Ovatko tyttöni HUOLESTUTTAVAN pieniä?

Vierailija

8, 5 v. on 122 cm ja 19 kg.

4, 5 v. on 100 cm ja 17 kg.

Ovatko pieniä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kannattaa verrata niihin. Kasvutapoja on niin erilaisia.

Itse olin pieni vielä koulun alkaessa, mutta mulla oli murrosikä melko myöhään ja niinpä sitten ehdin kasvaa 175-senttiseksi.

Vierailija

jos vanhemmat on pieni. miten lapset olisi isoja

mutta jos vanhemmat on pitkiä ja lapset lyhyitä niin sitten voi jo miettiä onko vikaa

oma tyttö 4v tarkastuksessa oli 110 cm ja 20,4 kg

iotse olen 175 cm pitkä

Vierailija

8,5-vuotiaana 117cm, nyt aikuisena 155cm. Pieni olen edelleen, mutta en koskaan ole mitenkään kärsinyt koostani. Molemmat vanhempani ovat lyhyitä.

Oma poikani onkin sitten toista maata: 5,5-v. ja 126cm. Jännä nähdä koska kasvaa minusta ohi.

Vierailija

[iMuistaisin, että koulun alottaessani olisin ollut 124cm.

12v olin kuitenkin 155cm.(meidän suvussa kasvu yl loppuu aikasin) Jostain syystä kasvuni hidastui ala asteella. Jäin äitiäni 10cm lyhyemmäksi. Sisaruksiani olen reilusti lyhyempi. Eipä noita pituus juttuja kovin tutkittu 70-80l vaihteessa

]

Lainaus:

juuri 7v täyttänyt tyttöni on 129cm 24kg, 8v poikani on 140cm

itse olen 156cm pitkä

[/quote]

Vierailija

Pienikokoinen on toki verrattuna moniin luokkakavereihin (on luokkansa 2. lyhyin). En kyllä näe mitään syytä huoleen ja sitä paitsi me vanhemmatkin olemme melko lyhyitä.

Vierailija

tyttö 4v ja neuvolassa kuukausi sitten 108,5cm ja 18.3kg.. kasvaa tasaisesti ja hyvin.. pitkä on kuulemma ikäisekseen.. äidiltä ei ainakaan ole pituutta saanut.. t:165cm =D

Vierailija

eli mä en huolestuisi ;)

Meidän tyttö on ollut pieni jo syntyessään ja on koko ajan kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Tuskin jättiläiseksi kasvaakaan.

T: äiti, jolla pituutta huimat 158cm ;)

Vierailija

on myös 100cm ja painaa 16-17 kg.

Kaverin tytär oli 5v tarkastuksessa 102 cm ja hänelle oli puhuttu jo tutkimuksista, joilla etsitään syy hitaalle kasvulle. Meille taas ei ainakaan ole vielä mitään puhuttu tutkimisesta, vaikka aina on mainittu, että pikkuinen on. Kasvaa kuitenkin.

Itse olen kyllä hieman huolissani jo, kun poikakin näyttää kasvavan samaa tahtia isosiskonsa kanssa ja häneltä nyt odotin jo sukupuolenkin perusteella vähän nopsempaa tahtia...

Olis kyllä kiva kuulla muiden lyhyiden lasten vanhemmilta, että miten on nlassa reagoitu!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat