Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdutus? Lääkäri sanoi että ei vaikuta!

Vierailija

Mulla olisi n. 10kg ylipainoa ja on lääkitys vajaatoimintaan. Vaikka en niinkään ole yrittämällä yrittänyt laihduttaa niin olen kuullut että paino tippuisi huonosti jos tuo vaiva. Lääkärin kanssa oli puhetta asiasta ja hänen kantansa oli selvä, ei ole olemassakaan sairautta joka estäisi painonpudotuksen.

Kerro jos on kokemusta. Ja jos olet onnistunut painoa tiputtamaan niin miten?

Kommentit (4)

Vierailija

Ja sitten kun arvot ovat kohdallaan, on laihtuminen jo vaikeampaa, kuin painon nousun estäminen. Kyllä kai se mahdollista on, mutta minulla se vaatisi aivan erilaisia elämäntapoja kuin mitä nuorena ja hoikkana oli, etten välttämättä ole ihan valmis siihen.

Ja toinen juttu on, että itse olen ainakin ihan selvästi hidastunut, eli levossa energian kulutus on varmasti paljon pienempi kuin ennen, minkä takia laihdutus on hitaampaa kuin aikaisemmin.

Vierailija

Toki sitten, kun saadaan lääkityksellä arvot kondikseen, laihtuminen on ihan mahdollista. Mutta taustalla se tauti kuitenkin siellä aina on ja arvotkin aika ajoin heittelevät, taas pitää hakea uutta annostusta lääkitykseen ja sitä kautta vaikuttaa siihen painoonkin. Plus että vajaatoiminta tekee olon aika ajoin ei niin kamalan pirteäksi (vaikka oliskin ne arvot ok), ettei välttis jaksa touhuta niin.

Eikä sitä lääkettä omin päin kyllä kannata mennä ottamaan enempää kuin mitä lääkärin kanssa sovittu!!!

Uusimmat

Suosituimmat