Rakenneultran mukaan vauva yli viikkoa isompi??

Vierailija

Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa, onko teillä kenelläkään kokemusta? Vk. 12 ultrassa vastasi tasan viikkoja, mutta nyt tasan vk. 20 tehdyssä rakenneultrassa olikin koko hieman yli viikkoa isompi. Lääkäri kyllä rauhoitteli, ettei asiasta tarvitse nyt stressata, ehkä voisi vähän katsoa mitä syö (sokeri ym.), tosin en ole mielestäni mikään herkuttelija tai syönyt karkkia ym. paljon :-( Neuvolan pissatesteissä ei koskaan ole näkynyt mitään ja verenpaine on mulla alhainen. Kuulema, jos tilanne olis päinvastainen, että olisi viikon pienempi joutuisin erikoisseurantaan...mutta onko jollain kokemusta millaisia jättiläisiä lapsista on tullut ja millä viikoilla syntynyt. Ylipainoa mulla ei ole, olen 173 ja paino ennen raskautta 65, johon tullut nyt joitakin kiloja lisää...

Kommentit (4)

Vierailija

ja syntyi 39+1 muistaakseni la siirrettiin jonkin ultran jälkeen kolme päivää eteenpäin. Nykyisin tyttö on kaikki kavereitaan pidempi ja mennyt yläkäyrällä vauva-ajoista lähtien...ehkä se on sitten "sukurasite" ;-)

ap

Vierailija

Tuo menee esimerkiksi ihan mittausvirheen piikkiin. Ja se, että koko on isompi kuin oletettaisiin ei ole ollenkaan niin vakavaa kuin liian pieni sikiö.

Tuosta puolivälin jälkeen vauvat kasvavat omilla käyrillään, vain alkuraskaudessa koko kertoo suoraan iän. Syntyessään ihan normaaleilla vauvoilla voi olla parin kilon painoero ja pituudessakin liki 10 cm eroa, tuo sama vaihtelu näkyy tietysti jo raskausaikana. Sinäkin olet aika pitkä ja jos lapsen isä on pitkähkö, siinä on ihan tarpeeksi selitystä.

Vierailija

ja totta on myös se, että lapsen isä on myös pitkä 186cm elikäs pitäisi varmaan osata olla stressaamatta kaikista asioista (kunpa se olisikin niin helppoa...) Löytyisikö vielä joltain muulta kokemusta?

ap

Vierailija

Minulla oli tuossa raskauden puolivälissä lapsen painoarvio (en muista lukuja) reippaasti keskimääräistä isompi, tyyliin 50% lisää siihen keskimääräiseen tuonikäiseen. Iso poika olikin, mutta ei mikään jättiläinen. Syntyi rv 41+3 4200g/53cm ja vetelee yläkäyrällä edelleen (1.5 v nyt)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat