Tytön tarhavalokuvat tulivat. Miksi ihmeessä tarhantädit olivat

Vierailija

laittaneet tytön hiukset epäsiistille ponnarille ja vielä iskeneet pään täyteen jonkun toisen lapsen pinnejä? Aamulla kammattiin tukka nätiksi ja tarhaan mentiin hiukset vapaana. Tarkoitus oli siis että kuvassa olisi hiukset auki.

Joo, onhan sitä isompiakin asioita maailmassa, mutta mikähän tuossa oli pointti...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

teillehän se kuva jää muistoksi, eikä tarhantädeille. jos haluutte lapsen omannäköisenä, kauniit hiukset auki, niin ei se tarhantätien tehtävä oo noin radikaalisti "siistiä" tytön tukkaa. kampaaminen olisi kyllä riittänyt!

pöh

Vierailija

jos oli vasta myöhemmin, ne auki olevat hiukset ovat voineet olla pahasti tiellä. Ehkä unohtivat/eivät ehtineet jokaisen lapsen hiuksia tarkistaa kuvaukseen mennessä.

Vierailija

ihmettelin vähän, mutta otettiin me se kuva, että jää muisto tarhakavereista. Toki tuli mieleen, että eikö olisi uskaltanut tulla esim istumaan omahoitajan syliin.

Vierailija

on halunnut ponnarin ja pinnit ollakseen "hieno" ?

Meillä kerran tyttö leikkasi otsatukkansa juuri kaksi päivää ennen tarhakuvaa.

Multa melkein itku pääsi, mutta nyt kun kuvia katsellaan, nauretaan niille yhdessä (tyttö nyt 14 v).

Vierailija

kun eivät olleet vaivautuneet harjaamaan tytön hiuksia päiväunien jäljiltä. Laitoin vielä harjan hyllylle että varmaan huomaa kun kuvausvaatteet vaihtaa päälle muttei auttanut. Tytön hiukset sojottaa kuvassa minne sattuu niin kuin suoraan unilta heränneellä voit kuvitella.

Toivotaan että ensi vuonna saatais paremmat kuvat ;)

Vierailija

Ja ennen kuvausta oli jokainen lapsi "suittu" edustavaksi. Oman 3-vuotiaani lähes vyötärölle ulottuvat hiukset olivat viimeistä suortuvaa myöten ojennuksessa. Olikohan jännittänyt tilannetta ja pysynyt ihan paikallaan, nimittäin kotikuvissa ei ole koskaan hiukset olleet niin hyvin...

Pienemmälle olin antanut pinnin mukaan ja pyysin laittamaan etuhiukset niillä kiinni. Näin olivat myös tehneet. Aamulla sitä ei kannattanut laittaa, kun olisi tod.näk. kadonnut ennen kuvausta.

Eli minä olin kyllä oikein tyytyväinen tarhakuvaukseen.

Vierailija

Näyttää kun olisi luomi poskella.

Muuten onnistunut kuva, mutta on kuin katsoisi vierasta lasta, ei mahda mitään sille, että "luomi" pistää silmään.

Vierailija

tai siis valokuvaamoon.

Mieluummin sitten maksaa vähän enemmän kuin tarhakuvista ja ei sitten ainakaan tarvi tulla keskustelupalstalle valittamaan.

Vierailija

Minulla oli kerhokuvaus ja äiti oli ohjeistanut kampaamaan otsatukan sivulle ennen kuvaa, koska se oli vinoon/epätasaisesti leikattu. Yritin sitä sitten koko ajan kammata sivuun (tai ei mulla varmaan kampaa ollut, kunhan kädellä asettelin) ja heti tuli kerhotäti kampansa kanssa vetämään sen suoraksi. Kun tämä oli toistunut useamman kerran minua alettiin asiasta torumaan, ja vasta silloin uskaltauduin sanomaan, että äiti käski näin tehdä :)

Vierailija

Eipä tarhassa / koulussa kai kovin ehditä paneutua jokaisen hiuksistoon. Mekin tän vuoden luokkakuvaan laitettiin aamulla hiukset nätisti; harjattiin, pinni sivulle ja vähän vielä lakkaa päälle että pysyy. No, likka oli sitten vissiin riehunut tukkansa sekaisin ja kuvauksen koittaessa hiukset harjaamatta ja pinni keskellä päätä, hirveät suortuvat molemmilla puolilla kasvoja roikkuen. :)

Vähänhän se harmitti, mutta ei oo maailman isoin asia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat