Osaako joku valmistaa paperia?

Vierailija

Tahtoisin tehdä kortteja paperimassatekniikalla, mutta MITEN?

En halua uhrata tehosekotinta, ja onko se "tauluun" valaminen välttämätöntä?

Kiitos, jos joku askartelutaitonen osaa avittaa!

Kommentit (3)

Vierailija

siihen tasaiseksi, ohueksi kerrokseksi. Myös massasta pitää saada tasainen, mutta ehkä jos keittelet vaikka vessapaperia tms. niin se möyhentyy jo aika tavalla. Suosittelen kuitenkin työvälineitä, muuten saat aika krouvia paperia. Mikään ei estä kokeilemasta, mutta jokin työväline sinulla tulee olla siihen paperimassan arkiksi tekemiseen. Onko sinulla sideharsoa - jos sen päälle ladot, vähän kaulitset jne.? En tiedä onnistuuko, mutta sehän idea uusien tekniikoiden kehittämisessä onkin, että testataan ja kokeillaan.

Jos vähän googletat voit löytää ohjeita. Käspaikassa tai jollain tee itse-keskustelupalstalla voi olla enemmän ohjeita.

Vierailija

Iski kärpänen tehdä kortteja ja pakko tehä niitä heti!

Epätasasuudella ei ole minulle niinkään väliä, mutta sideharsoa löytyy, siihen voisi laittaa kuivumaan ja koittaa ripustaa sen jotenkin.

Koitan googletella, sillä välin saa laittaa omia kokemuksia vaikka! Mutta kiitti vastauksesta.

Ap

Vierailija

ja siten paperihituset leijailevat harson reunoja kohti ja keskelle jää tyhjää, kun kaadat massaa harsolla. Voisitkohan siivilöidä massasta vettä ensin pois vaikka kahvin suodatinpaperilla? Tai jos painelet kuivahkoa paperimassaa suodatinpaperin päälle, se voisi tarttua siihen ja saisit siten paksuhkoa, hieman muhkuraista paperia - mitään kovin ohuttahan et edes kortteihin tarvitse?

Jos teet vaikka usemman kerroksen, voi paikkailla kuivunutta edellistä kerrosta ja sen epätasaisuutta uudella, märällä massalla?

Itse olen aina käyttänyt viiraa, se kun on niin kätevä. Olen käyttänyt erilaisia kasveja, langanpätkiä yms massaan, mutta ihan sanomalehteäkin voi käyttää askarteluun.

2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat