Onko muita äitiyslomaa odottavia sairaslomalaisia?

Vierailija

Heips,

Löytyykö linjoilta kohtalotovereita, oletko sinä, jonka kanssa näitä sairastelujuttuja tuossa vuodenvaihteen tienoilla vaihtelimme täällä linjoilla?

Itselläni viimeinen kuukausi on ollut sellaista taistelua kivuliaiden supistusten kanssa. Sairaslomalla olen ollut käytännössä kuukauden, tosin välillä selvisin muutamaksi päiväksi töihin.

Nyt kävin lääkärissä taas ja kohdunkaula on lyhentynyt ja kohdunsuu pehmentynyt. Sairaslomaa tuli nyt sitten kerralla äippäloman alkuun (helmikuun puoleenväliin). Jotenkin on vähän epätodellinen olo, mutta eihän tässä auta nyt muu kuin orientoitua tulevaan.

Onkos kohtalotovereita ja millä fiiliksillä?

Kommentit (2)

Vierailija

syyskuusta asti:( koska työni on fyysisesti raskasta ei minun suositeltu tekevän sitä enää pidempään ja kaikenlaisia vaivoja alkoi ilmetä jo tuolloin. Aika on kyllä kulunut kuin siivillä kun kotia olen valmiiksi laittanut ja kavereita nähnyt. Mutta nyt joulukuun aikaan alkoi alamäki ja siitä asti olen ollut käytännössä sänkypotilas. Liikkua kyllä saan, mutten juurikaan kykene.

Minulla myös kohdunsuu alkoi lyhentyä ja pehmentyä jonkun aikaa sitten. A-vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, erittäin mielellään olisi jo tulossa ulos. Kaikki nivelet mitä selästä ja jaloista löytyy on kipeät ja supistelut karmeat(mitähän ne synnytyssupistelut sitten on). Raskausmyrkytyksestä puuttuu enää se myrkky, kaikki oireet on korkeaa verenpainetta myöten. B-vauva ei oikein tahdo kasvaa A:n kanssa samaa tahtia ja nyt jännitetään että kasvaako tarpeeksi ennenkuin syntyvät.

Viikkoja on kuitenkin vasta 33+5 että olisi hirmu hyvä jos vielä pikkuiset jaksaisivat odottaa vähän aikaa ennen kuin tupsahtavat äitin kainaloon.

Onneksi minun tilaani seurataan koko ajan vain tiheämmin. Aikaisemmin kerran kuussa neuvolassa ja kerran kuussa synnytyslääkärillä/ultrassa, sitten kahden viikon välein neuvola ja lääkäri/ultra, viikon välein ja nyt on lääkäri jo kaksi kertaa viikossa. Ei tarvitse ensisynnyttäjän yksinään kotona pohtia mitä mikäkin oire tarkoittaa.

Mitään en silti vaihtaisi pois, koska minusta on ihana tietää että kohta sieltä tulee kaksi kakkapöksyä huolehdittavaksi ja elämäniloksi :D:D Äippäloma alkaa helmikuun puolessavälissä minullakin, mutta luultavasti lapsukaiset syntyvät tässä viikon parin sisällä, mikäli lääkärin sanoihin on uskomista!

Vierailija

Vauvelia odotellessa, rupee aika käymään pitkäksi.. Ensi viikoksi pitäisi mennä töihin... ja sitten alkaisi äitiysloma.. Lääkärin soittoa tässä odotellessa -- Raskausmyrkytyksen oireita ja supistelua. Mulla kohdunsuu ollut pehmentynyt ja lyhentynyt aikoja sitten.. En tiedä mikä tän hetkinen tilanne.. seuraava neuvolalääkäri vasta helmikuun puolessa välissä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat