Ei kai kukaan OIKEASTI usko, että mahan muodosta, viivasta tai sykkeestä voi

Vierailija

päätellä vauvan sukupuolen?

Kommentit (15)

Vierailija

Kardiologikin on vain ihminen, vaikka sillä sinusta hieno titteli onkin. :)

Tosiasiassa sykkeistä ei voida päätellä lapsen sukupuolta.

Vierailija

Töissä tehtiin kerran leikkimielistä tutkimusta juuri näistä sykkeistä, mahaviivoista ym. ja syntyneestä sukupuolesta ja tulos oli, että 50 % mahdollisuus mennä oikeeseen (työskentelen siis kätilönä). Minusta nämä arvailut on ihan hauskoja, mutta en niiden perusteella ostaisi lapselle koko vaatekaappia täyteen vaaleanpunaista/-sinistä. En vaikka itsellä vauvamahat on kyllä menneet nappiin ja olen saanut kaksi poikaa pallomahalla ja kaksi tyttöä joka paikan leviämisellä =)

Vierailija

Mulla tyttö ja poika, maha kasvoi ja oli prikulleen samanlainen. Sykkeet oli molemmilla kokoajan 140-150 välillä.. nyt kolmatta odotellaan ja taas on samat sykkeet ja samanmoinenn maha, sukupuolesta ei tietoa..

Vierailija

Eipä tuolla Lastenlinnan kardiologilla ollut mitään syytä asiasta lööperiäkään puhua. Ehkäpä kokeneella lasten sydänlääkärillä on enemmän tilastotietoa tyttö- ja poikasikiöiden keskimääräisistä sykkeistä kuin teidän neuvolatädillä.

En kyllä lähtisi lastenhuonetta sisustamaan sykkeiden tai ultrankaan perusteella, ainut mihin voi 100% luottaa on kromosomitutkimus.

t: Kakkonen

Vierailija

huvikseen sykkeiden ja sukupuolen yhteyttä toisiinsa. Hänen käytännön kokemuksensa mukaan niistä ei voi päätellä mitään.

Eikä tuo kyllä pätenyt minuunkaan: sain "tyttösykkeillä" pojan ja "poikasykkeillä" tytön. Mites kakkosen kardiologi tämän selittää?

Vierailija

Takana kolme yksösraskautta joista tuli pojat ja kaksosraskaus joiden tulos oli kaksostytöt. Kaikissa raskauksissa maha oli samanlainen, kasvoi eteenpäin enkä siis levinnyt. Eikä mulle koskaan tullut mitään viivoja eikä kukaan lääkäri taikka terveydenhoitaja veikkaillut sykkeistä mitään. Sykkeitä seuratessa, ihmiset kiinnittivät huomiota vain siihen että, sykkeet oli hyvät.

Vierailija

Enkä jaksa uskoa yhdenkään kardiologin noista sykkeistä mitään väittävän. He kun näkevät kovin monenlaisia sykkeitä työssään sukupuolesta riippumattomista syistä.

Terv. äiti, jonka lapsen syke oli hädin tuskin 60

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat