Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö yhtään karkaamistapausta perhepäivähoidossa?

Vierailija

Minä en ole kuullut, että lapsi olisi karannut. 2 kuolemantapausta kyllä.

Kommentit (8)

Vierailija

Olin kotieläintilalla omien lasteni kanssa ja siellä oli pieni poika max 3-4 v. johon kiinnitin huomiota (kiinnitin huomiota hänen vaatteisiinsa tms ja luulin pojan olevan erään naisen, jonka lähellä tämä poika oli). Puoli tuntia myöhemmin olin jo omien lasten kanssa kotimatkalla, kun vastaan tuli pph, joka kyseli juuri tuon samaisen lapsen perään. Matkaa ko. kotieläintilalle oli n. 1,5 km eikä pph näyttänyt olevan kovin huolissaan. Totesi vaan, että jaahas, poika on taas lähtenyt eläimiä katsomaan. Ei siinä muuta, mutta eläintilan pihaan ajaa autoja ja lähellä on pari isoa tietä. Se poikaraasu olisi ihan hyvin saattanut ajautua tien läheisyyteen.

Vierailija

Usein perhepäivähoidossa olevat ovat niin pieniä, että eivät välttämättä kerro asiasta itse eikä pph varmaan helposti tunnusta vanhemmille jos lapsi on päässyt karkuun, joten useimmat tapaukset eivät tule muiden tietoon.

Tiedän myös kolme tapausta, joissa äiti tai isä meni hakemaan lasta normaalia aiemmin ja lapsi oli ilman valvontaa pihalla. Noissakin olisi voinut tapahtua vaikka mitä.

Vierailija

poliisille. Millä minä sitä lasta etsisin kun täytyisi huolehtia kolmesta muusta lapsesta. Uskaltaisitko itse aloittaa etsinnät yksin ja vaikka 30min. myöhemmin soittaa poliisille?

Uusimmat

Suosituimmat