G: Millä aloititte kiinteiden syömisen?

Vierailija

Esikoisella viisi vuotta sitten aloitin perunalla ja monet puhuvat siitä (mm. neuvola, äitini), kuinka perunalla on paras aloittaa. Ihan hyvin se upposikin, eikä ongelmia tullut, mutta kuopus on nyt herkkävatsaisempi mielestäni, ainakin itkuisempi. Nyt olen sitten törmännyt täällä internetin ihmeellisessä maailmassa siihen, ettei se peruna välttämättä olisikaan paras vaihtoehto vauvalle.

Mites porkkana? Bataatti?

Meillä olisi tässä muutaman viikon sisällä tuo edessä ja pohdiskelin, että millä kannattaisi aloittaa, mikä olisi vatsalle paras vaihtoehto.

Kommentit (9)

Vierailija

Porkkanalla kummatkin. Mä olen samaa mieltä tuosta perunasta. Pelkkänä ei maistu millekään. Meillä on vielä imetetty, joten en ole siihen korviketta alkanut sotkemaan.

M'äkin olen saanut 2-viikkoisesta alkaen appelsiinimehua.

Vierailija

Toisen lapsen kanssa aloitin riisillä. Keitin luomu täysjyväriisiä 2 tuntia ja pistin tiheän siivilän läpi. tuli semmosta paksua riisivelliä. Monissa maissa aloitetaan sillä ja se tuntui olevan tosi hyvä. Sopi vatsalle ja maistuukin hyvältä.

Vierailija

Me aloitettiin peruna-porkkana -soseella, koska se on aika mukavan makuista (porkkanan ansiosta vähän makeampaa, kuin pelkkä perunasose).

Lisäksi lypsin sekaan pikkuisen rintamaitoa, niin jopas oli hyvää! Eikä tullut vatsavaivoja.

Vierailija

Näin vuonna 1967 ja hengissä olen vieläkin...vaikka välillä itsekin tuota ruokavaliota olen ihmetellyt. Onneksi on saatu uutta tietoa miten vauvaa ruokitaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat