Täh? Eikö yli 3-v tosiaan saa kotihoidontukea senttiäkään?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko todella näin, että jos hoitaa kotona yli 3-vuotiaita mutta alle kouluikäisiä lapsia, niin näistä ei saa minkäänlaista kotihoidontukea kelalta, ellei perheessä ole alle 3-vuotiasta samaan aikaan?

Siis mikä ihmeen järki tässä on? Valtio ilmeisesti kannattaa 3-6 vuotiaiden laitoshoitoa ennemmin kuin kotihoitoa?!?

Kommentit (15)

Vierailija

Vai pitäisi yli 3-vuotiaiden äidit mennä töihin että saadaan verorahoja? Kuinkahan monta äitiä jäisi kotiin jos saisivat esim. yli 3-vuotiaan hoidosta saman verran kuin minimi kotihoidontuki tai jopa vähemmän? En todellakaan usko että äitejä jäisi paljon kotia tuon takia. Kyse onkin valinnan mahdollisuudesta. Jos saisi jotain tukea niin voisi edes harkita kotihoidon mahdollisuutta. Sillä tuella olisi vaan tarkoitus mahdollistaa kotihoito. Ei rahaa turhuuksiin vaan välttämättömyyksiin. Eiköhän iso osa ole (rahanperässä juoksijoita ja uraa tekeviä) tuo oli kärjistetty jotta ymmärtäisitte eron.

Vierailija

parin vuoden välein, kyllä siinä olisi naiset kymmenisen vuotta kotona yhteiskunnan rahoilla. Aika pitkä aika olla ulkona työelämästä.

Vierailija

Eläke pitäisi karttua vaikka kotona hoitaisinkin mieheni ja minun yhteisiä lapsia. Tulevaisuutta kun ei voi tietää jos vaikka tulisi ero. Silloin saisin surkeaa eläkettä koska olen hoitanut yhteisiä lapsiamme kotona monta vuotta kun taas mieheni saisi parempaa eläkettä. Kotiäidit pitäisi turvata täsäsäkin asiassa!

Vierailija

jos miehet hoitaisivat velvollisuutensa ja pitäisivät 50% hoitovapaista. Ja naiset hankkiutuisivat töihin eivätkä viiristelisi kotona iät ajat.

Vierailija

Että ihmisten pitäisi niinkuin ihan itse elättää itsensä ja perheensä?

Vain onpa hyvä että sait tietää! Vaan mistäs älysit tiedon kaivella?

Vierailija

Ei ole tarkoitus olla kotiäiti loputtomiin vaan siihen asti kun lapset aloittavat koulun. En todellakaan ajatellut jäädä sitten enää kotiin. En todellakaan usko että yhteiskunta kaatuisi siihen jos se maksaisi tukea 3-vuotiaasta- koulun aloittamiseen niille jotka haluavat hoitaa lapsensa kotona. Näitä äitejä ei varmasti ole montaa. Kotirouvat pysyköön jenkeissä!

Vierailija

Lainaus:

Onko todella näin, että jos hoitaa kotona yli 3-vuotiaita mutta alle kouluikäisiä lapsia, niin näistä ei saa minkäänlaista kotihoidontukea kelalta, ellei perheessä ole alle 3-vuotiasta samaan aikaan?

Siis mikä ihmeen järki tässä on? Valtio ilmeisesti kannattaa 3-6 vuotiaiden laitoshoitoa ennemmin kuin kotihoitoa?!?

On tässä se järki, että nyt naiset eivät kuppaa kuutta vuotta kotona haisemassa, kun aika monet kuitenkin lykkää sitä työntekoa viimeiseen asti, ettei vaan tarvii töissä käydä. Varmaan sen takia ei saa.

Vierailija

Lainaus:

On tässä se järki, että nyt naiset eivät kuppaa kuutta vuotta kotona haisemassa, kun aika monet kuitenkin lykkää sitä työntekoa viimeiseen asti, ettei vaan tarvii töissä käydä. Varmaan sen takia ei saa.

Minä en haise! Ja aion olla kotona mahdollisimman pitkään. Olen sen 6 vuotta jo ollut ja vielä on vuosia jäljellä.

Vierailija

Kyllä mä ainakin voisin ihan hyvin olla kotona hoitamassa lapsia vaikka kouluikään asti, jos sais kotihoidontuen verran rahaa. Kyllä se valtiolle halvemmaksi tulis!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat