Miten vatsalihakset kuntoon sektion jälkeen ja pömppämaha pois? ov

Vierailija

Takana kaksi lasta ja kaksi sektiota (vikasta jo 8kk). Vatsa pömpöttää ja luulen ettei isot/syvät (miksi niitä sanotaan) vatsalihakset ole palautuneet ja menneet yhteen raskauksien välillä. Onko siis toivoa saada vatsa vielä litteäksi? Millaista kotijumppaa voisi tehdä? Entä ruokavalio? Olen melkeinpä liiankin laiha tuota vatsaa lukuunottamatta.

Kommentit (7)

Vierailija

Mutta vedä napaa sisään ja ylös kun teet niitä, ja hengitä ulos ylösnoustessa ja sisään kun tulet alas. Eikä mitään nopeita nykytyksiä, vaan hitaasti, vaikka 10 toiston sarjoja aluksi. Leuka irti rinnasta, ja jos niskaan alkaa koskea niin nouset liian ylös. Lankkuasento on hyvä, menet mahallesi, ja nouset siitä kyynärvarsien varaan. Aluksi voit pitää polvet maassa. Vedä napaa sisään ja ylös, ja jännitä pakarat.. Niska neutraalina ja olkapäät rentona. Jos alaselkää alkaa koskemaan, niin työnnät lonkkaluita vähän eteenpäin ja jännität pakaroita. 20 sekuntia alussa, ja siitä alat pidentämään väliä.

Vierailija

että minullakin oli iso väli vatsalihasten välillä, kun synnytin 5-kiloisen pojan niin maha repesi niin isoksi. Mutta nyt kun kokeilin, niin ei löydy minkäänlaista väliä enää.

Vierailija

Pilatesta olen minäkin kuullut kehuttavan, mutta nyt ei ole siihen mahdollisuutta.

Kotitöitä tehdessä ja kävelyllä ollessa muistaessani yritän vetää rhtiä suoraksi ja kunnolla jännittää vatsaa sisään. Ilmeisestri mitään istumaannousuja ei vielä saa tehdä? Alipainoinen olen kai luonnostani, niin tuo pömppö näyttää aika pahalta eikä kaikki vanhat vaatteet mene päälle sen takia. Nyt kai sille jotain on tehtävä tai jää loppuelämäksi.

ap

Vierailija

Ja vitoselle pakko kommentoida:

Mielummin olisin alateitse synnyttänyt kuin kaksi kiireellistä sektiota kokenut (sektiot täysin eri syistä).

Lainaus:

vaikka lapsen syntymistä pääsit kunin koira veräjästä

Vierailija

Lainaus:

vaikka lapsen syntymistä pääsit kunin koira veräjästä

ja pääsin tosiaan kuin koira veräjästä? Synnytys kesti toista päivää, lopulta lapsi juuttui päästään kiinni ja vedettiin imukupilla, ei tullut, juostiin leikkuriin. Lapsella karmea kipeä pahka päässä, äiti oli vielä kipeä, kun alakautta synnyttäneet jo käveli ja hoiti lastaan. Karmea keikka.

Älä puhu mistään helposta kun et näe nenääsi pidemmälle. Sattuupa vielä joskus omalle kohdin.

Vierailija

Liikuntaa ja paljon. Pilates on kuulema hyvä. Mikä tahansa jumppa missä harjoitellaan core strenght juttuja, eli sitä vartalon korsettia. Kävely ja lenkkeily auttaa myös. Minulla oma pömppömaha suli vuodessa! Ja vieläkin on navan seudulla vähän kurttuinen, mutta onpa ainakin täysin litteä, ja kiinteytynyt. Ruokavaliosta, no jos olet muutenkin laiha, niin ei se sitten paljon vaikuta. Terveellinen ruokavalio vaan kehiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat