa kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija

eikö se oo yhtä paljon sun lapsi kun isänsäkkin? Miks vaatia isältä maksua, vai onko teillä kenties paljonkin kaunaa toisianne kohtaan?

Vierailija

Lainaus:

Tietenkin, hälläkin on elatusvelvollisuus jos olette naimisissa.

t: etä-äiti itsekin

Ohhoh? Aika erikoinen lainsäädäntö musta. Eihän se kai lapsen kanssa naimisiin mene, vaan mun?!?

Vakuutusyhtiössä sanottiin, että miehen kotivakuutus korvaa, paitsi omavastuun. Koneen iästä ei ollut puhetta.

Onko teillä muuten tietoa vai ovatko nuo mielipiteitä? Siksi täällä tosiaan kyselen kun en yhtään tiedä miten homma menee ja mihin olis rinnastettavissa. Olen vaan saanut sen käsityksen että melkein kaikki vastuu lapsesta on aina lähivanhemmalla.

ap

Vierailija

Ap:n miehellä ei ole elatusvelvollisuutta ap:n lapseen. Miehellä on elatusvelvollisuus kyllä ap:hen, mutta sillä nyt ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Ajattelepa ap ihan järjellä: KUKA siitä lapsesta on vastuussa? Isä silloin , kun lapsi on hänen kanssaan ja sinä silloin kun lapsi on sinun kanssasi, eikös vaan?

Kumpi teistä laisti velvollisuutensa vahtia lasta ja tämän tekemisiä? Sinä.

Sinä et vahtinut ja näin ollen sinä maksat sen omavastuun, jos tahdot uuden koneen.

Vierailija

Älä höpötä.

Lainaus:

Lainaus:

Ohhoh? Aika erikoinen lainsäädäntö musta. Eihän se kai lapsen kanssa naimisiin mene, vaan mun?!?

ap

Mitä mahtais sossu siihen sanoa?

Ei mitenkään erikoinen, vaan ihan järjellinen asia.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laitat miehesikin lapsesi edelle.

Vierailija

Siis. Viisivuotiaani kaatoi mehua minun ja mieheni yhteiseen tietokoneeseen. Lapsen isän, jonka luona lapsi virallisesti asuu, kotivakuutus korvaa koneen mutta tämä kieltäytyy maksamasta omavastuuta. Sanoin sille, että mielestäni saisi maksaa, kun saa jo muutenkin elatusmaksut + lapsilisät ja lapsi on silti meillä yhtä paljon kuin hänellä ja nykyinen mieheni on maksellut lapsen ruokia sun muuta jo vuoden ja tämä exä on aivan itse väen vängällä halunnut ensisijaisen huoltajuuden ja kaiken vastuun lapsesta. Onko meillä siis laillinen oikeus korvaukseen vai eikö kenties ole? Siinä koneen mukana meni tosiaan myös aika liuta mun miehen juttuja.

Vierailija

Lainaus:

ap

Mitä mahtais sossu siihen sanoa?

Ei mitenkään erikoinen, vaan ihan järjellinen asia.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laitat miehesikin lapsesi edelle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat