Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä maissa olet asunut? Mikä on ollut paras maa asua?

Vierailija

.

Kommentit (9)

Vierailija

kaikissa niissä on hyvät ja huonot puolensa ja kaikissa olen asunut suunnilleen yhtä tyytyväisenä. Mulle olellinen ei ole se maa, missä asun, vaan se, missä on rakkaat ihmiset ja työ.

Vierailija

Jokaisessa maassa on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Jos minulla ei olisi sukulaisuussiteitä mihinkään, niin Suomi ja Ruotsi jäisivät vertailussa kyllä hännille. Miellyttävimpiä asuinmaita ovat olleet Englanti ja Kanada (ehkä juuri tässä järjestyksessä).

Tosin kaikki riippuu kaikesta. Jossain maissa olen ollut opiskelijana yksikseni, osassa miehen kansssa työssä, toisaalla pienten lasten kanssa ja jossain koululaisten kanssa. Nämä vaikuttavat paljonkin viihtyvyyteen ja siihen miten tutustuu paikallisiin/muihin, ja siihen minkälaiseen seuraan sitä sitten päätyy.

Mutta kaikki nämä maat ovat tosiaan omalla tavallaan viehättäviä. Ja omalla tavallaan Raivostuttavia. Luultavasti kuitenkin asetumme jossain vaiheessa Suomeen, vaikka esim. koulujärjestelmä Suomessa ei mielestäni mitenkään loista muiden maiden rinnalla (sanoo Pisa-tutkimukset sitten mitä tahansa).

Vierailija

Kaikissa noista ihan hyvä asua. USAssa viihdyin vuoden hyvin, sitten alkoi Suomi-ikävä vaivata. Saksassa asuin vain puoli vuotta, joten siitä en uskalla kovin syvällistä analyysiä tehdä. USAssa on omia hyviä puoliaan ja siellä vaikuttaa todella paljon missä päin maata ja minkälaisella paikkakunnalla asuu. Loppujen lopuksi asun kuitenkin mieluiten Suomessa, syitä sen kummemmin erittelemättä.

Uusimmat

Suosituimmat