Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus!!

Vierailija

) Muista, että kasvattamalla annoskokojasi kasvatat myös vaatekokoasi.



2) Syö kunnon aamiainen. Näin tulet syöneeksi vähemmän kaloreita päivän aikana.



3) Ravintolassa syömässä? Puolita ruoka ja ota loput mukaasi. Tyypillisessä ravintolan ruoka-annoksessa

on 1000-2000 kaloria, eikä tässä ole vielä huomioitu leipää, alkupaloja, juomia eikä jälkiruokaa.



4) Kun syöt ravintolassa, jakakaa yksi jälkiruoka useammalle ruokailijalle.



5) Syö vähäkaloriset ruoat lautaseltasi ensin. Aloita salaatilla ja syö pihvit viimeiseksi. Kun pääset pihveihin

asti, olet jo varsin kylläinen ensin syömistäsi ruoista.



6) Juo rasvatonta maitoa. Monissa mehuissa on yhtä paljon kaloreita, kuin limonaadeissa. Juo korkeintaan

lasi mehua päivässä.



7) Ota päivittäiset kalorisi ruoista, eikä juomista.



8) Hidasta ruokailuasi! Tällöin aivosi pysyy vatsan tahdissa, etkä tule syöneeksi liikaa.



9) Pidä ruokapäiväkirjaa! Se todella auttaa.



10) Muista kiinalainen sanonta: "Syö, kunnes olet 4/5 täysi."



11) Käytä sinappia majoneesin asemesta.



12) Syö enemmän keittoja. Kirkasliemiset ovat täyttäviä ja vähäkalorisia.



13) Vähennä tai lopeta kokonaan makeiden kaloripitoisten juomien käyttö.



Monet ovat pelkästään tämän neuvon avulla pystyneet laihduttamaan.



14) Juo alkoholia vain viikonloppuisin.



15) Syöminen seisovassa pöydässä? Syödessäsi vähän kaikkea kerääntyy lautasellesi todennäköisesti

paljon kaloreita. Keskity vain kolmeen tai neljään ruokaan, joista vain yksi sisältää paljon

kaloreita. Syö tämä viimeiseksi, jotta pystyt välttämään liikasyömisen.



16) Tanssi kotona perheenjäsentesi kanssa musiikin tahdissa. Se on helppo tapa saada koko perhe

osallistumaan.



17) Ensi kerralla, kun olet väsynyt iltapäivällä, unohda kahvikuppi ja syö jogurtti. Jogurtissa

on proteiineja ja hiilihydraatteja sellaisessa suhteessa, joka antaa sinulle sellaisen täyden tunteen ja hyvänolon,

johon kahvi ei pysty.



18) Jos et ole syönyt 3-4 tuntiin, verensokerisi on todennäköisesti laskenut. Syö pieni määrä

jotain ravintoainerikasta ruokaa, jolla saat virkeyttä taas aivoille ja kropallesi.



19) Juo enemmän vettä! Juomalla vettä kehosi saa tarpeeksi nestettä ja vesi myös auttaa kehoasi

työskentelemään tehokkaasti koko päivän. Mikä tahansa kaloriton juoma on myös hyvä vaihtoehto

vedelle. Usein luulemme olevamme nälkäisiä, kun itse asiassa olemmekin janoisia, joten juo

lasi vettä ennen kuin menet jääkaapille.



20) Syö enemmän hedelmiä. Makeannälän saa helposti talttumaan erilaisilla hedelmillä.



21) Syö aamiainen, lounas ja päivällinen. Suurin osa yösyöpöttelijöistä jättävät jonkin näistä ruoista

päivän aikana syömättä tai eivät syö tasapainoisia ruokia päivän aikana.



22) Yritä löytää jokin muu stressinpoistokeino kuin syöpöttely.



23) Pese hampaasi heti ruoan päätteeksi, jotta muistat: "Ei enää ruokaa."



24) Kun syöt, älä tee samalla muuta. Ei lukemista, tv:n katselua tai tietokoneella istumista.



25) Illalla syöminen ei lisää painoasi. Tärkeintä on päivittäinen kalorimäärä, ei se milloin

kalorisi syöt.



26) Kävele ostoskeskuksen ympäri ensin kolme kertaa ennen kuin aloitat shoppailun.



27) Todennäköisimmin pudotat painoasi, jos kirjaat ylös kaiken mitä syöt ja milloin syöt.



28) Kuuntele audiokirjaa, kun käyt kävelyllä. Näin sinun tulee käveltyä pidempi matka ja odotat innolla

seuraavaa kävelykertaa ja seuraavaa lukua!



29) Myös joogaamalla voi polttaa kaloreita. Tunnin mittaisen joogatunnin aikana poltat n. 250-350 kaloria eli

saman verran kuin tunnin kävelyllä. Tämän lisäksi kasvatat lihaksiasi ja notkistut.



30) Kokeile 2 viikon karkkilakkoa (+muut makeat). Näinkin lyhyen ajan aikana makeanhimo pienenee

huomattavasti.



31) Syö mieluummin tuoreita hedelmiä kuin hedelmämehua.



32) Keskimääräinen 8 tunnin yöuni polttaa noin 450 kaloria, joten kroppasi tarvitsee polttoainetta aamuisin.

Aamiaisen syömättä jättäminen saa aikaiseksi vain verensokerin laskemisen liian alas. Monet tutkimukset

osoittavat, että henkilöt, jotka jättävät aamiaisen syömättä, ovat monesti ylipainoisia.

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olen laihduttanut syömällä. Syön 2-3 tunnin välein vaikka ei olisi nälkäkään.

Lämpimien ruokien annoskoko on leipälautasellinen. Suklaata syön palan kaksi joka päivä.

Ei tuota ravintolasyömistä tarvitse kytätä jollei käy enemmän kuin kerran viikossa ulkona syömässä.

Uusimmat

Suosituimmat