pitkään imettäjät!

Vierailija

Tyttöni on nyt 1,9v.ja imetän edelleen.Noin 2krt pvä ja 1krt yöllä.Ennen ajattelin että äidit hulluja kun imettävät pitkään mutta en enään.Imetys on minun mielestäni tunne pitoinen asia.Minä olen enemmän siintä riippuvainen kun lapseni.

Haluaisin hetkittäin lopettaa ja sitten taas en.Se on sitten lopullista,tuntuu kuin joku muuttuisi ja siksi varmasti jatkan.

vinkkejä lopetukseen?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

ja halusin vieroittaa esikoisen ennen uutta vauvaa + pitää puoli vuotta imetysvapaata ennen uutta imijää. Imetin esikoistani 1 v 10 kk.

Vierailija

Myös yöllä. Meillä ei ole edes vältelty sylkikontakteja ja sokerimehuja/limppaa juodaan joka päivä useamman kerran, mutta hampaat kaikilla lapsilla loistavassa kunnossa (ikähaarukka 4-14). Minusta imetys on äidin ja lapsen välinen asia. Se lopetetaan silloin kun jompi kumpi kyllästyy, ei silloin kun muitten mielestä pitäisi.

ja tilanteet vaihtelee. Nyt odottamani lapsen kohdalla ajattelin lähteä töihin kun hän on 2 kk. Mutta imetyksen pituudesta se ei vielä kerro mitään. Paitsi ehkä täysimetyksen, ellen jaksa lypsää tarpeeksi :)

Vierailija

Lainaus:

Jos lapsi vaatii yöllä maitoa eikä huudatus ole perheen valinta yövietoksi, niin maitoa matoa kehiin vaan. Pakko uskoa, että luonto tietää, koska lopettaa pitää. Lapsi nyt 1v4kk, päivällä pari - kolme kertaa ja yöllä unen laadusta riippuen 1-4 kertaa.

Ja miksi imetyksestä EI saisi olla riippuvainen????????? Mahtava endorfiinien lähde, vahvistaa yhteenkuuluvaisuutta!

lapselle vesikupin antaa jos janottaa. luulisi tänä päivänä äitien jo tietävän tuon verran. "hammaspeikoilla pelottelevat taas.." :D

Vierailija

ei mikään pakko.Imetät kun et ole töissä.Ja jos kerran maitoa tulee,tyhmää mun mielestä lopettaa mutta jokainen päättää itse.

Imettäminen on musta ihanaa,niin läheistä.Kun tyttö oli pieni,hän söi usein jopa 1,5h pitusia pätkiä.

Vierailija

Meillä sama tilanne,ajattelin että jos raskauden myötä imetys loppuisi.odottelen onko jo tärpännyt.Oliko mitään ongelmia kun lopetit?saitko hyvin nukkumaan?

Vierailija

vau,3v.10kk mahtavan pitkä suoritus!miten ne hampaat?esikoistyttö juonu pienen ikänsä sokeri juomia ja hampaat loistavassa kunnossa.

Vierailija

nyt edes se yöllä imettäminen. ajatteletko yhtään lapsen hampaita?

huh näitä äitejä, väkisin pitää pilata lapsen hampaat kun äiti on riippuvainen imettämisestä. sairasta. laita nyt se lapsen etu vihdoinkin omasi edelle

Vierailija

pienihän lapsesi vielä on, ei mitään kiirettä. WHO:n suosituskin on vähintään kaksi vuotta. minusta tuntui samalta pitkään, mutta sitten vaan tiesin koska oli aika lopettaa. imetin noin 3 v 10 kk.

Vierailija

olen lukenut myös äideistä ketkä ovat imettäneet jopa raskaus ajan ja sen jälkeen.Meitä on moneen ja jokainen äiti tietää mitä tekee ja parhaakseen kokee.Onko sinulla useampi lapsi?

Vierailija

Odotatko 5:ttä lasta?nyt lukemani perusteella tunnen ettei minun ole mikään kiire vielä lopettaa,antaa hieman ajan kulua ja katsotaan sitten.

Jos raskaudun tilanne muuttuu ja ehkä sitten imetys loppuu itsestään.

Vierailija

Lehmänmaito = korvikemaito taas on hampaille haitallista.

Olen sama, joka lopetti imetyksen ollessaan raskaana. Imetys loppui suht kivuttomasti. Käärin itseni tiukasti peittoon, jotta rinnat eivät houkutelleet niin paljoa ja kerroin lapselle, että nyt lopetetaan imetys sängyssä (ilta ja aamuimut makuulla). Nyyhkytti vähän, mutta tyytyi siihen, että saa päivällä ja että hellin ja pidin häntä lähellä (nukuttiin perhepedissä). Täytyi olla kovana 15 min ennenkuin nukahti ja sama toistui kolmena neljänä iltana. Aamulla nousin äkkiä ylös ja sanoin, että nyt mennään keittiöön aamupalalle. Pian loppui päiväimetyskin tai siis ei siis sängyssä tapahtunut imetys.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat