Oireettomista virtsatulehduksista...

Vierailija

Kuinka yleistä on että raskaana olevalla on oireeton virtsatulehdus??

Itse olen syönyt jo kaksi kuuria, ja nyt lääkäri oli määrännyt vielä uuden kuurin, vaikka minkäänlaisia oireita ei ole!

Bakteereita senverran että saattaa olla jotain tai sitten ei.. :P

Tuntuu ettei vauvakaan voi hyvää tykätä jatkuvista kuureista ! Kokemuksia??

Kommentit (4)

Vierailija

itselläni ensimmäinen tulehdus havaittiin noin viikolla 27. otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja pissassa oli kunnon tulehdus. Nyt viikolla 38 tulehduksia on ollut jo 4 ja tänään vein taas kontrollinäytteen. Eikä siinä vielä kaikki, usean tulehduksen jälkeen tullut myös hiivatulehdus kaupanpäälle ja nyt vielä poskiontelo-ja keuhkoputkentulehdus.

Kyllä on todella tärkeää hoitaa tulehdukset ihan ajoissa juuri tuon ennenaikaisen synnytyksen vaarasta johtuen.

Vierailija

Minulle tuli automaattisesti kontrolli kerran kuussa, kun olin sen yhden kuurin syönyt. Lähinnä ihmetyttää se, että eikö tästä voi olla vauvalle jotain haittaa...jos syö "turhaan" kuureja. Ennen raskauttakaan ei ole koskaan ollut tulehdusta..

Vierailija

Raskaana ollessa oireetonkin tulehdus voi lisätä pyelonefriitin (munuaistason tulehdus) ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä, siksi se on pakko hoitaa. Pyelonefriitti vaatii sairaalahoidon raskaanaolevilla.

Tulehduksia voi yrittää estää juomalla karpalo- tai puolukkamehua tai c-vitamiinia.

Vierailija

hyvin pientä bakteerikasvua ja tätä kontrolloitiin pari kertaa ja jälkimmäisellä kerralla sitten näytteessä ei ollut mitään. Mitään kuuria en tähän saanut, vaikka olisin ehkä yhden mielelläni syönyt enkä juossut monta kertaa viikossa pissakuppien kanssa joulunaikaan kun oli terveysasemien toiminta tiivistetty yhteen paikkaan...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat