Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää ihan sairaasti! Viikon päästä lapset aloittavat päivähoidon ja mä kohta taas työt.

Vierailija

ei se itkemällä parane. on ne muutkin vaihtaneet työpaikkaa, asuinpaikkaa tms suunnitelmia, ei se niin vaikeaa ole.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Jos suinkin olisi muuta alanni työtä, ottaisin vastaan. Mies on töissä aivan päinvastaisessa suunnassa, työmatkaan menee onneksi vain 20min.

Mietimme kodin vaihtoa keskelle työpaikkojamme, mutta se ei ole sittenkään hyvä ajatus. Silloin lapsille tulisi paljon pidempi hoitopäivä, nyt ovat miehen työmatkan varrella.

Minä vien lapset 7 jälkeen aamulla töihin. Mies menee nyt tavallista aiemmin töhin (6.30) ja näin on sovittu jatkuvan ainakin vuoden. Mies lähtee töistä 15 aikaan ja hakee lapset. Minä tulee kotiin ennen klo 18.30 paikkeilla. Töissä ei lämmetty ajatukselle lyhennetystä työpäivästä eikä osittaisesta hoitovapaasta tms.

ap

Vierailija

lapset on tärkeämpää kuin mikään muu maailmassa. työpaikan tai asunnon vaihto ON mahdollista taantumasta huolimatta. ihmiset VOIVAT valita ja elämäänsä VOI vaikuttaa

Vierailija

minkä alan opettaja noin tienaa neljän tunnin päivähommilla?

Tää rupee kans semmoseks...

T:ope

Lainaus:

sopii mulle...tai opena saisin yhtä paljon kuin nytkin 3200e/kk...ja 4h päivässä töitä...ehdin tehdä illalla miehen tultua loput työt.

Vierailija

Viikonloput vietätte varmaan kokonaan yhdessä.

Tuttu äiti joululomalla (ulkomailla) muisteli ainokaisensa vauva-aikoja, kuinka hän oli aloittanut työt vauvan ollessa 3 kk ja lähti ennen kuin vauva heräsi, palasi vauvan jo mentyä nukkumaan, kuusi päivää viikossa. Hän sitten herätteli vauvan iltaisin, että sai hetken pitää sylissään. Ikävä oli kamala, voin vaan kuvitella.

Vierailija

Ymmärrän surusi, kuulostaa kieltämättä kohtuuttoman vähältä viettää vain 1,5 tuntia päivässä arkisin lasten kanssa. Aina ei olosuhteita ole helppoa muuttaa.

Toivon, että löydätte keinon helpottaa arkeanne.

Vierailija

Esim. ammattikouluope, joka tienaa enempi kuin peruskoulun tai lukion ope, saa minimitunneilla pääkaupunkiseudulla n. 2700 e/kk. Ja minimitunnit on 24 tuntia viikossa eli enempi kuin 4 tuntia päivässä.

Mutta jos ottaa enempi tunteja, voi palkka nousta yli kolmen tonnin.

Vierailija

Surettaa ja raivostuttaakin jotenkin tosi paljon. 6 vuotta opiskelin ja omasta halustamme olin kotona jo melkein 6vuotta. Ihan kuin olisi pitänyt aikoinaan valita joko työ tai perhe.

Vierailija

Se ei tarkoita, että se välttämättä on helppoa tai että mistään ei pitäisi luopua, mutta tilannetta voi kyllä muuttaa jos sitä todella haluaa.

Nyt kannattaa pistää asiat tärkeysjärjestykseen, tehdä päätös ja elää sitten sen mukaan.

Vierailija

Mun on todella vaikeaa saada töitä omalta alalta ja jos tuo nykyinen paikka menee alta, niin en jatkossa varmasti tule työllistymään omalle alalle. Mulla on oman alan työkokemusta alle 1v, koska aika pian jäin äitiyslomalle tuolta töistä.

Lainaus:

ja maksella vielä hoitomaksuja.

Vierailija

Lainaus:

lapset on tärkeämpää kuin mikään muu maailmassa. työpaikan tai asunnon vaihto ON mahdollista taantumasta huolimatta. ihmiset VOIVAT valita ja elämäänsä VOI vaikuttaa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat