Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitler-touhusta ja Nina Mikkosesta

Vierailija

Okei, tiedän että kaikki on varmaan jo kyllästyneitä aiheseen mutta kun ite ehdin ajatella koko asiaa nyt vasta töiden jälkeen...

Päiväkotijärjestelmä voi mun puolesta olla kotoisin natsi-Saksasta tai mistä vaan. Mutta natsi-Saksaan liittyy mun mielestä yksi oleellinen seikka ja se on fanaattisuus. Oltiin fanaattisesti kansallismielisiä ja fanaattisia rotukysymyksessä.

Mun mielestä Nina Mikkosella ja natsi-Saksalla on yhteistä fanaattisuus. Ja jos vähän maailman historiaa katsoo niin fanaattisuus missään asiassa ei ole kantanut kovin hyvää hedelmää...

Siinä vaiheessa kun ilmestyy tutkimuksia, joissa todetaan lasten kärsivän päiväkodissa olemisesta (samaan tapaan kuin vaikka tupakan savusta) niin Mikkosen fanaattisuus on jollain tavalla oikeutettua (tosin saman asian voisi esittää vähän asiallisemminkin....).

Mutta kokonaisuutena sanoisin, että fanaattisuuden siemenen kylväminen omiin lapsiin on kyllä pelottavaa. Kun on oppinut olemaan fanaattinen yhdessä asiassa niin sama käyttäytymismalli toistuu helpommin muidenkin asioiden kohdalla. Ja kun lapsen tulevaisuutta ei voi ohjailla mielin määrin... Entä jos lapsi kasvettuaan onkin fanaattinen jossain asiassa joka ei vanhempia miellytäkään...

Mitäköhän Mikkoset tuumaisivat jos pojista vaikka kasvaisi fanaattisia aseistakieltäytyjiä....

Kommentit (2)

Vierailija

kristillisen työväenliikkeen (joo, sellainen oli silloin olemassa, vaikka se voi 2maalman sodanjälkeisessä maailmassa kuulostaa hassulta) aikaansaannoksena. Sen tarkoitus oli tarjota työläisäitien lapsille ruokaa ja moraalista kasvatusta ja estää niitä ryhtymsätä punikeiksi... Siis kauan ennen natseja...

Uusimmat

Suosituimmat